ورزشی

اعتقاد به مهدویت مهم‌ترین و پویاترین باورهای دینی مسلمانان است

به گزارش خبرنگار آنا از گروه دولتی برجند، نشست هم اندیشی «حدیث و حدیث ائمه دوازده گانه» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد برجند برگزار شد.

عضو هیئت علمی فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: امام حسین (علیه السلام) و حیرى سید السجدین (علیه السلام) از زمان خود تا قیامت به همه تعلیم دادند. چگونه با خدای خود ارتباط برقرار کنند

حجت‌الاسلام گلام حسین زینلی به بحث مادی پرادش می‌پردازد و مهدویت را یکی از مهم‌ترین، اساسی‌ترین و متغیرترین باورهای دینی مسلمانان می‌داند.

اخباری که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار علیهم السلام منتشر کرده اند به قدری است که امام مهدی علیه السلام مورد توجه بسیاری از علمای شیعه و سنی قرار گرفته است. در سالهای قبل از تولدش اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) کتاب مستقلی درباره زندگی امام (ره) بنویسند یا فصل و فصلی از کتاب ایشان را به زندگی ایشان بدهند.

به گفته یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی، بر اساس مهم‌ترین و اصیل‌ترین منابع اهل سنت، دوازده جانشین پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم معتقدند که دوازده امام، جانشینان پیامبر هستند. ወليወ وወلم.

زینلی می گوید: «بسیار روشن است که دوازده امام شیعه هستند، زیرا پیروان این مذهب را «شیعه دوازده امامی» می نامند. این اعتقاد عمیقاً در علمای اهل سنت ریشه دارد.

دکتر طهرانچی که معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در ایالت کوراسان جنوبی نیز می باشد، برگزاری چنین سمپوزیوم هایی را برای شناخت آموزه های اعتقادی این دانشگاه مهم دانست. دو موضوع مهم در برآورد ادیان و بدعت، دغدغه فرهنگی مراجع است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان حراسان جنوبی نیز بیان کرد: تعریف معارف عمیق حضرت مهدی (عج) و تداوم چنین جلسات و نظراتی موجب شناخت هر چه بیشتر اهل بیت علیهم السلام و مهدی (عج) می شود.

سید حسن هاشمی گفت: مسئولان ارشد دانشگاه به مسائل فرهنگی و معنوی به ویژه در حوزه باستان شناسی توجه زیادی دارند. تقویت معارف و فرهنگ مهدوین.

انتهای پیام / 4078 /

دکمه بازگشت به بالا