اقتصادی

دولت سیزدهم به اجرای شعارها و وعده‌های رییس جمهور مقید است

معاون اول رئیس جمهور با استناد به برخی از مشکلات کشور مانند تحریم های وحشیانه و بروز بیماری های قلبی گفت: ما به آینده کشور بسیار خوشبین هستیم. با دو تلاش این وضعیت را شکست دهید. “انجام دهید.

به گزارش ENA ، محمد مكبر در مراسم تودیع و معارفه امام حسین (ع) امروز (شنبه) شهادت امام حسین (ع) را به امام حسین (ع) تسلیت گفت. ما دانشمندان زیادی را می شناسیم كه در مسأله ای توانسته اند قرن را طی كنند. ثانیه

معاون اول رئیس جمهور افزود: محرم و ماه صفر فرصت های ارزشمندی برای غلبه بر چالش هایی است که در زندگی با آن روبرو هستیم.

وی از تلاش های رئیس سابق برنامه و بودجه ، دکتر محمد بیکر نوبخت ، قدردانی کرد. اقتصاد و غیره طی هشت سال گذشته ، اگرچه گاهی این فشارها قوی و ضعیف هستند ، اما رژیم سعی کرده است محدودیت ها و فشارهایی بر اقتصاد کشور ایجاد کند.

وی گفت: برخلاف تصور برخی از مردم ، دشمن اصلی رژیم جمهوری اسلامی ایران نیست ، بلکه مردم ایران هستند ، زیرا مورد ضرب و شتم و اخراج قرار گرفته اند. کشور. “

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: “برنامه ها و تلاش های رژیم انتقام از مردم ایران است و آنها چنین کاری نخواهند کرد و حتی مسائل مربوط به سلامت انسان را در این راستا معامله خواهند کرد. ما کسانی هستیم که آن را منع کرده ایم.

وی یادآور شد که در آغاز همه گیری وبا ، اکثر کشورها از ماسک کمبود داشتند.

خبرنگار افزود: اگرچه رژیم برای همه مردم به دارو رایگان دسترسی دارد و هیچ محدودیتی برای هیچ کشوری وجود ندارد ، اما وقتی می خواهیم داروهای مورد نظر خود را بخریم ، آنها اجازه پولشویی نمی دهند و در عمل از آن جلوگیری می کنند. آیا آن است “آنها از دارو آمده اند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد که برنامه و بودجه در سال های اخیر با این مشکلات روبرو بوده است ، اما آقای نوبخت و همکارانش تمام تلاش خود را انجام داده اند و یکی از ویژگی های اصلی آقای نوبخت شخصیت خوب وی است که بسیار ارزشمند است. شخصیت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سوابق رئیس جدید برنامه و بودجه ، دکتر مسعود میرکاظمی – سوابق و تجربیات بی نظیر وی در زمینه های مختلف و همچنین شرکت در کنفرانس شورای اسلامی و تجربه موثر و موفق از دستگاههای اجرایی مانند وزارت تجارت و نفت. اعتقاد بر این است که یکی از مهمترین دستگاههای حکومتی در کشور دارای تجربه گسترده است.

اطلاع رسان یکی از مهمترین سازمانها در توسعه و رشد کشور است و کشور با حل مشکلات مردم و هدایت کشور به عنوان نمونه ایجاد می شود.

وی گفت: “نخست وزیر و رئیس جمهور بر لغو تحریم ها بسیار متمرکز شده اند ، اما به نظر نمی رسد تحت حاکمیت وی بتوانیم به چیزی دست یابیم.” سیستم و ما نمی توانیم برنامه ریزی کنیم متکی به لغو تحریم ها برای اداره کشور است و ما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که سیستم تحریم ها را لغو نکند.

وی گفت ایران دارای 2700 کیلومتر خط ساحلی و تعدادی منابع طبیعی است. پیشرفت می کند.

مخبر با استناد به استان های سیل زده کشور و لزوم استفاده مناسب از این ظرفیت حیاتی ، گفت: – سه استان شمالی کشور مشابه هلند است و میانگین بارندگی این سه استان هلند است. با این وجود ، هلند 95 میلیارد دلار از بخش کشاورزی ، اما تنها 200 میلیون دلار از بخش کشاورزی صادر می کند. این بدان معناست که مانند وزیر کشاورزی ، باید حاکمان شایسته ای در این سه استان وجود داشته باشند تا از پتانسیل بخش کشاورزی استفاده کنند.

وی گفت: برخی از کشورها در تلاش هستند تا 30 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از طریق اقتصاد دریایی به دست آورند ، اما معاون اول رئیس جمهور همچنین از پتانسیل وسیع این کشور در بخش معدن و پتانسیل آن در بخش ساحلی نام برد. ما هنوز از دریا به خوبی استفاده نکرده ایم و امیدوارم در آینده برنامه ریزی و بودجه بندی با توجه به ظرفیت کشور انجام شود.

وی با یادآوری شعارها و وعده های رئیس جمهور در زمان انتخابات گفت: فساد و رانت جویی و توسعه دولت الکترونیکی

مطلع ، دکتر میرکاظمی ، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، با تأکید بر اینکه با شفافیت ، رانت و فساد نمی توان مبارزه کرد مگر اینکه دولت الکترونیک به طور کامل برقرار شود ، خواستار رسیدگی به این موضوع شد. مردم ، در دستور کار

معاون اول رئیس جمهور با استناد به کسری بودجه کشور ، گفت که به هر کسی که می تواند اقتصاد کشور را بی ثبات کند “سیلی” زده است و افزود: کسری بودجه می تواند تورم ایجاد کند و به پایگاه مالی کشور آسیب برساند. یکی از نگرانی های اصلی مردم این است که کاهش ارزش پول ملی و کاهش ارزش پول ملی در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: “ما باید از تخصص و تجربه برای سازماندهی مسائلی مانند کسری بودجه و دیگر فرارهای مالیاتی استفاده کنیم.”

مخبر به مورد کرونا اشاره کرد: کرونا مشاغل و مشاغل زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و کمبود دارو و مسائل مربوط به پزشکی بار سنگینی را بر بودجه کشور تحمیل کرده است که برای حل جدی مشکلات مهم است. و کرونا آسیب دیده را برنامه ریزی و امتحان کنید.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نرخ بالای بیکاری در کرونا گفت: “مردم در طول همه گیری کرونا بسیار مشغول هستند. بودجه بیشتر از همیشه »

وی با اشاره به زمان شروع و اجرای برنامه های عمرانی کشور ، گفت: بگذارید یک دولت آن برنامه را تکمیل کند. “در پایان درس ، بدوید و پاسخگو باشید.

در اوایل روز جاری ، محمد بیکر نوبخت ، رئیس برنامه و مدیریت بودجه ، در مورد اقدامات انجام شده در مدیریت تحریم ها و کرونا گزارش داد و برای میرکاظمی ، رئیس جدید سازمان ، آرزوی موفقیت کرد.

مسعود میرکاظمی ، رئیس جدید برنامه ریزی و بودجه بندی با اشاره به شاخص های کلان اقتصادی کشور ، گفت: «ما برای غلبه بر این چالش ها و درک مشکلات مردم به یک سازمان انقلابی و غنی نیاز داریم. مسائل را به درستی مشخص کنید. “چالش ها: یافتن راه حل های جدید برای حل مشکلات کشور و ایجاد حکمرانی مناسب در توسعه ایران.

در این مراسم ، معاون اول رئیس جمهور انتصاب جدید آژانس برنامه و بودجه که توسط رئیس جمهور امضا شده است و همچنین سابق را ارائه کرد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا