اجتماعی

نرخ کرایه ماشین در تهران

نرخ کرایه تاکسی ۱۴۰۱ به شهرهای اطراف تهران

نرخ کرایه تاکسی ۱۴۰۱ از تهران به شهرهای اطراف پایتخت عموما بالای ۱۰ هزار تومان است. اگر از میدان آزادی به شهریار بروید و راننده سه مسافر سوار کند نرخ کرایه نفری ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است. با سوار شدن چهار نفر مبلغ کرایه در همین خط به ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان می‌رسد. کرایه خط میدان آزادی – کرج در سال ۱۴۰۱ برای تاکسی‌های سه نفره ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان و تاکسی‌های چهارنفره ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است.

دانشجوهایی که از میدان آزادی با تاکسی به‌سمت دانشگاه آزاد اسلامشهر می‌روند، بابت سواری‌های چهار نفره ۱۵ هزار تومان پرداخت می‌کنند و اگر راننده تاکسی یک نفر کمتر سوار کند، نرخ کرایه به ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند. به گزارش فرارو، از پایانه ارم به سمت کرج نرخ کرایه در تاکسی‌های سه‌نفره ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و در تاکسی‌های چهارنفره ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود.

نرخ کرایه تاکسی خط نوبنیاد – بومهن، رودهن در سال ۱۴۰۱ برای سواری‌های سه‌نفره ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان و سواری‌های چهارنفره ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود. دقیقا همین کرایه برای خط نوبنیاد – پردیس از مسافران گرفته می‌شود. اگر از پایانه تاکسی فرهنگسرای اشراق راهی شهر جدید پردیس شوید، راننده‌ها بابت سوار کردن سه‌نفر ۲۳ هزار تومان و چهارنفر ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان می‌گیرند.

از میدان انقلاب به سمت کرج نرخ کرایه تاکسی با ظرفیت سه‌نفر ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و با ظرفیت چهارنفر ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است. نرخ کرایه تاکسی از پایانه چهارراه تهرانپارس به رودهن ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان است و اگر راننده با ظرفیت کامل یعنی چهارنفر حرکت کند، نرخ کرایه به ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان می‌رسد.

اجاره خودرو در تهران

اجاره ماشین و کرایه اتومبیل (Rent a car) کافه رنت مالک بیش از ۷۶ دستگاه خودرو میباشد و آماده کرایه به افراد حقیقی و حقوقی و موسسات و شرکت‌های خصوصی و دولتی می باشد. شرکت کرایه اتومبیل ما با سابقه ای درخشان و چندین ساله در صنعت اجاره خودرو (Rental car) مفتخر است تا خودروهای ویژه سفر و مراسم عروسی (ماشین عروس) میهمانان خارجی سفارت خانه ها و همایش ها و سمینار ها را تامین نماید.

چرا ماشین اجاره کنیم؟

افراد مختلف با اهداف مختلفی اقدام به اجاره خودرو می کنند.

عده ای برای تست سواری انواع خودرو های لوکسی که توانایی خرید آن ها را ندارند اقدام به کرایه اتومبیل می کنند که هدف این قشر از مشتریان صرفا موضوع تفریح و علاقه مندی آن هاست. عده ای دیگر به منظور اهداف بیزینسی اقدام به کرایه اتومبیل می کنند و بدلیل این که لازم نمیبینن هزینه گزافی را برای خرید یک خودرو بپردازند، خودروی مورد نظر را در مواقع لازم اجاره کرده و سرمایه خود را در کسب و کارشان به کار می بندند.

کاربرد دیگری که برای کرایه اتومبیل میان افراد مختلف وجود دارد، اجاره ماشین برای مسافرت است. عده ای برای مسافرت های تفریحی یا کاری اقدام به اجاره یک اتومبیل نسبت به کاربری سفر خود می کنند. بخصوص در زمان تعطیلات که شمار مسافرت ها بشتر از ایام دیگر سال می شود به تعداد این دسته مشتریان کرایه اتومبیل اضافه می شود.

یکی از کاربرد های اولیه رنت کار که سابقه طولانی تری نسبت به انواع دیگر دارد اجاره ماشین عروس است که به علت جنبه های تشریفاتی شب عروسی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این دسته از مواردی که به عنوان کاربرد های رنت کار به شما عزیزان معرفی گردید همه مربوط به بخش اجاره بدون راننده هستند. علاوه بر آن قسمت عمده ای از سرویس های کرایه اتومبیل هم مربوط به خدمات اجاره با راننده است که هم برای ترانسفر های تشریفاتی و فرودگاهی از آن بهره گرفته می شود هم ماشین عروس که البته شرایط آن نسبت به اجاره ماشین بدون راننده بسیار راحت تر است.

اجاره خودرو همیشه راحت نیست!

شاید سال‎ها زمان ببرد تا شما بتوانید ماشین دوست داشتنی و گران قیمت مد نظرتان را بخرید، البته در بیشتر مواقع هم این ماشین ها چنان گران هستند که برای اکثر افراد جامعه دست نیافتنی می‎مانند. لذت سوار شدن یک ماشین لوکس برای چند ساعت تا چند روز امکانی است که یک شرکت خدماتی اجاره خودرو به شما ارائه می‎دهد. اما اجاره یک خودرو لوکس یا مدل های رایج تر، دردسرهای خودش را نیز دارد. در این بخش قرار است با معضل های رنت و اجاره خودرو آشنا شوید.

اجاره اتومبیل بدون ودیعه

شرکت ما برای آسایش و رفاه اجاره گیرندگان شرایط فوق العاده ای را برای مردم ایجاد کرده است از جمله: اجاره اتومبیل بدون ودیعه، بدون چک، بدون سند و ….

اهداف ما فقط فقط جلب رضایت مشتریان است، که دراین گام هرگونه شراط کرایه ماشین را برای اجاره گیرنده آسان ساخته است. این شرکت با بیش از ۷۰ دستگاه خودرو در این گذر است که تنوع اتومبیل ها را برای مشتریان خود فراهم کند.

رنت کار بدون ودیعه به چند روش است؟

اجاره ماشین بدون چک

در این روش شما میتوانید با دادن ودیعه یا سفته، سند و کالاهای قیمتی خودتان آن را اجاره کنید.

کرایه ماشین بدون سفته

در این روش شما میتوانید با دادن ودیعه یا چک، سند و کالاهای قیمتی خودتان آن را اجاره کنید.

اجاره بدون سند

در این روش شما میتوانید با دادن ودیعه یا چک، سفته و کالاهای قیمتی خودتان آن را اجاره کنید.

رنت کار بدون ودیعه

در این روش شما میتوانید با دادن چک ، سفته و کالاهای قیمتی خودتان آن را اجاره کنید.

مشکلات موجود در زمینه اجاره اتومبیل

در واقع اجاره خودرو معایب و مزایایی را به دنبال دارد که شخص اجاره کننده خودرو باید هر دو را بشناسد و از آنها اطلاع داشته باشد. زمانی که یک ماشین را کرایه یا رنت می‎ کنید باید به مواردی که از ابتدا در قرارداد رسمی بین شرکت اجاره اتومبیل و شما قید می‎شود، دقت کنید چرا که متاسفانه ممکن است از سوی موسسه رنت کار مشکلاتی در این خصوص به وجود آید که در نهایت باعث نارضایتی مشتری خواهد شد. در اینجا قصد داریم به چند نمونه از این مشکلات اشاره کنیم:

·         تاخیر شرکت کرایه خودرو در تحویل اتومبیل اجاره ای

یکی از گلایه های مردم از شرکت های کرایه اتومبیل موضوع دیر تحویل دادن خودرو است. مشتری که تمام روال را طی کرده توقع دارد که به موقع ماشین اجاره‌ای خود را تحویل بگیرد اما متاسفانه موارد زیادی از نارضایتی دقیقا به علت تحویل ندادن به موقع خودرو پیش می آید.

مشتریانی که با این مشکل برخورد داشته اند، معمولا در جواب پیگیری های خود با این جمله رو به رو می شوند که زمان تحویل ماشین به شما، مشخص نیست! و ممکن است بارها ساعت و تاریخ تحویل توسط شرکت اجاره دهنده اتومبیل تغییر یابد!

یکی از مواردی که در اساسنامه و قوانین برای چنین کسب و کاری نوشته شده، این است که تاریخ و زمان دقیق تحویل خودرو باید توسط موسسه رعایت شود و شرکت موظف است تا با راهکارهایی که در نظر می گیرد در جهت رفع این مشکل اقدام کند. برخی از شرکت‎های رنت ماشین با اینکه تمام تلاششان جلوگیری از این اتفاق است، اما اگر به هر دلیل پیش بینی نشده ای این موضوع رخ دهد و تحویل اتومبیل به مشتری به تاخیر بیفتد، راهکار تخفیف ویژه را در نظر گرفته اند تا بتوانند رضایت مشتری را به دست آورند. چرا که مساله رضایتمندی مشتریان در بلندمدت کلید تداوم این گونه مشاغل است.

·         اجاره خودرو با راننده یا بدون راننده

باز هم باید گفت هر کدام خوبی و بدی خود را دارد. معمولا در کرایه خودرو با راننده یکی از چالش های مردم کنار نیامدن با راننده ای است که شرکت برای خدمات رسانی به آن ها در نظر گرفته است. علی رغم اینکه این رانندگان حتما تست هایی را گذرانده تا مورد تایید موسسه قرار بگیرند و معمولا افراد باتجربه و آشنا به امور ترنسفر و … هستند، اما در موارد زیادی شاهد بی تجربگی در مسیریابی، امور مربوط به تشریفات و رعایت نکردن اصول این حرفه هستیم و در موادی نحوه برخود اجتماعی نامناسبی می بینم.

بارها هم اتفاق افتاده که افراد غیرفارسی زبان قصد کرایه اتومبیل را از آژانس‌های اجاره اتومبیل ایرانی داشته اند و در برقراری ارتباط با راننده دچار مشکل شده اند. این افراد چون به زبان فارسی مسلط نیستند، باید راننده ای برای آنها در نظر گرفته شود که با زبان انگلیسی آشنا باشد و اگر موسسه کرایه اتومبیل، چنین شرایطی را فراهم نیاورد، قطعاً مسافر به مشکل بر می خورد.

·         مشکلات فنی خودرو

ماهیت خودروهای اجاره ای به گونه ای است که دست به دست می شوند بنابراین هر چقدر هم مشتریانی که این ماشین ها را اجاره کرده اند مراقب باشند باز هم تصادف و آسیب های مختلف اجتناب ناپذیر است و البته خود موسسات هم طرف دیگر این ماجرا هستند که به علت اجاره دادن پی در پی یک خودرو فرصت چک و بررسی به یک خودروی خاص را نمی دهند. در چنین شرایطی، بروز مشکلات فنی در خودرو دور از ذهن نیست و اگر موسسه کرایه خودرو به تعهدات خود مبنی بر بازبینی دوره ای خودروها عمل نکرده باشد، کسی که بیشترین آسیب متوجه اوست، مشتری خواهد بود که به خاطر نقص فنی نمی تواند از خودروی اجاره ای استفاده کند و زمان و هزینه اش هدر خواهد رفت.

نارضایتی افراد از این موضوع یکی از دلایل بازدارنده برای کرایه اتومبیل است چرا که این خودرو ها به دلیل استفاده مداوم توسط افرادی که لزوما مراقب نیستند کیفیت اولیه خود را از دست داده اند. البته باید گفت خودروهای همه موسسات اجاره خودرو چنین شرایطی ندارند و برخی از این شرکت ها با انجام معاینات فنی و دوره ای، اتومبیلی باکیفیت و مناسب در اختیار شما قرار می دهند. بنابراین به شما توصیه می کنیم که موقع انتخاب شرکت اجاره خودرو، حتماً به این موارد هم دقت کنید.

باید گفت نگرانی درباره مشکلات این چنینی بیشتر در مشتریانی که برای بازه طولانی مدت خودرویی را اجاره می کنند، وجود دارد که البته این وسواس و دقت کاملاً به جا است. همچنین چنانچه خودروی لوکسی اجاره می کنید، حتما از سلامت بخش های مختلف آن مطمئن شوید چون به جز مساله سلامت خودتان، مساله تحمیل هزینه های سنگین پس از عودت خودرو نیز مطرح است.

شرکت اجاره خودرو ما به شما اطمینان می دهد که کلیه خودروها از نظر فنی کاملاً سالم هستند و تست های فنی دوره ای برای آنها انجام می شوند.

کرایه ماشین در تهران

شما میخواید یه سفر در تهران را داشته باشید یا یه سفر کاری به تهران را داشته باشید، برای گشتن یا رفتن به جلسات نیاز به یک خودرو مناسب دارید. شما میتوانید با اجاره خودرو تهران ماشین مورد علاقتونو انتخاب کرده و به مکان های خاصی که مد نظرتون هست بروید. اجاره ماشین در تهران آسان و ارزان است و شما میتوانید به راحتی با تماس با مشاوران ما خودرو مورد علاقتون را انتخاب و رزرو کنید.

لذت رنت کار بدون راننده

رانندگی در جاده های تهران واقعا لذت بخش است مخصوصا زمانی که خیابان ها خلوت هستند و نم بارانی از آسمان می بارد حتی تصورشم هم حال خوبی به ما دست می دهد البته این آرزو همه هست که سوار ماشین لوکس و شیک شوند.

امروز تصمیم دارم راهی را به شما معرفی کنم تا به این آرزو دست نیافتنی دست یابید حتما با خود می پرسید چطور ممکن است؟ در ادامه شمارو با راهی که کمتر کسی از آن اطلاع دارد آشنا میکنم.

حتما از قیمت های بالای ماشین های لوکس اطلاع دارین، قیمت هایی که اگر تا اخر عمر هم کار کنیم نمی توانیم یکی از این خودرو های جذاب رو بخریم و از سوارشدن آن لذت ببریم اما خبر خوب این است که امکان اجاره ماشین هم فراهم شده است.

نقش بیمه در جبران خسارت و هزینه افت ارزش موقع اجاره خودرو

موضوع بیمه موقع کرایه خودرو از مسائل بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار بگیرد. در واقع اگر از همان ابتدای کار و موقع امضای قرارداد، شرایط به صورت روشن و کامل بین شرکت های اجاره خودرو و مشتریان مشخص نشده باشد، هر دو طرف در صورت بروز تصادف یا وارد آمدن خسارت به خودرو دچار مشکل می شوند.

اگر تا به حال از خدمات اجاره اتومبیل استفاده کرده باشید، حتماً می دانید که در صورت بروز حوادثی مانند تصادف، ساز و کار خاصی برای جبران خسارت وجود دارد. تصور کنید که یک خودروی گران قیمت مثل بنز را اجاره کرده باشید، قطعاً در صورت تصادف، هزینه زیادی به بار می‎آید و ارزش این خودرو هم افت خواهد کرد؛ پس حتماً باید شرایط خاصی برای جبران خسارت در قرارداد گنجانده شود.

خسارات وارده عموماً به خسارات زیر یک میلیون تومان و بالای یک میلیون تومان دسته بندی می‌ شوند که قوانین مشخصی از سوی آژانس های اجاره ماشین برای هر یک از آنها اعمال می شود. البته این رقم می تواند در آژانسهای مختلف، متفاوت باشد اما در اینجا برای روشن شدن تفاوت بین آنها، همین رقم یک میلیون تومان را در نظر می‌ گیریم.

جبران خسارات زیر یک میلیون تومان به عهده مشتری خواهد بود؛ به این صورت که هزینه تعمیر خسارات جزئی زیر یک میلیون تومان، از محل ودیعه ای تامین می شود که مشتری موقع قرارداد اجاره خودرو به عنوان دپوزیت پرداخت کرده است. اما جبران خسارات بالای یک میلیون تومان روند دیگری دارند و همین جاست که تفاوت بین بیمه معمولی و بیمه کامل روشن می شود.

اگر بیمه معمولی داشته باشید و خسارت بیش از یک میلیون تومان باشد، شرکت اجاره خودرو خسارت را با هزینه خود جبران می کند اما مشتری باید هزینه افت قیمت خودرو را پرداخت کند. اما اگر موقع قرارداد اجاره ماشین، بیمه کامل درخواست کرده باشید و خسارتی بیش از یک میلیون تومان به ماشین وارد شده باشد، سقف تعهد مشتری فقط همان یک میلیون تومانی خواهد بود که به عنوان ودیعه از آنها دریافت شده است.

برای اطلاع از جزئیات و ارقام دقیق مربوط به بیمه خودروی اجاره ای و هزینه و نحوه جبران انواع خسارات، با شرکت تماس بگیرید و از مشاوران ما راهنمایی بخواهید.

هزینه افت ارزش خودروی اجاره ای به چه معناست؟

افت ارزش خودرو مسئله ایست که بعد از تصادف مطرح می شود. این موضوع یکی از دغدغه های اصلی اکثر مشتریانی است که قصد کرایه خودرو دارند. حتماً برای شما هم پیش آمده که با خودتان فکر کنید در صورت بروز تصادف، تکلیف افت ارزش خودرو چه می شود. پس بهتر است کمی بیشتر به این موضوع بپردازیم. به صورت کلی، اکثر خودرهایی که از طریق آژانس‌های اجاره خودرو در اختیار مشتریان قرار می‌ گیرند، مدل های جدیدی دارند و خودروهای ارزشمندی به حساب می آیند.

حالا اگر مشتری موقع استفاده از این خودروها تصادف کند، ارزش این ماشین ها بسیار افت خواهند کرد. در چنین شرایطی، با توجه به مفاد بیمه نامه، به احتمال زیاد جبران افت ارزش خودرو به عهده مشتری خواهد بود. اما این رقم چطور محاسبه می شود؟ برای محاسبه هزینه افت ارزش خودرو، یک کارشناس که مورد قبول هر دو طرف باشد (شرکت اجاره خودرو و مشتری)، خودرو را کاملاً بررسی کرده و هزینه افت ارزش ماشین را محاسبه می کند که این هزینه طبق قرارداد در اکثر موارد باید توسط مشتری پرداخت شود.

اگر به اجاره خودرو در تهران نیاز دارید، حتما همین الان با ما تماس بگیرید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا