اجتماعی

انهدام باند ۵ نفره موبایل‌قاپی در شرق تهران

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از انهدام باند پنج نفره سارقان تلفن همراه در شرق تهران خبرداد.

به گزارش دانا نیوز، سرهنگ امیرهوشنگ امیری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران تیم عملیاتی کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس روز گذشته درحال گشت زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که به راکب و ترک‌نشین  یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش که درحال پرسه‌زنی بی‌هدف و زاغ زنی شهروندان بودند، مشکوک شده و رفتار آنان را تحت نظر قرار دادند.

وی ادامه داد:‌ دقایقی بعد، ماموران مشاهده کردند که این افراد به سمت شهروندی که در حال صحبت با تلفن همراهش بود، رفته و با قاپیدن گوشی به سرعت از محل متواری شدند که در همین راستا برای دستگیری آنان وارد عمل شده و عملیات تعقیب و گریز به اجرا درآمد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه عملیات تعقیب و گریز دقایقی ادامه پیدا کرد، گفـت: دو موتورسوار بدون توجه به فرمان ایست پلیس در حال فرار بودند اما سرانجام از سوی ماموران متوقف شدند. دو متهم پس از توقف سعی داشتند تا به وسیله سلاح سرد به سمت ماموران حمله‌ور شده تا بتوانند فرار کنند، اما سرانجام هر دو متهم در یک عملیات پلیسی خلع سلاح و زمین‌گیر شدند.

امیری با اشاره به انتقال دو متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان گفت: این دو نفر در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود مبنی بر موبایل‌قاپی از مردم اعتراف کردند. همچنین گفتند که با همدستی سه تن دیگر اقدام به تشکیل باند سرقت کرده بودند.

وی با بین اینکه سه همدست دیگر این افراد نیز مورد شناسایی قرار گرفتند، گفت: هماهنگی با مقام قضایی انجام و سه سارق دیگر در مخفیگاهشان واقع در خیابان احسان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. آنها نیز در جریان بازجویی‌ها اعتراف کردند که اقدام به تشکیل باند سرقت کرده و با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت و در تیم‌های دو تا پنج نفره مرتکب سرقت شده‌اند.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه پنج متهم دستگیر شده به حداقل ۲۰ فقره سرقت با همدستی یکدیگر اعتراف کردند، گفت: برای این افراد که همگی دارای سوءسابقه بودند، پرونده‌های جداگانه تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا