فرهنگ و هنر

مدارس حق استفاده از معلمان غیرمتخصص در دروس دینی و قرآنی‌ را ندارند

دانا نیوز/گیلان استاندار گیلان یکی‌ از معضلات مهم در حوزه آموزش و پرورش را تدریس برخی معلمان غیر متخصص در رشته‌های علوم دینی دانست و گفت: در گیلان هیچ معلم غیر متخصصی حق آموزش قرآن و مفاهیم دینی در مدارس را ندارد و اداره کل آموزش و پرورش هم باید به این نکته اهتمام بورزد.

اسدالله عباسی امروز ۱۴ تیر در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده با بیان اینکه ترویج آموزش‌های قرآنی در استان با توجه به اسناد بالادستی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: دشمن در تلاش برای کمرنگ کردن نقش قرآن و فرهنگ قرائت در جامعه است که باید متولیان انقلاب اسلامی مانع از انجام این امر شوند.

وی با تکلیف به دستگاه‌های فرهنگی درخصوص شناسایی نخبگان قرآنی در گیلان گفت: براساس آمایش سرزمینی باید مشخص شود که در استان چه تعداد حافظ، قاری و مفسر قرآن وجود دارد، سپس با طبقه بندی‌های انجام شده در آموزش و پرورش کارهای آشنایی نسل جدید با فرهنگ قرآنی انجام شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تفسیر عامیانه قرآن کریم در مدارس و جامعه افزود: تفسیر عامیانه  قرآن در مدارس و دانشگاه ترویج پیدا کند زیرا منجر به عمل به آموزه‌های قرآنی می‌شود.

عباسی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان، بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش در مدارس باید برنامه‌های فرهنگی در خصوص مفاهیم قرآنی و به ویژه در بین دو نماز را اجرایی کند.

عضو شورای عالی اداری کشور ادامه داد: باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای افزایش ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اجرایی شود؛ در غیر این صورت هیچ موفقیتی در این حوزه حاصل نمی‌شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به افزایش شور و نشاط در جامعه به ویژه در میان نسل جوان، افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف گردشگری و آئین های سنتی متفاوت بسیار به افزایش شور و نشاط در جامعه کمک می‌کند و در این راستا ۹۲ جشنواره مختلف در استان برگزار شده است.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا