اقتصادی

بهره برداری از سیستم روشنایی سطوح پروازی فرودگاه خوی

بهره برداری از سیستم روشنایی سطوح پروازی فرودگاه خوی

دانا نیوز/آذربایجان غربی ‌سیستم روشنایی سطوح پروازی فرودگاه خوی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

محمدعلی نائل قراملکی، مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی، پنجشنبه یکم تیرماه در این مراسم با اشاره به اهمیت راه اندازی سیستم روشنایی باند، این اقدام را گامی مهم در جهت ارتقاء سطح ایمنی پروازهای فرودگاه شهدای خوی قلمداد کرد و گفت: پروژه مذکور با هدف بالا بردن ایمنی پروازها، امکان برقراری پرواز در شب و ۲۴ ساعته شدن فرودگاه شهدای خوی انجام پذیرفت.
وی افزود: عملیات اجرایی سیستم روشنایی باند با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران انجام شد.
مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی در خصوص عملیات اجرای این پروژه اظهار کرد: ایجاد ساختمان پست روشنایی باند به متراژ ۳۶ متر مربع، تحهیز پست برق به ۶ دستگاه ccr با توان ۷ و نیم تا ۲۰ کیلو وات و عملیات حفاری و کابل گذاری به مقدار ۷۲۰۰ متر با ابعاد و عمق متفاوت و کابل کشی به مقدار ۳۳ هزار متر کابل مسی و سیستم کانترپوز به مقدار ۸۰۰۰ متر کابل مسی و مقدار ۷۰ هزار متر مربع تسطیح و رگلاژ استریپ باند می باشد.
وی در خصوص نصب و راه اندازی سیستم روشنایی سطوح پروازی خاطرنشان کرد: تهیه چراغ های سیستم روشنایی رانوی به تعداد ۹۶ عدد، چراغ لبه باند به طول پنج هزار متر و سیستم روشنایی تاکسیوی به تعداد ۴۰ عدد چراغ لبه تاکسیوی به طول ۷۰۰متر، سیستم کمک بصری تقرب PAPI به تعداد ۴ عدد، یونیت PAPI، سیستم دقیق سیمپل SALS شامل تعداد ۱۷ عدد چراف اپروچ به طول ۴۲۰ متر، چراغ های آستانه باند به تعداد ۱۲ عدد چراغ کفی دو طرفه از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه بوده است.
قراملکی همچنین به تجهیز سیستم روشنایی باند به کنترل روشنایی از برج مراقبت پرواز اشاره کرد و گفت: نصب تابلو PLC کنترل، پنل کنترل از برج میمیک، کابل کشی فیبر نوری و نصب تجهیزات مربوط به طول ۷۰۰ متر از اقدامات انجام شده در این خصوص است.
مدیرکل فرودگاههای استان با بیان اینکه با بهره برداری از سیستم روشنایی باند فرودگاه شهدای خود در شب هم آمادگی پذیرش پرواز صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تمامی مراحل پروژه از تولید تجهیزات گرفته تا مرحله نصب و راه اندازی توسط تولیدکنندگان داخلی و متخصصان بومی در کمترین زمان ممکن انجام شده است.

انتهای پیام
 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا