اقتصادی

سرگردانی زائران در فرودگاه بدون عذرخواهی و جبران خسارت

حدود یک هفته از شروع پروازهای اربعین می گذرد ، اما هنوز هم قریبان گران قیمت و دیررس در فرودگاه حضور دارند و تاخیر طولانی پروازها وجود دارد.

به گزارش دانا نیوز ، گروهی از زائران روز شنبه 14 مهرماه ساعت 15:30 عازم نجف بودند. برخی از مسیحیانی که از ناسازگاری ها شکایت کردند ، می گویند: “آنها با توجه به اینکه سه ساعت قبل از پرواز به فرودگاه رسیدند ، بیش از 9 ساعت دیر سرگردان شدند.”

بر اساس برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از جمعه شب گذشته تا امروز (شنبه 3 آنلاین) ، اکثر پروازها به مقصد تهران-نجف و تهران-بغداد چندین ساعت به تأخیر افتاده و یک گروه از زائران همچنان معلق هستند. فرودگاه

بسیاری از اهالی محله پس از ساعت ها انتظار و تاخیر در برخورد با فرودگاه اعتراض کردند و به ENA گفتند که علت تاخیر بلافاصله مشخص نیست. هیچ امکاناتی برای زائران در فرودگاه وجود ندارد و هیچ استقبال و عذرخواهی وجود ندارد.

وی گفت ، گروه دیگری از مسافران که قرار بود روز جمعه از تهران برای پرواز هواپیمایی عراق به بغداد حرکت کنند ، همچنان مشکل دارند و برنامه پروازها “منتظر اعلام است.” این حامیان جمعه 23 اکتبر ، ساعت 4 بعد از ظهر در فرودگاه امام بازداشت شدند و در زمان نگارش این خبر ، هیچکس در آنجا حضور نداشت.

یکی از مسافران به دانا نیوز گفت: “ما بلیط این پرواز یک طرفه را از یک شرکت گردشگری خریداری کردیم که قول داده بود شامل هفت میلیون و 300 هزار تن ویزا شود.” وی گفت که این شرکت بعداً با سفارت عراق به توافق رسید و مشکلی در ویزا وجود ندارد و ما فقط باید هزینه بلیط را پرداخت کنیم. این فقط بلیط یک طرفه است.

مهمانداران هواپیمایی عراقی دیر در فرودگاه منحرف می شوند

وی در ادامه می گوید که شرکتی که بلیط هواپیمای عراقی را خریداری کرده بود قول داده بود که ساعت 3 بعد از ظهر پنجشنبه اول اکتبر به بغداد پرواز کند ، اما اندکی بعد پرواز به ساعت 10 جمعه دوم به تعویق افتاد. به اکتبر. و ما باید ساعت چهار عصر در فرودگاه باشیم. اما از آن به بعد هیچ پروازی وجود ندارد. نماینده شرکتی که این بلیط ها را می فروشد به فرودگاه نیامده و مسئولیتی ندارد. از سوی دیگر العراقیه دفتری در فرودگاه امام ندارد. مسئولیتی در قبال مسافران ندارد.

حجاج می گوید: تعداد زیادی از مسافران این پرواز وارد سالن امام شدند و شب را در محیطی ناراحت کننده و بدون سرنشین گذراندند ، در حالی که بقیه در سالن های دیگر پراکنده ، گیج و گیج بودند. هیچ امکاناتی برای پروازهای با تاخیر طولانی در نظر گرفته نشده است.

یکی دیگر از گردشگران ایرانی که با پرواز دیگری به بغداد رسیده بود و به دلیل نداشتن روادید مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود در فرودگاه بغداد دستگیر شد. از سوی دیگر ، تعداد مسافران ورودی به فرودگاه در حال افزایش است و مراقبت از همه دشوار است. ما همین وضعیت را در فرودگاه امام تجربه می کنیم ، پروازها با تاخیر انجام می شود ، تعداد زائران به تدریج افزایش می یابد و فرودگاه شلوغ و بدون مراقبت است.

به گفته حجاج در فرودگاه امام ، حداقل سه بلیط خطوط هوایی عراق از سه شرکت گردشگری ایرانی همچنان در فرودگاه بسته است. نماینده این شرکت ها به ESN می گوید ما به تعهدات مالی خود عمل کرده ایم ، پول بلیط ها را به حساب خطوط هوایی عراق واریز کرده ایم و این شرکت هواپیمایی به جای ویزا ، توافقنامه مسافران ایرانی را می پذیرد. او به تعهدات خود عمل نکرد و این وضعیت را ایجاد کرد.

برخی از زائران به دلیل شرایط پیش بینی نشده شب را در فرودگاه گذرانده اند

وزارت راه معتقد است که برخی پروازها به دلیل تاخیر ، غیرقانونی و حتی لغو پروازها به عراق به دلیل روادید ، بلیط و ظرفیت فرودگاه نجف انجام شده است. به گفته برخی مسافران که در فرودگاه اقامت دارند – مسافر فقط می تواند با بلیط و ویزا وارد سالن ترانزیت شود ، بنابراین همه دلایل تاخیر پرواز را نمی توان به زائر مربوط کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این مشکل با برپایی پروازهای غیرمعمول حل می شود.

مسافرانی که در فرودگاه امام به عراق می روند

عراق با شرکت در 60 هزار سفر ایران در سال جاری موافقت کرده است. وضعیت این کشور سفرهای هوایی است. علاوه بر آمادگی ناوگان برای اسکان مسافران ما ، تأخیرهای پروازی این شرکت هواپیمایی مشکلات جدی را به همراه داشته است و هشدارهای زیادی از سوی رئیس جمهور ، نمایندگان مجلس و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه وجود دارد که تاکنون بر آنها نظارت شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا