فرهنگ و هنر

عشق در ازدواج شرط لازم است اما شرط کافی نیست

دانا نیوز / ایست در ازدواج، عشق و علاقه قبل از ازدواج لازم است، اما کافی نیست، کارشناس خانواده: تداوم و پایداری عشق و علاقه بین همسران تا یک سال پس از زندگی ادامه دارد. زمان زیادی طول خواهد کشید.

حجت الاسلام والمسلمین برمه در سخنرانی شبستان امام کامنی (ره) در سالروز ازدواج حضرت معصومه (ره) بر سر مزار امام علی (ره) و فاطمه زهرا (س). وی این ازدواج را نشانه عشق و علاقه شدید به ازدواج دانست و گفت:

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (علیه السلام) گفت:

آنها اشاره می کنند که عقلانیت در ازدواج مقدم بر عشق است و عشق و علاقه برای ازدواج مهم است، اما کافی نیست. ; بنابراین اگر دختر و پسری نقاط مشترک، تفاهم و شباهت نداشته باشند، قطعاً پس از ازدواج به عشق خود ادامه نمی دهند و در زندگی با کشمکش های زیادی مواجه می شوند.

خطیب کریمه اهل بیت علیهم السلام یادآور شد: ازدواج برای کسی هزینه ندارد. ازدواج بر اساس قوانین دینی و منطقی برای انسان پسندیده است.

مسئولان به مستاجران بدهکار هستند

وی با بیان اینکه اصل تشکیل خانواده در اسلام معقول است، تصریح کرد: مسئولان مدیون مستاجران و جوانانی هستند که به دلیل مسکن نمی توانند نیازهای اولیه خود را برای خانواده سازی تامین کنند.

به گفته برمه، متأسفانه برخی از جوانان زندگی خود را با عشق و محبت بی دلیل آغاز می کنند، خشم عاطفی، فرهنگی، مذهبی و جنسی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس در تشریح اهمیت عشق و محبت گفت: چشم عاشق عیوب را نمی بیند و ربطی به پیری ندارد. دین انسان زمینه ساز انتقال القاب حسنه به همسر و تجلی تربیت دینی است.

وی با اشاره به گزارش هایی از زندگی فاطمه زهرا و همسرش گفت: همسران باید دید مثبتی نسبت به یکدیگر داشته باشند.

یک زوج برمه ای با تاکید بر اینکه ازدواج باید در ازدواج مهم تلقی شود، باید عشق خود را با چشم و رفتار ابراز کنند، به یکدیگر عشق بورزند و زبان غیرکلامی مهمتر از زبان کلامی است. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا