اقتصادی

وقتی باید باید معادل قیمت خانه مالیات پرداخت!

ECN / اردبیل عضو کمیسیون عمران شورا معتقد است وقتی قانون مالیاتی در خانه های پایین تصویب می شود ، جای خالی بدتر رفتار می شود و این جای خالی ها برای فروش و اجاره به صاحبان آنها پیشنهاد می شود. در حقیقت ، ما می بینیم که حباب از اجاره و قیمت های ما بالا می رود و در حال سقوط است.

عضو کمیسیون امور عمران در گفتگو با خبرنگار دانا نیوز ، درباره راه حل کاهش پارلمان در اجاره مجلس گفت: این طرح اقدام به منظور جمع آوری اطلاعات لازم برای اجرای بانک سامانه املاک و مستغلات برای ارائه اطلاعات کامل در مورد تعداد جای خالی ها در شهرها و سراسر کشور اجرا نشده است.

وی گفت: “ما اطلاعات کلی در مورد تعداد آپارتمان های باز در حال حاضر و تعداد مستاجران و صاحبخانه ها نداریم.” ترتیبات فروش و اجاره گاه گاهی بدون ثبت نام در مراکز دولتی تنظیم می شود ، اما این قانون دوباره اعاده شده است ، از جمله یک سری تغییرات و مجازات های قانون جدید ، و دولت موظف است ظرف سه تا چهار ماه پس از اتمام آن ، سیستم املاک را مجدداً بازگشایی کند و مالکان موظفند املاک خود را در این سامانه ثبت کنند و در صورت بروز نقض قانون اقدام جدی انجام می شود.

صدیف بدری معتقد است که قانون فعلی خیلی سختگیرانه است و برای صاحبخانه ها اجاره خانه های باز ندارد مقرون به صرفه است در واقع اگر کسی بخواهد دو یا سه سال اعتراض کند ، باید مالیاتی برابر با ارزش خانه پرداخت کند.

اما صاحبان خانه همیشه افراد واقعی نیستند و برخی از آمارها نشان می دهد که سازمان ها و بانک های دولتی و سوزی همچنین صاحبان خانه و صاحبان خانه هستند و آیا این قانون برای آنها نیز اعمال می شود؟

یکی دیگر از نمایندگان اردبیل به ENA در مجلس شورای اسلامی گفت “هیچ تفاوتی بین بخش های دولتی و خصوصی با اجرای این قانون وجود ندارد.” در اصل ، دولتها به جز شهرهای مرزی نمی توانند سود این شرکت ها را بفروشند ، مگر اینکه خانه های شرکتی خود را داشته باشند. بنابراین مردم باید این قانون را عملی کنند و اطمینان حاصل کنند که ما بین آنها و دولت هیچگونه تبعیضی قائل نمی شویم.

بدری گفت: “در کشورهای دیگر ، املاک و مستغلات در سیستم املاک و مستغلات ثبت شده است و کلیه اطلاعات مالکان و مستاجران در آنجا ثبت می شود.” این به عرضه و تقاضا و همچنین کنترل قیمت کمک می کند. ” مشکل ما این است که ما در بخش مسکن اطلاعات کافی نداریم و اگر سیستم متخصصان ساخت و ساز ، صاحبخانه و مستاجر در همان سیستم ثبت نام ادغام شده بودند ، حداقل این عدم ثبات را در بخش مسکن مشاهده نمی کرد.

وی گفت: “مشکلات مسکن فقط به دلیل کمبود سیستم های اطلاعات املاک و مستغلات ایجاد می شود ، بنابراین متغیرهای دیگر نیز در قیمت مسکن نقش دارند.” عدم وجود سیستم اطلاعات املاک و مستغلات همچنین باعث سردرگمی می شود ، اما عوامل دیگری مانند قیمت زمین در هزینه ها نقش داشته اند.

به گفته نماینده اردبیل در مجلس ، تخمین ها 60 درصد از قیمت زمین در مناطق شهری و 75 درصد در طرا است. . در این طرح راه حل هایی برای دیوانگان خانه های پایین در جامعه به ویژه در زیر کلاس 5 ارائه شده است.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا