اقتصادیبرترین های کسب و کار

کاربردهای درب پرسرعت صنعتی در حمل و نقل و انبارداری

درب سریع صنعتی جز درب های اتوماتیک است که در مراکز پر رفت و آمد و کارخانجات و سوله ها و مراکز تولیدی می توان از آن ها بهره برد. این درب ها به روش های متعددی باز و بسته می شوند و بسته به کاربری آن ها از روش مناسب استفاده می شود. درب سریع صنعتی دارای مزایای زیادی می باشد که در ادامه به معرفی ان ها پرداخته ایم.

درب سریع صنعتی چیست؟

درب سریع صنعتی سریع تر از سیستم های معمولی درب مانند درب های غلتکی، درب مقطعی، درب پارچه PVC و یا کرکره غلتکی هستند.این درب برای کار با سرعت، با توجه به طول عمر قطعات، بیشترین مصرف انرژی و قابلیت اطمینان، مناسب است. درب سریع صنعتی یکی از انواع بسیار مختلف درب های اتوماتیک می باشد. همانطور که می دانید درب اتوماتیک و درب فولد آپ امروزه بسیار در صنایع کاربردی شده است و همچنین طرفداران زیادی را برای استفاده به خود جلب کرده است. درب سریع صنعتی برای استفاده در محیط داخلی طراحی شده و عملیات حمل و نقل سریع بین مناطق مختلفی که بایستی از هم جدا باشند را انجام می دهد.

درب سریع صنعتی از یک قاب فولادی از گالوانیزه و پوشیده شده با PVC ساخته شده است. درب سریع صنعتی با سرعت بالا توسط کنترل سه فاز 380v کنترل می شود. این نوع درب برای استفاده فشرده و مداوم در محیط های صنعتی، درست مثل تمام درهای با سرعت بالا طراحی شده است. استفاده از این نوع درب در انبارهای مدرن و ساختمان های کنترلی بسیار ضروری می باشد. درب سریع صنعتی بسیار مناسب برای مناطق با ترافیک سنگین می باشد.

درب سریع صنعتی دارای چه فاکتورهایی می باشد؟

1-اگر شما مایل باشید می توانید درون درب سریع صنعتی پنجره یا درب کوچکی را نصب نمایید. بسیاری از کارخانه ها سفارش می دهند که درب کوچکی درون درب ساخته شود، تا در برخی از مواقع که نیاز نیست درببه صورت کامل باز شود از این درب کوچک رفت و آمد کنند. در واقع باید بدانید برای مکان های بزرگ این درب بسیار ضروری می باشد.

2-امنیتی که در این درب ها وجود دارد بسیار بالا است و به همین دلیل به هیچ وجه سارقان نمی توانند وارد آن شوند. از آنجایی که مکان های بزرگ نسبت به مکان های کوچک حساسیت بیشتری دارند، سیستم امنیتی درب آنها را بسیار بالاتر می برند.

3-پنل ها و یراق هایی که در درب سریع صنعتی به کار می رود بسیار با کیفیتی می باشند و به همین دلیل در برابر وضعیت های گوناگون آب و هوایی مقاومت بالایی دارند و فرسوده نمی شوند.

4-شما می توانید باتری های ذخیره کننده بر روی این درب ها نصب کنید. این باتری ها زمانی که برق نباشد به خوبی کار می کنند و درب ها را باز و بسته می کنند. زمانی که برق باشد این باتری ها برق را درون خود ذخیره می کنند و در زمان نبود برق انرژی ذخیره خود را مصرف می کنند.

5-از آنجایی که طیف رنگی درب سریع صنعتی بسیار گسترده می باشد شما می توانید هر رنگی را که مایل باشید را برای نمای ساختمان خود انتخاب کنید. رنگ های این درب بسیار زیبا می باشند و به همین دلیل زیبایی بیشتری را به ساختمان شما می بخشند. البته باید دقت داشته باشید که رنگ انتخاب شما با نمای ساختمان تان هماهنگی داشته باشد.

6-این درب ها دارای سنسور حرکتی هستند و چشم مادون قرمز در آنها وجود دارد، این سیستم موجب می شود که سرعت درب را کنترل کند و زمانی که درب با چیزی بخواهد برخورد داشته باشد سرعت آن را کاهش دهد. در اصل باید بدانید یکی از مهمترین ویژگی های این درب این است که دارای سیستم برخورد با مانع می باشد

همچنین تعمیر درب سریع صنعتی نیز یکی از موارد مهم میباشد، تعمیر درب سریع صنعتی نیازمند متخصصان مجرب این حوزه میباشد و بهتر است، تعمیر درب خود را به افرادی بسپارید که تخصص لازم در تعمیر آن را داشته باشند.

بهبود کنترل دمای انبار با درب های سرعت بالا

درب های سرعت بالا در کنترل دمای انبار و کارخانه ها بسیار موثر و کارآمد هستند.در ادامه این پست به تاثیر و عملکرد درب های پرسرعت در کار خانه تولید چمن مصنوعی  می پردازیم.باما همراه باشید.فرآیند تولید چمن مصنوعی به دمای گرم ثابت در کارخانه متکی است تا زمان خنک شدن و آماده سازی مناسب را فراهم کند. چمن به صورت رول ساخته می شود، بسیار شبیه فرش، اگرچه بسیار قوی تر و سخت تر است. با استفاده از چسب لاتکس، آن را به آرامی از یک اجاق بزرگ (فکر کنید یک اجاق پیتزای غول پیکر) کشیده می شود. وقتی رول‌های چمن از فر خارج شدند، آن‌ها را قرار می دهند تا چسب در دمای گرم به آرامی سفت شود.درب های غلتکی سنتی باعث ایجاد سردرد های شدیدی برای کارکنان این کارخانه می شد زیرا آنها سعی می کردند درجه حرارت ثابت را در انبار حفظ کنند.

درب غلتکی قدیمی باعث مشکلات ایمنی و کارایی می شود

در کارخانه تولید چمن مصنوعی 5در5متری انبار انبار به عنوان یک گذرگاه مشترک برای لیفتراک ها استفاده می شد که تا 50 یا 60 بار در روز باز و بسته می شود . این به این معنی بود که درب را نمی‌توان به سادگی در تمام روز بسته نگه داشت و هر بار که در باز می‌شدهوای سرد به داخل محیط انبار نفوذ می کرد.

بدتر از آن، این درب غلتکی قدیمی خودکار نبود و هر بار یک یا دو دقیقه کامل باز و بسته می‌شد. راننده لیفتراک مجبور شد وسیله نقلیه خود را ترک کند تا دکمه باز کردن را بزند و سپس منتظر بماند تا درب به زحمت باز شود!علاوه بر این، هیچ یک از ویژگی های ایمنی امروزی در درب غلتکی قدیمی نصب نشده بود. اگر شخص یا شیئی تصادفا زمانی که درب تا نصفه بسته شده بود با درب برخورد می کرد، درب متوقف نمی شد و به بسته شدن ادامه می داد.  واضح است که برای بهبود کارایی در انبار این کارخانه به سبک جدیدی از درب نیاز بود.

بهبود عملکرد و کارایی انبار این کارخانه به لطف نصب درب پرسرعت

این کارخانه پس از بررسی مشکلاتی که درب غلطکی قدیمی ایجاد میکرد ،یک درب پرسرعت جدید با سرعت 5/1 متر بر ثانیه برای انبار خود نصب کرد و مشخص شد که درب های پرسرعت راهکار بسیار ایده آلی برای حفظ دمای محیط انبار هستند.نگرانی های ایمنی و نگهداری کالا نیز مورد توجه قرار گرفت.

یک سیستم چراغ راهنمایی LED به بهبود ایمنی و دید از طریق درب کمک کرد و از تصادفات و برخورد برای رانندگان لیفتراک و عابران پیاده جلوگیری کرد.لبه نرم پره پایین درب سرعت در مقاومت در برابر ضربه و سیستم جا به جایی تصادف بسیار سودمند است.در صورتی که پرده درب با لیفتراک برخورد کنند درب به صورت اتوماتیک باز خواهد شد.پس از نصب درب پرسرعت در این کارخانه،مدیر و کارگران این انبار اعلام کردند که تاثیر قابل توجهی بر حفظ دمای محیط انبار داشته است.

مدیر انبار این کارخانه همچنین اعلام کرد:فکر می کنیم که بیشترین مزیت را در زمستان خواهیم دید،زمانی که دمای سردر تر به سختی از کارخانه خارج می شود.اما با وجود اینکه هنوز تابستان است،در حال حاضر آمار ها نشان می دهند اکنون می توانیم فرایند های کارخانه را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

نصب درب پرسرعت به جای درب غلطکی قدیمی در این کارخانه در نهایت بهره وری را افزایش می دهد و هزینه کلی تولید را به طور قابل توجی کاهش می دهد.او گفت:با زمان سریع باز شدن درب های پرسرعت،متوجه شدیم که زمان های خشک شدن چمن سازگار تر است و عمل آوری قابل پیش بینی تری است.

دکمه بازگشت به بالا