اقتصادی

قانون مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی لازم‌الاجراست/ مالیات از مشتری دریافت شود

اتاق بازرگانی ایران در اطلاعیه ای به انجمن های طلا، جواهر و پلاتین گفت: قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی ماه اجرایی شده است و زیورآلات و پلاتین طلا را 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پذیرفته است. از مشتریان.

به گزارش دانا نیوز، انجمن ایرانیان طی اطلاعیه ای به اطلاع عموم واحدها و مشتریان فعال در زمینه طلا، جواهر و پلاتین رساند.

IRS در بیانیه ای به انجمن ها خواستار مالیات 9 درصدی بر فروش طلا، جواهرات و پلاتین شد.

بر اساس این بیانیه، قانون مقررات مالیات بر ارزش افزوده از 22 آذرماه 1400 برای سازمان امور مالیاتی کشور اعمال می شود و سود مشمول 9 درصد مالیات می باشد.

بدیهی است پرداخت این مبلغ مربوط به مشتری خواهد بود.

لازم به ذکر است که این قانون پس از چندین سال تلاش برای افزایش مالیات طلا سرانجام در تیرماه امسال به تصویب رسید و 9 درصد باقیمانده مالیات طلا تنها بابت سود و اجاره طلا پرداخت شد. طلای اصلی از این مالیات معاف است. در این زمینه برخی می گویند در خرید طلا باید دقت کرد که واحدهای فروش 9 درصد مالیات بر قیمت اصلی طلا نگیرند.

در ادامه اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کردند که قانون معافیت مالیاتی بر اساس اصل 123 قانون اساسی شش ماه پس از ابلاغ رئیس جمهور اجرایی می شود. .

در سال های گذشته لغو مالیات بر ارزش افزوده به تصویب مجلس رسیده بود اما در شورای امنیت رد شد و به مجلس برگشت. اما در نهایت هیات امنای فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران طی رایزنی ها و جلسات کارشناسی با اعضای شورای اسلامی اصلاح، تصویب و به دولت ابلاغ شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا