علمی و پزشکی

۳ منبع؛ بیشترین عامل آلودگی هوای کلانشهرها / لزوم اجرای قانون هوای پاک بدون هیچ ملاحظه

به گفته رئیس اداره بهداشت و تغییرات آب و هوایی وزارت بهداشت ، طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، 20٪ سرطان های ریه ناشی از آلودگی هوا است:

دکتر عباس شاهسونی در مصاحبه با دانا نیوز وی با اشاره به سرطان زایی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون گفت: از سال 2016 ، ذرات معلق به عنوان یک آلاینده تخمین زده شده کمتر از 2.5 میکرون شناسایی شده است و در عین حال آلودگی هوا به طور کلی قطعاً مربوط به سرطان است. سازمان بهداشت تخمین می زند که 20٪ از سرطان های ریه ناشی از آلودگی هوا است.

وی گفت: “بزرگترین مشکل ما در آلودگی هوا ذرات ریز کمتر از 2.5 میکرون در تهران و سایر کلانشهرها است.”

آنها گامهای اساسی در کاهش آلودگی هوا را توضیح دادند و گام اصلی که باید برداشته شود اجرای قوانین هوای تازه بدون هیچ گونه ملاحظه ای است. از آنجا که منابع آلودگی هوا فقط یک منبع نیستند و ثابت شده اند ، همچنین منابع آلودگی هوای تهران و مناطق شهری با منابع متحرک ، موتورهای دیزلی ، موتورسیکلت های قدیمی و اتومبیل های قدیمی هستند. البته بیشترین آلودگی مربوط به اتومبیل های قدیمی و موتور سیکلت و اتومبیل های بنزینی است.

وی گفت: “متأسفانه هیچ اقدام شدیدی برای كاهش آلودگی هوا انجام نشده است.” طبق مطالعه ما ، از سال 2017 تا پایان سال 1399 ، از زمان تصویب قانون هوای تازه و اعلام آن ، میزان آلودگی هوا کاهش نیافته است. تاکنون این قانون تأثیر کمی در آلودگی هوا داشته است.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا