اقتصادی

نگران زمستانیم – دانا نیوز

وی گفت: صنایع محدود به گازرسانی نیست بلکه نگران فصل زمستان هستیم زیرا برق شهرها به ویژه در شهرهای صنعتی خسارات زیادی به بار آورده است و از این رو تمام تلاشمان را می کنیم.

فتعلی محمدزاده در گفت وگو با دانا نیوز، با بیان اینکه هنوز مشکلی برای گازرسانی در شهرهای صنعتی وجود ندارد، گفت: اما جلسات منظمی در وزارت نیرو در حال برگزاری است و خواهیم داشت.

وی افزود: به ویژه تاکید می کنیم که نیروگاه ها نباید محدود شوند زیرا محدود کردن نیروگاه ها می تواند منجر به اختلال شود.

معاون وزیر نیرو، شرکت ملی گاز و وزارت نفت در هفته های آینده نشست مشترکی برگزار خواهند کرد.

در شهرهای نفتی استفاده نمی شود

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از سوخت های فسیلی در محلات در زمان قطع گاز، گفت: واحدهای اصلی در مناطق صنعتی با میانگین 21 نفر مستقر هستند. اما نفت در صنایع بزرگی مانند نیروگاه ها، فولاد و … استفاده می شود.

اما به گفته وی، قرار شد در نشستی سه جانبه با حضور سه وزارتخانه، بحث استفاده از نفت در برخی نیروگاه ها مطرح شود.

وی گفت: در هر صورت باید اقدامات لازم انجام شود تا این صنعت به هیچ وجه دچار محدودیت و آسیب نگردد. زیرا خاموشی صنعت در فصل تابستان به ویژه در کشورهای صنعتی خسارات زیادی را به همراه داشته است که منجر به کاهش تولید، کمبود نیروی کار و حتی از بین رفتن برخی تجهیزات شده است. در نتیجه تلاش ما بر این است که دوباره به بقیه کمپ آسیبی وارد نشود که وزیر صمت هم بر آن تاکید کرده است.

وی افزود: در نهایت شرکت شهرهای صنعتی به عنوان نماینده صنعت در انتظار تصمیم گیری از سوی وزارت نیرو و وزارت نفت در هفته های آینده است. به طور کلی ما تا حد امکان نظارت داریم تا عرضه برق یا گاز در بخش صنعت را محدود کنیم و اگر چنین است، باید طبق برنامه باشد یا کاهش یابد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا