فرهنگ و هنر

عشق ممنوعه خانواده سلطنتی ژاپن به روزنامه‌ها کشید!

ازدواج خواهرزاده امپراطور با کالج ها و خروج او از خانواده سلطنتی موضوع مقاله یک روزنامه ژاپنی شد.

به گزارش دانا نیوز، مهم ترین خبر چهارشنبه 5 آبان ماه، آلبرت کوچو، گوینده ارشد رادیو است.

کودتای سودان دوباره

او مانند سایر روزنامه‌های بین‌المللی درباره سودان به موندیم نوشت: «کودتای سودان بار دیگر موضوع روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های جهان شد. عبدالله حمدوک، نخست وزیر پیشین، از مردم خواسته است تا برای اعتراض علیه رژیم نظامی به خیابان ها بیایند. عبدالفتاح البرهان که در یک کودتای خونین به قدرت رسید. او می گوید که نخست وزیر برکنار شده به دلایل امنیتی در بازداشت است. او قول داد که قدرت را به غیرنظامیان و سیاستمداران واگذار کند. درگیری بین نظامیان و سیاستمداران پس از سقوط عمر البشیر منجر به کودتای نظامی شد.

سازمان ملل در مورد بحران آب و هوا هشدار داد

به گزارش دیلی میل، سازمان ملل فرصت بازگشت به خط مقدم بحران آب و هوا را از دست داده است. اما نخست وزیر استرالیا وی گفت: تا سال 2050 انتشار گازهای گلخانه ای به صفر خواهد رسید. گزارش سازمان ملل متحد هشدار می دهد که اگر کشورها اقدامات اساسی برای کنترل گرمایش زمین انجام ندهند، ممکن است با بحران آب و هوایی مواجه شوند. دمای بین دو تا هفت دهم درجه می تواند باعث ایجاد بحران های جهانی شود. بیست و ششمین دوره یکشنبه گلاسکو امیدها را از بین خواهد برد.

عشق ژاپنی

صدای عشق از ژاپن می آید. آساهی شیمبون نوشت: “در نهایت پیروزی در عشق بود.” پرنسس ماکو، خواهرزاده امپراتور ناروهیتو، اعلام کرد که با سایر شاگردانش، کی مورو، آشنا شده و از خانواده و قصر امپراتور جدا شده است. او به مدت یک سال به این رابطه محکوم شد و سرانجام فهمید که او یک شاهزاده خانم نخواهد بود. بسیاری از ژاپنی ها در اعتراض به این اتحادیه به خیابان ها آمدند. آنها در نیویورک زندگی می کنند. ماکو هنر خوانده و همسرش حقوق خوانده است.

در بولتن خبری امروز:

کنترل شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی آنا خراب است. سازندگان آنها کنترل کاملی بر شبکه ها ندارند. مهندسان شبکه های اجتماعی فیس بوک ثابت کرده اند که ماشین شبکه های اجتماعی آنقدر پیچیده است که خارج از کنترل ماست. تجزیه و تحلیل عملکرد توییتر نشان می دهد که این شبکه تمایل دارد از سیاست های جناح راست پیروی کند. در خارج از ایالات متحده، فیس بوک زبان های مدرن را نمی داند. جدای از آن، این شبکه اجتماعی با وجود همه تغییرات تمایل به سودآوری دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا