ورزشی

خلاصه صحبت‌های امیر قلعه‌نویی؛ چندبار عذرخواهی کرد، اما هیچ انتقادی را نپذیرفت!

آفتاب‌‌نیوز :

عذرخواهی شروع امیر قلعه‌نویی در برنامه فوتبال برتر بود. او در طول برنامه و پایان آن هم چندین بار عذرخواهی‌اش از مردم بابت حذف از جام ملت‌های آسیا را یادآوری کرد، اما وقتی پای نقد‌ها از سوی مجری برنامه و کارشناسان به میان آمد، حاضر به پذیرش هیچ‌یک از آن‌ها نشد و در مواجهه با تک‌تک سوالات دلیل آورد و موضع خود را توضیح داد.

نمونه‌اش جایی که میثاقی خطاب به سرمربی تیم ملی گفت: استراتژی ما در بازی با قطر باید نسبت به استراتژی در بازی با ژاپن متفاوت می‌بود و در این بازی بر خلاف بازی با ژاپن لازم بود آپ می‌کردیم یا به جای رضا اسدی یا شهریار مغانلو از مهدی قایدی استفاده می‌شد. امیر قلعه‌نویی، اما در واکنش گفت: اگر به مهدی قایدی یا محمد محبی بازی می‌دادیم و تیم ملی می‌باخت، آیا آن‌هایی که اکنون از ما انتقاد می‌کنند نمی‌گفتند که تیم ملی به خاطر بازی دادن به مهدی قایدی و محمد محبی باخت؟ امیر قلعه‌نویی در پاسخ به این سوالات برخی از مسایل حاشیه‌ای را هم مطرح کرد.

در جای دیگری سرمربی تیم ملی سن مهدی قایدی را از میثاقی پرسید و تاکید کرد مگر کسی به مهدی قایدی تاکنون در تورنمنتی بازی داده بود! در بخش فنی هم سرمربی تیم ملی به آمار‌ها اکتفا کرد و حتی از ساختار خوب خط دفاعی تیم ملی صحبت کرد. او اشاره کرد ما در بخش حمله هم جزء بهترین‌ها و دو تیم برتر بودیم. موضعی که این سوال را به‌وجود می‌آورد که اگر تیم ملی در بخش دفاعی بی‌عیب بوده و در بخش حمله از بهترین‌ها، پس چرا در جام ملت‌ها قهرمان نشده است!

تیم ملی در جام ملت‌ها عملکرد بدی نداشته؛ بازی خوب هم داشت و از همه مهم‌تر این‌که با شکست ژاپن به نیمه‌نهایی صعود کرد. تا به این جای کار قابل تحسین بود، اما به‌طور حتم به تیم ملی انتقادات بسیاری وارد است، اما وقتی امیر قلعه‌نویی معترف به هیچ اشتباه مشخصی نیست، این‌که مدام عذرخواهی کند و بگوید ما اشتباه هم داشتیم، چه سودی دارد؟

و باز تکرار می‌کنیم امیر قلعه‌نویی بار‌ها در برنامه فوتبال برتر از مردم به خاطر حذف تیم ملی عدرخواهی کرد و گفت حتما اشتباهاتی هم داشته‌ایم، اما در طول برنامه و در واکنش به انتقاد‌ها و پرسش‌های فنی حتی یک بار حاضر نشد بگوید بله این یک‌جا را اشتباه کردیم. به نظر می‌رسید امیر قلعه‌نویی بیش از آن‌که پاسخ‌گوی سوالات باشد، آمده بود تا ضعف‌های تیم ملی را بخشی از ذات فوتبال معرفی کند و با تاکید‌های چندباره که «فوتبال همین است دیگر»، سعی داشت نقش شانس را بیش از مسئولیت خود نشان دهد.

در پایان با تحسین امر پسندیده عذرخواهی، خوب است یادآوری کنیم لفظ عذرخواهی فایده‌ای برای تیم ملی و مردم ندارد مگر زمانی که اشتباهات با دقت شنیده، پذیرفته و جبران شوند. توصیه‌ای که البته مختص تیم ملی و فوتبال نیست!

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا