علمی و پزشکی

عینکی برای ناشنوایان ! – دانا نیوز

عینک هایی با دوربین دیدیم که به نابینایان می گوید باید دنبال چه چیزی بگردند. عینک های جدید “صدا” کمی متفاوت از عینک های قدیمی هستند زیرا دارای میکروفونی هستند که نشان می دهد دیگران چه می گویند.

این عینک های طراحی اسلوونی اکنون به عنوان نمونه اولیه ارائه می شوند. این میکروفون های جلویی مجهز به صفحه نمایش گوگل، ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، صفحه نمایش لمسی و باتری لیتیوم پلیمری هستند. به طور پیش فرض لنزهای شفاف ارائه می شوند.

به گفته طراحان، Voice Technology می تواند به صورت نوشتاری به کاربر سخنرانی کند.

این عینک بدون هیچ گونه تجهیزات پشتیبانی ساخته شده است، می توان آن را به یکی از پنج زبان تخمین زده تنظیم کرد و وزن آن کمتر از 100 گرم است. گزارش ها نشان می دهد که یک بار شارژ باتری را می توان برای بیش از 24 ساعت استفاده کرد.

Voice اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه های دیگر عبارتند از یک صفحه واقعیت بهبود یافته LTCCS که نتوانست به حمایت مالی دست یابد. نمونه دیگر TransscribeGlass است که در حال حاضر در حال ساخت است. مثال سوم برنامه ای است که توسط Google Glass ارائه شده است. با این حال، اسپیکر باید با یک گوشی هوشمند اندرویدی صحبت کند.

قیمت عینک آفتابی تا 540 دلار است که هنوز یک محصول کامل نیست. قیمت این عینک ها در صورت رسیدن به سطح تولید 675 دلار خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا