اقتصادی

افزایش دستمزد، کارگران را به کار در کارخانه‌ها امیدوار کرد

مشاور مجمع عمومی کنفدراسیون اتحادیه های کارگری معتقد است افزایش 57 درصدی دستمزد کارگرانی را که از کار در خطوط تولید امتناع می ورزند این فرصت را می دهد که با دستمزد پایین به کار خود بازگردند و به کار خود بازگردند.

غلامرضا عباس در گفت وگو با دانا نیوز گفت: بخش و تعامل. به عنوان یک همکاری خوب بین کارفرما و دولت، تصمیم معقولی در مورد دستمزد کارگران گرفته شده است که بدنه کارگری و تولیدی را برای کار و تلاش امیدوار می کند.

وی افزود: حقوق سالانه در پایان سال تخصیص داده شد اما امسال زودتر از موعد مقرر و حقوق 10 روز زودتر از پایان سال تخصیص یافت و کارکنان در استرس هستند. و او نگران حقوق سال آینده است.»

این مدافع کارگری تاکید کرد: افزایش 57 درصدی دستمزد از طریق تعامل خوب با شرکای اجتماعی محقق شده است. خوشحالم که همچنان انگیزه بیشتری دارم.

عباسی با بیان اینکه معوقات کارگران باید به تدریج پرداخت شود، اظهار داشت: قشر زحمتکش از معوقات رنج می برند و این معوقه به یکباره قابل جبران نیست. موضوع .. برای پرداخت امسال گام های مثبتی برداشته شده و نقطه شروع کمی افزایش یافته است.

این تصمیم بسیار مهم بود… هر چه قدرت خرید کارگران بیشتر باشد، تولیدات کارخانه ها بیشتر به فروش می رسد و چرخه اقتصادی شکل می گیرد.

به گفته وی، بسیاری از کارگران به دلیل دستمزد پایین حاضر به کار در خطوط تولید نیستند و برای حفظ نیروی کار شرکت ها و بهره مندی بخش های تولیدی و اقتصادی به کار روی می آورند.

وی گفت: دولت قول حمایت از بنگاه ها را داده است و بسته حمایتی ویژه ای در بحث معافیت مالیاتی و بیمه ای ارائه شده است که امیدواریم این طرح موجب انعطاف بیشتر در بخش اقتصاد شود. به کار و تولید ادامه دهید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا