فرهنگ و هنر

پانزدهمین کنگره ملی تجلیل از فاتحان خرمشهر برگزار می‌شود

از 5 شهید مرتبط با آزادسازی کورمشهر، فرزندان شهدا، پدر و مادر و همسران، رزمندگان سابق و آزادگان مرتبط با این ماجرای باشکوه تجلیل می شود.

به گزارش دانا نیوز، داوود نورچایی، پانزدهمین کنگره سراسری کورمشهر، سومین سالگرد آزادسازی کورمشهر به مناسبت چهلمین سالگرد آزادسازی کورادشهر برگزار شد. روز جشن، فداکاری و پیروزی است.

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران، این کنگره حداقل 5 رویداد میهنی در رابطه با آزادسازی هرمشهر شامل حداقل 5 فرزند، پدر و مادر و همسر در هر استان برگزار می شود. شهدا و رزمندگان سابق، آزادسازی را با این صحنه دیدنی جشن می گیرند. به مناسبت این روز بزرگداشت ها و همایش هایی در شهرها و روستاهای مختلف کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های دیگر به مناسبت راهپیمایی سوم، گفت: نمایشگاه عکس، پوستر و تصویرسازی از امروز به مدت دو هفته در موزه فلسطین برگزار و برای بازدید عموم دایر خواهد بود. نمایشگاه عکس کورداد سوم و هجوم خرمشهر نیز با همکاری مترو تهران برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد فرهنگی و تبلیغی بنیاد شهید و امور میهنی با استناد به کنگره شهدای روحانی گفت: کنگره بزرگداشت شهدای روحانی نیز برگزار می شود. این کنگره به مدت سه روز در شهرستان ادامه خواهد داشت و تبادل نظر آغاز می شود و اختتامیه این کنگره در 4 خرداد خواهد بود.

نورچایی در پایان درباره وقایع رخ داده در ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: کتاب مجله شهید یاران و معرفی آثار و اندیشه های امام خمینی (ره). امام خمینی (ره) یکی از فعالیت های بنیاد شهید و امور ایثارگران در فضای مجازی است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا