عمومیبرترین های کسب و کار

معرفی 5 مورد از مفیدترین گلها در منزل

ما معمولاً برای زیبایی، گلهایی در منزل می‌کاریم. اما در واقع برخی از آنها برای افراد بسیار مفید است. ما 5 مورد از مفیدترین‌ها را برای پاکی هوا در گلدان های داخلی خانه به شما ارائه می‌دهیم.

 

معرفی انواع گیاهان مناسب منزل

1) گیاه پیچک انگلیسی

پیچک اگرچه برای رشد بسیار هوس انگیز است، اما در جذب گیاه دی اکسید کربن در بین گیاهان آپارتمانی قهرمان است. اما این همه ماجرا نیست: این گیاه در “زرادخانه” خود یک ویژگی مهم و کمیاب دیگر دارد و یک جاذب طبیعی است و هوا را از فلزات سنگین، سموم، فرمالدئید تصفیه می‌کند.

پیچک انگلیسی برای افرادی که در طبقات پایین در امتداد جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها زندگی می‌کنند و همچنین برای افرادی که در فضاهای نیمه زیرزمینی کار می‌کنند بسیار مفید است.

2) گیاه نخل نی

اگر نخل نی را در مکانی در خانه خود قرار دهید که فقط اندکی خورشید وارد آن می‌شود، سپاسگزار خواهد بود. نخل نی هوا را به خوبی تمیز می‌کند و نیازی نیست که اغلب آن را آبیاری کنید (کافیست رطوبت را در نظر بگیرید). اگر نگران دمایی هستید که این گیاه در آن رشد می‌کند، مطمئن باشید می‌تواند زیر صفر مقاومت کند.

نخل نی یکی از موفق‌ترین گیاهان موجود در دفع بنزن در هوا است و مهم است که لایه بالایی خاک آزاد باشد، زیرا باعث افزایش خواص تصفیه کننده گیاه می‌شود.

3) گیاه اسپاتیفیلوم

این گل زیبای اشرافی از سموم در خانه شما ناراحت نمی‌شود. Spathiphyllum بی رحمانه با سموم صنعتی و خانگی مبارزه می‌کند. توانایی آن جذب بخارات استون، بنزن، انواع الکل، آمونیاک است.

خوب است که اسپاتی فیلوم را در خانه جدید یا بعد از بازسازی مصرف کنید. هیچ گیاهی نمی‌تواند در مبارزه با مواد شیمیایی با آن رقابت کند.

4) گیاه کلزا

کلزا یک گیاه نفیس است که نه تنها هوا را از ناخالصی‌های مضر تصفیه می‌کند، بلکه آن را با مواد معدنی و نمک‌های مهم که تأثیر مثبتی بر سیستم تنفسی انسان دارند اشباع می‌کند.

کلزا یک راه حل عالی برای خانه افرادی که از آسم برونشیال، مشکلات ریوی یا بیماری‌های قلبی رنج می‌برند. اعتقاد بر این است که این گیاه اعصاب را به طرز شگفت انگیزی آرام می‌کند.

5) گیاه فیکوس

فیکوس هوا را به طور موثری تصفیه و آن را تازه می‌کند. یک ویژگی دیگر در این گیاه وجود دارد و آن اینست که فیکوس عملاً باعث واکنش‌های آلرژیک نمی‌شود.

این گیاه به ویژه برای اتاق خواب مناسب است، زیرا مواد زیست فعال تولید می‌کند که به فرد کمک می‌کند خوب بخوابد و شاداب بیدار شود.

کلام نهایی

حال که با این فواید به خوبی آشنا شدیم، سوال پیش میاید که اصلا چرا نباید گیاه آپارتمانی برای منزل خود نخریم؟ زندگی در داخل شهر بین ما و طبیعت فاصله انداخته است. به دلیل کار و مشغله زیاد خیلی فرصت های کمی پیش می آید که به دل طبیعت بزنیم و از وجود گل و گیاهان لذت بریم. با این اوصاف راه حل چیست؟

وجود گیاهان در منزل باعث عوض شدن حال و هوایمان میشود، انگار که در داخل جنگل نشسته ایم و از طبیعت لذت میبریم. به راحتی میشود با خرید گل و گیاه آپارتمانی به صورت آنلاین همان فضارا در منزل یا محل کار خود تداعی کرد. با خرید چند مدل از گل و گیاه زیبای آپارتمانی به صورت آنلاین میتوانید این فضارا به خوبی برای خود بسازید و از آن لذت ببرید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا