اجتماعی

افزایش تخت‌های بیمارستانی دردولت سیزدهم/ کاشت ۲۰۰۰ حلزون شنوایی در کشور

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۶ هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه کردیم، گفت: دولت سیزدهم توانسته است ۱۰ درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی را ایجاد کند.

به گزارش دانا نیوز، دکتر سعید کریمی در مراسم «دستاوردهای ۴۵ ساله نظام سلامت» که صبح امروز(۱۳ بهمن) در دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران برگزار شد، اظهارکرد: بررسی کارنامه عملکرد دولت سیزدهم بیانگر این است که پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه درمان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور گفت: دولت سیزدهم توانست ۱۶ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه کند. با توجه به اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور ۱۶۰ هزار مورد است، باید گفت که ۱۰ درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت توانسته است تعداد تخت‌های «پی ای‌سی‌یو» را افزایش دهد. پیش از اینکه دولت سیزدهم اجرای امور را در دست بگیرند، تعداد تخت‌های پی‌ ای‌سی‌یو معادل ۵۰۰ مورد بود که در حال حاضر تعداد این تخت‌ها به ۱۰۵۰ مورد رسیده است. توانسته‌ایم تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو را نیز به ۲۵۰۰ تخت برسانیم.

وی با بیان اینکه «فدراسیون جهانی آموزش پزشکی» آموزش پزشکی عمومی ایران را تایید کرده است، افزود: آموزش پزشکی عمومی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی قرار گرفته است، به نحوی که وزارت بهداشت می‌تواند اعتباربخشی آموزش پزشکی در منطقه را انجام دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره ارائه خدمات درمانی رایگان گفت: سه دهک پایین جامعه، تحت پوشش بهزیستی و کمیته امام خمینی (ره) و کودکان کمتر از هفت سال از خدمات درمان رایگان برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها بیانگر این است که ۳۴۰ بیمار در کشور انگلستان در صف انتظار درمان قرار دارند، اظهارکرد: اگرچه چنین شرایطی در انگلستان حاکم است اما بیماری در کشور ایران حضور ندارد که در صف درمان به انتظار بنشیند.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت: دستاوردهای بسیاری طی حیات انقلاب اسلامی به دست آمده است. تعداد پزشکانی که در کشور فعالیت می‌کنند افزایش یافته است. ۱۶۰ هزار پزشک در کشور مشغول ارائه خدمت هستند که ۶۰ هزار نفر از این تعداد پزشکان متخصص هستند.

وی ادامه داد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی محدود به افزایش تعداد پزشکان نمی‌شود بلکه در حوزه درمان دستاوردهایی داشته‌ایم. ایران در حوزه پیوند کلیه پیشگام است.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات درمانی در دوران پاندمی کرونا گفت: تمام بیمارانی که نیاز به درمان بیشتر داشتند در دوران کرونا بستری شدند همچنین بیشترین میزان تزریق واکسن کرونا را از آن خود کردیم. عملکرد وزارت بهداشت به‌نحوی است که مورد تشویق سازمان بهداشت جهانی قرار گرفتیم.

کریمی درباره وضعیت گردشگری سلامت گفت: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار توریست سلامت برای دریافت خدمات درمانی به کشور سفر کرده‌اند. با توجه به اینکه خدمات درمانی که در ایران ارائه می‌شود، در مرز دانش حرکت می‌کند، افراد برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر می‌کنند.

وی درباره کاشت حلزون شنوایی گفت: وزارت بهداشت دولت سیزدهم توانسته است کاشت ۲۰۰۰ حلزون شنوایی را انجام دهد.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دستاوردهای حاصل شده و حرکت در مرز دانش ما اثر توجه به دانشمندان است.
انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا