علمی و پزشکیبرترین های کسب و کار

عوارض جراحي زيبايي سينه

عوارض جراحی پروتز پستان از نظر بهترین فوق تخصص جراحی زیبایی

در این مقاله از وب سایت تخصصی و حرفه ای بهترین فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک و متخصص زیبایی در تهران همراه باشید تا با عوارض احتمالی جراحی پروتز پستان یا پروتز سینه و جراحی زیبایی سینه آشنا شوید.

عوارض جراحی پروتز پستان از نظر متخصص زیبایی در تهران

طبق نظر فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی عوارض جراحی پروتز پستان را می توان به دو دسته عوارض زودرس و عوارض تأخیری تقسیم کرد. که در این مقاله به معرفی عوارض زودرس پرداخته و در مقالات بعدی عوارض دیررس پروتز سینه را برای شما عزیزان بازگو خواهند کرد.

عوارض زودرس بعد از عمل جراحی پروتز پستان

عوارض زودرس احتمالی بعد از این نوع جراحی زیبایی سینه عبارتند از:

۱)تغییر حس نوک سینه یا نیپل:

تغییر حس نوک پستان بعد از جراحی پروتز پستان می تواند به صورت بی حسی نوک پستان یا افزایش حس آن بعد از عمل تظاهر پیدا کند. این عوارض به علت تحت تأثیر قرار گرفتن عصب جلدی بین دنده ای خارجی است که به نوک پستان عصب می دهد.

معمولاً آسیب عصب به صورت کشیدگی است که پس از مدتی برطرف می شود. اما در مواردی ممکن است بی حسی نوک پستان ناشی از قطع عصب هم باشد. تبحر و مهارت جراح جهت جلوگیری از آسیب به عصب نقش کلیدی از بروز عارضه بی حسی دائمی نوک پستان دارد.

۲)تجمع مایع سروما اطراف پروتز پستان :

معمولاً اگر مایعی (seroma) هم اطراف پروتز جمع شود در عرض هفته اول بعد از عمل توسط بافت نرم پستان جذب می شود. شستشوی پاکه پستان حین عمل با محلول آنتی‌بیوتیک می تواند از بروز این عارضه بکاهد. اگر تجمع مایع زیاد یا بعد از یک هفته باقی بماند با سرنگ با هدایت سونوگرافی کشیده می شود.

۳)هماتوم (hematoma):

تجمع خون اطراف پروتز می تواند به صورت زودرس یا حتی تأخیری بروز کند. بروز این عارضه بین ۰٫۵-۲% می باشد. این عارضه به صورت درد، تورم، کبودی، درد هنگام لمس یا درد هنگام حرکت بازو تظاهر پیدا می کند. تورم ناشی از هماتوم می تواند منجر به تغییر شکل پستان هم بشود.

وجود هماتوم اطراف پروتز می تواند منجر به کونتراکچر کپسولی (capsular contracture) شود. جهت جلوگیری از این عارضه بیمار باید از مصرف مکمل ها، داروهای گیاهی یا داروهایی که منجر به افزایش ریسک خون ریزی می شوند، پرهیز کند.

کاهش خطر هماتوم بعد از جراحی پروتز پستان

سیر، سرکه، ویتامین E، روغن ماهی، آسپرین، وارفارین، داروهای مسکن مانند بروفن، مفنامیک اسید، ایندومتاسین می توانند منجر به افزایش خطر خون ریزی شوند. لذا مصرف آن ها حداقل از دو هفته قبل از عمل باید قطع شود.

درمان هماتوم عمل جراحی مجدد، تخلیه هماتوم، خون گیری پاکه پستان، شستشو با آنتی بیوتیک و گذاشتن دران بعد از عمل است. معمولاً نیاز به تعویض پروتز سینه نمی باشد.

درمان هماتوم

هماتوم معمولاً در عرض یک هفته بعد از عمل تشخیص داده می شود، اما گاهی اوقات ممکن است به صورت تأخیری بعد از یک هفته یا حتی بعد از ماه ها یا سال ها پس از جراحی پروتز اتفاق بیفتد که در این موارد علت معمولاً ضربه به پستان می باشد.

در این موارد تأخیری اگر هماتوم در حال گسترش و بزرگ باشد باید بیمار به اتاق عمل منتقل و هماتوم تخلیه شود. اگر هماتوم در حال گسترش نباشد و کوچک باشد می توان درمان غیر جراحی را انتخاب کرد اما درمان غیر جراحی هماتوم، بیمار را در ریسک بیشتری برای کپسولارکنتراکچر بعدی قرار می دهد.

۴)عفونت بعد از پروتز سینه :

عفونت ناشی از پروتز سینه می تواند به صورت خفیف و تنها به صورت گرمی و قرمزی پوست یا شدید به صورت ترشحات چرکی واضح اطراف پروتز تظاهر پیدا کند. میزان بروز عفونت در جراحی اولیه پروتز پستان می تواند به ۲% برسد. خود پارانشیم پستان و مجاری شیری می تواند حامل باکتری باشد و باعث آلودگی فیلد عمل و پاکه پستان شود.

میزان بروز عفونت در جراحی اولیه پروتز پستان می تواند به ۲% برسد. استافیلوکوک اپیدرمیس باکتری است که به صورت نرمال در فلور پوست قرار دارد و می تواند باعث عفونت بعد از عمل شود. برای پیشگیری از عفونت توصیه می شود که فیلد عمل جراحی پروتز قبل از عمل با محلول کلرهگزیدین شستشو داده شود.

درمان عفوت احتمالی بعد از جراحی پروتز پستان

استفاده از آنتی‌بیوتیک پروفیلاکتیک قبل از عمل و ارائه آن تا ۳ روز بعد از عمل از عوامل مؤثر جهت پیشگیری از عفونت است. شستشوی پاکه پستان و پروتز با محلول آنتی‌بیوتیکی با سیتراسین، سفازولین و جنتامایسین حین عمل توسط جراح پلاستیک انجام می شود.

قبل از دست زدن به پروتز بهتر است جراح حین عمل دستکش خود را تعویض و با یک دستکش استریل جدید بدون پودر از طریق سلیو (sleeve) استریل بدون تماس مستقیم پروتز با پوست بیمار، پروتز در داخل پاکه پستان کار گذاشته شود.

در مورد درمان عفونت پروتز پستان بعد از عمل باید گفت که اگر عفونت سریع تشخیص داده شود تعداد قابل ملاحظه ای از این عفونت ها به آنتی‌بیوتیک خوراکی و وریدی پاسخ خواهند داد. اما اگر عفونت به آنتی‌بیوتیک پاسخ ندهد و علی الرغم درمان آنتی‌بیوتیکی پیشرفت کند باید بیمار به اتاق عمل منتقل شود، پروتز خارج و پاکه پستان تحت شستشو و دبریدمان و تعبیه دران قرار گیرد. تعبیه پروتز جدید ۶-۱۲ ماه بعد از کنترل عفونت می تواند انجام شود.

۵)ترومبوفلبیت وریدهای سطحی سینه یا بیماری موندر :

بروز این پدیده (mondor) در ۱-۲ درصد موارد جراحی پروتز پستان صورت می گیرد. اکثر موارد این پدیده در نیمه تحتانی پستان ایجاد می شود. خوشبختانه این پدیده یک فرآیند خود محدود شونده است که در طی چند هفته با کمپرس گرم برطرف می شود.

بهترین فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک

دکترهای مرکز نورا بیوتی با سابقه طولانی در زمینه جراحی زیبایی سینه ، عمل زیبایی بینی ، پروتز باسن و لیفت باسن ، تزریق ژل و بوتاکس بهترین متخصص زیبایی در تهران و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هستند. جهت مشاهده نمونه جراحی های انجام شده توسط ایشان به صفحه اینستاگرام مراجعه نمایید.

عوارض عمل پروتز سینه

پروتز سینه به عمل بزرگ کردن سینه معروف است و سالیانه خانم های خاص و زیبا دوستی که خواهان داشتن سینه های خوش فرم هستند اقدام به انجام آن می نمایند. شما هم ممکن است در دسته افرادی باشید که می خواهند به زودی جراحی پزوتر سینه را انجام دهند اما درباره عوارض پروتز سینه دچار تردید و نگرانی هستید. در این مقاله می خواهیم نقطه نظرات متخصصین در رابطه با عوارض و خظرات جراحی پروتز سینه را به اطلاع شما برسانیم.

آیا مزایای پروتز سینه بیشتر از عوارض آن است؟

پروتز سینه همانند بسیاری از جراحی ها چه درمانی، چه زیبایی عوارضی را به همراه دارد که با انتخاب بهترین جراح پروتز سینه می توان از عوارض این جراحی زیبایی تا حدود زیادی کاست و نتیجه زیبا و قابل قبولی از انجام این عمل زیبایی پر طرفدار گرفت.

عوارض عمل پروتز سینه چیست؟

بررسی هایی در خصوص عوارض پروتز سینه صورت گرفته و در مجلات FDA نیز مطرح شده است که دکتر نداف کرمانی فوق تخصص جراحی پلاستیک در مورد این عوارض این گونه بیان می کنند که تعدادی خطرات کوتاه مدت و بلند مدت در خانم هایی که عمل پروتز سینه را انجام داده اند و شامل قرار دادن، برداشتن و یا تعویض پروتز های قدیمی است که باید از آن اگاه باشید.

عوارض موضعی که در پستان ها بروز می کند، شامل مواردی است که فقط به پروتز سینه بستگی دارد که برخی از این عوارض شایع شامل موارد زیر است :

1-      عفونت و سایر خطرات جراحی

2-      درد مزمن در سینه ها

3-      بی حسی در سینه ها

4-      انقباض در عضلات سینه

5-      شکستن و نشتی در پروتز ها

6-      نیاز به جراحی های بیشتر زیبایی و یا درمانی

7-      نارضایتی از محل و اندازه پروتز سینه

مطالعات انجام شده بر روی ایمپلنت های پستان سیلیکونی و آب نمکی، نشان می دهد که طی سه سال اول بعد از جراحی، بخشی از بیمارانی که برای بازسازی سینه و نیمی از خانم هایی که عمل بزرگ کردن سینه را انجام داده اند، حداقل یکی از عوراض بیان شده را تجربه کرده اند.

سایر عوارض جراحی پروتز سینه

علاوه بر خطرات ناشی از بیهوشی ، خطرات جراحی شامل عفونت و هماتوم (جمع آوری خون در اطراف ایمپلنت) است که هر دوی آنها می توانند از خفیف تا شدید باشد. خطرات جراحی بلافاصله بعد از جراحی بیشتر مشاهده می شود. در صورتی که باید جراحی پروتز سینه انجام دهید و یا تمایل بسیار زیادی به انجام چنین جراحی دارید، حتما بهترین جراح پروتز سینه را انتخاب نمایید.

عوارض موضعی شایع  بعد از عمل پروتز سینه شامل از بین رفتن حساسیت در نوک پستان یا نوک سینه ها حساس به درد می شود. بعضی از خانم ها از نتایج زیبایی جراحی پروتز سینه ناراضی هستند .

بافت زخم که در اطراف هر زخم خارجی  و بخیه ایجاد می شود، می تواند اطراف پروتز را سفت کند. این مشکل رایج را انقباض کپسولی می نامند. بافت اسکاری که داخل بدن ایجاد می شود باعث می شود تا سینه ها سفت شده و کمی دردناک شود.

چگونه می توان از عوارض بعد از عمل پروتز سینه کاست؟

مطالعات انجام شده نشان می دهد که بسیاری از خانم هایی که برای انجام عمل بزرگ کردن سینه، به بهترین جراح پروتز سینه که دارای تخصص فوق پلاستیک جراحی زیبایی مراجعه کرده اند، باعث شده است تا از نتیجه جراحی سینه خود رضایت کامل داشته باشند و با وجود آن که برخی از عوارض مانند درد و یا بی حسی در نوک سینه را دارند، با گذشت زمان این عوارض بهبود پیدا کرده و از نتیجه عمل خود راضی هستند.

به همین دلیل است که بیان می شود که در انتخاب جراح خود دقت کامل را داشته باشید. همچنین دکتر نداف کرمانی همچنین توصیه می کنند که برای خرید پروتز سینه حتما از یک شرکت معتبر انجام شود تا از عوارضی مانند پاره شدن، عفونت و سایر موارد کاسته شود.

منبع:

https://noorabeauty.com/عملية-تجميل-الثدي/

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا