برترین های کسب و کارعمومی

طریقه مصرف ژل شست و شو

آلاینده ها و گرد و غبار، مهم ترین عوامل آسیب به پوست، ایجاد جوش، التهاب، چین و چروک و… هستند، بنابراین انتخاب یک شوینده مناسب برای داشتن پوستی سالم اهمیت فراوانی دارد. به دلیل ساده بودن نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت و مزایای بی نظیر آن، این محصول طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. برای به کاربردن آن فقط باید بعد از تمام شدن یک روز سخت و پر رفت و آمد، آرایش خود را پاک کنید، مقداری از ژل شستشوی صورت ویتابلا دکتر بیز را بر روی پوست صورتتان ماساژ دهید سپس آن را با آب با دمای ملایم بشویید.

ژل شست و شوی صورت چیست؟

خرید ژل شستشو ، بهترین راه مقابله با آلاینده ها و مشکلات حاصل از آن می باشد. یکی از بهترین فیس واش ها، ژل شست و شوی صورت است که با فرمولاسیون ملایمی که دارد، به خوبی آلودگی ها را از روی پوست شما پاک می کند و به آن اجازه تنفس می دهد. این محصول دارای انواع مختلفی بوده و با آبرسانی و مرطوب کردن پوست، ظاهری شاداب و زیبا به شما هدیه می دهد.

طریقه شست و شوی درست صورت با ژل شستشو

  1. پاک کردن آرایش

اگر صورت شما دارای آرایش می باشد، ابتدا صورتتان را با یک پاک کننده مانند آرایش پاک کن، شیر پاک کن، و… کامل تمیز کنید.

  1. نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت

نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت بسیار ساده است، فقط باید بعد از خیس کردن صورت با آب ولرم، مقدار مناسبی از ژل را بر کف دستتان بریزید و به صورت دورانی روی صورت ماساژ دهید. سپس بگذارید چند دقیقه روی آن بماند تا تمام آلودگی ها را در خود حل کند.

می توانید برای اثر گذاری بیشتر ژل از فیس براش استفاده کنید!

  1. استفاده از آب ولرم

شاید شما هم این فرضیه را شنیده باشید که آب داغ منافذ پوست را باز و آب سرد آنها را می بندد. با اینکه این موضوع بار علمی ندارد و تایید نمی شود اما با این حال بهترین دمای آب برای شستشوی صورت ملایم می باشد. بنابراین بعد از استفاده از ژل، صورتتان را با آب ملایم آبکشی کنید.

  1. خشک کردن صورت

حتما بعد از شستن صورتتان، آن را با یک حوله نرم به آرامی خشک کنید؛ زیرا وجود قطرات آب روی پوست باعث خشکی آن می شود. بنابراین با یک حوله مناسب، ضربه هایی آرام به پوستتان بزنید تا به طور کامل اثراث خیسی از روی آن پاک شود.

توجه داشته باشید هرگز حوله را بر روی پوستتان به خصوص در اطراف چشم نکشید!

  1. مرطوب کننده

ساختار ژل های شستشو به گونه ای است که خشکی پوست را برای شما به همراه دارد، به همین دلیل استفاده از یکی کرم مرطوب کننده بعد از شستن صورت بسیار تاکید می شود. اگر خشکی صورت شما بعد از شست و شو زیاد بود، ژل شویندتان را با یک محصول برپایه روغن جایگزین کنید.

  1. صورتتان را بیش از اندازه نشویید!

حال که با نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت آشنا شدید، باید این موضوع را در یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد آن، باعث از بین رفتن چربی های مفید صورت و بروز جوش و آکنه می شود. بهتر است با یک برنامه منظم، ابتدای روز و شب ها هنگام خوابیدن صورتتان را بشویید.

نکات مهم شستشوی صورت با ژل

  • مقدار مناسبی از ژل را استفاده کنید؛ زیرا کم بودن باعث تمیز نشدن و به کار بردن زیاد آن سبب هدر رفتن می شود.
  • قبل از اولین استفاده، مقداری از آن را در پشت گوش یا گردنتان تست کنید تا از نداشتن حساسیت به ژل مطمئن شوید.
  • ژل شست و شو را به اطراف چشم و دهانتان نزنید.
  • بعد از شستشو، از پاک شدن کامل ژل از روی صورت مطمئن شوید، زیرا باقی ماندن آن سبب مسدود شدن منافذ پوست می شود.
  • ژل شست و شو، در روزهای گرم تابستان روزی 3 بار و در فصل های معتدل و سرد، روزی 2 بار به کار رود.
  • از ژل های لایه بردار در روز استفاده نکنید.

مزایای استفاده از ژل فیس واش

بعد از آشنایی با نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت، نیاز است از مزایای بی نظیر آن آگاه شوید:

  • پاکسازی کامل پوست
  • از بین بردن جوش و آکنه
  • شفاف کردن پوست
  • تنظیم ph صورت
  • آبرسانی و حفظ رطوبت پوست
  • لایه برداری از صورت
  • دارای خواص ضدباکتریایی و ضد التهابی
  • بستن منافذ باز پوست
  • جلوگیری از ایجاد جوش های سر سیاه
  • ایجاد گردش خون در زیر پوست

چرا باید از ژل شست و شو استفاده کنیم؟

زمانی که شما صورت خود را با مواد آرایشی مختلف آغشته می‌کنید مسلما شستن آن با آب و خشک کردن به مرور باعث بروز مشکلاتی مانند خشکی، جوش، لک، چین و چروک و…می‌شود به همین دلیل ساده ترین کار برای شستن صورت و رفع چنین مشکلاتی استفاده از ژل شست و شو صورت است.

علاوه بر این برخی مواد آرایشی در قسمت‌های عمیق پوست قرار گرفته و و شوینده‌های معمولی و آب نمی‌توانند این موارد را از عمق پوست پاک کنند. ژل شستشو صورت با تمیز کردن منافذ از کرم‌ها و موارد آرایشی باعث تنفس پوست و احیای دوباره آن می‌شوند. بی توجهی به موارد بالا به مرور زمان باعث افزایش لایه‌های مرده پوست صورت شده و نتیجه‌ای جز پیری زودرس صورت ندارد.

همچنین شستشو فقط منتهی به صورت نمی شود. استفاده هر روزه از ژل بهداشتی بانوان نیز در روتین روزانه باعث می شود که سطح ph این منطقه همواره در حد نرمال باقی بماند و خطر عفونت به مراتب کمتر گردد. ژل بهداشتی بانوان ویتابلا بیزاز آن دسته ژل هایی است که شما پس از مصرف عاشق آن می شوید. برای خرید این محصول می توانید به نمایندگی محصولات ویتابلا مراجعه کنید و پس از مشورت با مشاورین برجسته آن اقدام به خرید نمایید.

استفاده از ژل شست و شو و توجه به نوع پوست

برای استفاده از ژل شست و شو صورت باید حتما به نوع جنس صورتتان توجه کنید. هر نوع پوست خاصیت و ویژگی‌های خود را دارد و نمی‌شود تمامی افراد از یک ژل شست و شو برای صورتشان استفاده کنند. حتما باید ژل شست و شو را با  توجه به نوع پوستتان خریداری کنید. در ادامه ژل شست و شو مناسب انواع پوست صورت را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم.

افراد دارای پوست چرب

افراد دارای پوست چرب جوش آکنه زیادی نسبت به سایر افراد دارند به همین دلیل استفاده از ژل شستشو مناسب صورت برای این افراد واجب است زیرا اگر پوست صورتشان کاملا تمیز نشود این جوش و آکنه تجدید می‌شود.

افراد دارای پوست خشک

افراد دارای پوست خشک باید محصولی را انتخاب کنند که آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست صورتشان را نیز انجام دهد. اکثر ژل‌های شست و شو دارای رطوبت رسانی بالا به پوست هستند ولی پیشنهاد ما به افراد دارای پوست‌های خشک این است که حتما در کنار ژل‌های شست و شو از کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنند.

افراد دارای پوست‌های معمولی

افرادی که دارای پوست‌های معمولی هستند می‌توانند از ژل صورت با خواص روشن کنندگی و رفع جوش‌های سرسیاه و لک استفاده کنند تا پوست صورت صاف و با طراوتی داشته باشند.

پوست مختلط

افرادی که پوست مختلط دارند باید از ژل شست و شویی استفاده کنند که :

  • ضد التهاب باشد
  • آبرسان مناسب برای پوست افراد مختلف باشد
  • قدرت پاک کنندگی بالا داشته باشد
  • باعث درمان جوش و آکنه شود

سوالات متداول

1- برای انتخاب ژل شستشو صورت مناسب به چه مواردی توجه کنیم؟

در مرحله اول بهتر است نوع پوست و نیاز آن را تعیین کنید. سپس اطلاعاتی که بر روی محصول نوشته شده است را بررسی کرده و بدین ترتیب گزینه مناسب برای خود را انتخاب کنید.

2- مزایای استفاده از ژل شستشوی صورت را بیان کنید؟

برای پاکسازی صورت، از بین بردن آکنه، چربی‌ها و آلودگی‌ها، رطوبت‌رسانی مناسب و… از ژل شستشوی صورت استفاده می‌کنند.

3- برای چه پوست‌هایی از ژل شستشوی صورت استفاده می‌کنند؟

از آنجایی که ژل شستشوی صورت بر پایه آب تولید شده و بافتی سبک دارد، برای انواع پوست‌ها مناسب است.

دکمه بازگشت به بالا