فرهنگ و هنر

آشنایی با یادمان شهدای عملیات رمضان و سخنان شهید همت

رژیم بعث عراق برای اولین بار از اشکال مثلثی برای مقابله با تحرکات رزمندگان خود استفاده کرد. قسمت اصلی مثلث رو به ایران بود و دو طرف دیگر از توپ و خمپاره و تانک برای جلوگیری از حرکت نیروهای پیاده استفاده می کردند.

به گزارش دانا نیوز، یادمان شهدای رمضان در 80 کیلومتری اهواز تا کورمشهر است و وقتی به ورودی یادمان نگاه می کنیم، عکس هایی از شهدای ارتش از جمله شهدای آبشینسن، شهید کزرای و شهدا را می بینیم. ارتش و سپاه.

عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی است که در 23 تیر 1361 ساعت 21:30 آغاز شد. این عملیات با فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و چهار محور و با هدف تصرف شرق بصره و شرق شطع العرب انجام شد.

رژیم بعث عراق برای اولین بار از اشکال مثلثی برای مقابله با تحرکات رزمندگان خود استفاده کرد. قسمت اصلی مثلث رو به ایران بود و دو طرف دیگر از توپ و خمپاره و تانک برای جلوگیری از حرکت نیروهای پیاده استفاده می کردند.

شهید ابراهیم همت در عملیات ماه مبارک رمضان به نیروهایی که وظیفه تعیین خط دشمن را داشتند، گفت:

سه چهار بچه زیر آفتاب هستند، اما ما می گوییم بچه ها باید صبور باشند. بردباری ما، نه محدود به راحتی، با بردباری مؤمن در شرایط سخت آزمایش می شود. مؤمن رنج و اندوه و بدبختی را تحمل می کند. مؤمن به سختی امتحان می شود. این که آیا یک شخص به خدا ایمان دارد یا نه، آشکارا مشکل دارد. والا می تواند تا 24 ساعت در آسایش شهر بماند و پست کند. قیمت همه چیز از جمله پنکه، کولر، یخچال، آب سرد و آبمیوه چقدر است؟ اما یک شب زندگی در غبار و یک شب بی خوابی با هزاران مشکل به درازا می کشد، روز بعد مشخص می کند که همه چقدر می خواهند.

آیا مردم بریده اند یا همچنان می کشند و می کشند؟ امتحان الهی بر سختی است. مؤمن به درد و رنج معروف است. هیچ کس نباید احساس خستگی کند و از آفتاب بریده شود و بگوید الان خورشید است. خوب خورشید باش اکنون 24 ساعت است که اجازه دهید این خورشید به پوست ما بتابد. همین آفتاب داغ و هوای گرم باید ما را موثر کند. جهاد کوچک ما جنگیدن است. بزرگترین جهاد ما خودسازی است. برای خودسازی باید این گرما را تحمل کنیم. برای اینکه خداوند ما را ببخشد و ما را از همه گناهان پاک کند، باید زیر آفتاب بایستیم، رنج بکشیم و رنج بکشیم.

وقتی یک تیم جاسوسی فرستاده می شود، هیچ کس نباید اخراج شود. بنابراین از شما می خواهم برای بهبود خود زیاد زیر سایه چادر اجتماعی ننشینید. اگر انسان در سایه بنشیند و باد سرد پشت گردنش بوزد، ذلیل می شود. این طبیعت ماست.

منظورم این است که انسان ها وابسته به دنیا هستند. برای رهایی از این پیوندها، او باید زیر آفتاب برود، 24 ساعت شبانه روز از همه دور بماند و در صحرا تنها بماند. نور خورشید در چشمانش می تابد، اشک از چشمانش سرازیر می شود، عرق از چشمانش می چکد، جایی را نمی بیند و مدام چشمانش را پشت سرش می چرخاند. او بعداً می تواند طعم زندگی را درک کند. تا زمانی که این کار را انجام دهیم، خودمان نخواهیم بود.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا