ورزشی

اسلامی: مرحله اول احداث نیروگاه دارخوین به اتمام رسید

اسلامی: مرحله اول احداث نیروگاه دارخوین به اتمام رسید

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با حضور در آیین بزرگداشت سردار شهید «حاج حسین خرازی»، از اتمام مرحله اول احداث نیروگاه دارخوین خبر داد.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران صبح امروز در آیین بزرگداشت سردار شهید «حاج حسین خرازی» در منطقه دارخوین اهواز با اشاره به تاریخچه بدعهدی غربی‌ها برای احداث نیروگاه اتمی در ایران اظهار کرد: بعد از انقلاب و دفاع مقدس هم قراردادهایی منعقد شد که نیروگاه کارون را خارجی‌ها در این منطقه احداث کنند که به دلیل تحریم به تعهدات خود عمل نکردند و رها کردند.

وی ادامه داد: حدود ۱۲ سال قبل اینگونه جمع‌بندی شده بود که چون خارجی‌ها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند، ما هم ادامه ندهیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه « اما ما اراده کردیم که این پروژه را خودمان انجام دهیم» ادامه داد: سال گذشته سه پروژه را در اینجا شروع کردیم. یکی خود نیروگاه بود که عملیات آن آغاز شده است و روز گذشته شاهد خاتمه یافتن مرحله اول پروژه بودیم. پروژه دوم احیای شهرک دارخوین بود که امروز همه شاهد آن هستند. سوم و گل سرسبد و اساسی‌ترین و محوری‌ترین این پروژه‌ها نیز «میعادسرای فرهنگی تربیتی شهید خرازی» است که مطابق برنامه طرحی که شاکله آن امروز قابل مشاهده است، اجرا شد.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا