اقتصادی

تخلف‌ها در وام بدون ضامن کم شد اما ادامه‌ دارد!

هرچند وزیر اقتصاد بر لزوم رسیدگی به موضوع وام های معوق تاکید کرد، اما همچنان برخی از شعب بانک ها موضوع مبادله یا سپرده گذاری را مطرح کردند و در مجموع گزارش ها حاکی از شرایط عجیبی است. پیش از این، وام بانک ها برای پرداخت این وام ها کاهش یافته بود.

به گزارش دانا نیوز، اقدامات رئیس جمهور و ابلاغیه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تسهیل پرداخت های خرد بانک ها را ملزم به بازپرداخت وام های خرد به وام دهندگان دولتی، خصوصی و بخش خصوصی کرد. تضمین شده این شامل افراد دیگر نیز می شود.

شرایط دریافت وام تا سقف 50 میلیون تنها کسر نامه کفایت می کند و شرایط دریافت وام تا سقف 100 میلیون تن با نامه کسر حقوق مشخص می شود.

گزارش های قبلی برخی از شعب بانک ها حاکی از آن است که وام های جدید تا پایان سال بسته می شود، بیمه نامه صادر نمی شود، حواله حساب ها و سپرده ها حداقل نصف مبلغ وام است. .

احسان کندزی، وزیر اقتصاد نیز در پاسخ گفت: هرگونه نقض بیشتر توافقنامه نقض تلقی خواهد شد و اقدام خواهد شد.

گزارش میدانی اخیر از بازپرداخت وام های بدون وثیقه برخی از شعب بانک ها نشان می دهد که سررسید معوقه کاهش یافته است اما برخی از شعب همچنان از تعطیلی وام های جدید در روزهای پایانی سال خبر می دهند. بازپرداخت وام پس از ایام نورس انجام می شود و کاربران این وام نیز باید دارای حساب متوسط ​​و متوسط ​​قابل قبولی باشند.

علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اکثر بانک‌ها شرایط وام‌دهی خود را عمومی کرده‌اند. اما حتی در صورت وقوع تخلف، باز هم برخی شعب باید معدل بالایی برای این وام داشته باشند، در غیر این صورت این افراد برای دریافت وام باید چندین ماه در بانک سپرده گذاری کنند.

از سوی دیگر می گویند مدیر بانک بودن و دریافت حقوق از این بانک به تنهایی برای بازپرداخت وام کافی نیست و فرد پس از واریز نه تنها حقوق خود را برداشت کند بلکه به او نیز بدهد. نرخ ارز بالا..

وی با بیان اینکه تا سقف 30 میلیون وام خرد بدون وثیقه اعطا می شود، افزود: هر چیزی که برای افزایش مبلغ وام لازم باشد حداقل به یک وام نیاز دارد.

یکی دیگر از کارمندان بانکی نیز خاطرنشان کرد: نرخ وام در بانک مرکزی تعیین کننده میزان و شرایط وام است و وام انفرادی باید حداقل 60 درصد وام را پوشش دهد.

به گفته وزیر اقتصاد در سه هفته گذشته بیش از 65 هزار نفر از وام خرد استفاده کرده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا