اقتصادیبرترین های کسب و کار

تفاوت خرید فرش ۱۲۰۰ شانه با فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه کاشان

تفاوت خرید فرش ۱۲۰۰ شانه با فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه کاشان: یکی از سوالات مهمی که مشتریان هنگام خرید فرش 1200 شانه یا 1500 شانه با آن مواجه می شوند این است که تفاوت این دو فرش با یکدیگر چیست و کدام برای انتخاب دکوراسیون داخلی منزل بهتر است؟ اما درست ترین سوال به نوع نیاز ما برای انتخاب فرش متناسب با نوع دکوراسیون خانه می باشد؟

برای پاسخ به این سوال تصمیم گرفتیم در یک مقاله مفید و مختصر در مورد خرید فرش 1500 شانه یا 1200 در سایت فرشخونه با یکدیگر مورد مقایسه قرار بدیم.

فرق بین فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان

در حال حاضر، فرش‌ ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه جزو با کیفیت ‌ترین محصولات فرش‌ ماشینی محسوب می‌شوند. این دو نوع فرش از نظر ظاهری و بافت بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. در این مقاله، قصد داریم به بررسی تفاوت‌های فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان بپردازیم.

تفاوت‌های فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه

  1. تعداد شانه ها
  2. ارتفاع خاب فرش
  3. وضوح طرح فرش
  4. قیمت فرش

تعداد شانه فرش : مهم‌ترین تفاوت فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه، تعداد شانه‌های آنهاست. تعداد گره ها در هر متر عرض فرش در فرش ۱۲۰۰ شانه ۱۲۰۰ و تعداد گره های عرض فرش در هر متر در فرش ۱۵۰۰ شانه، ۱۵۰۰ گره می باشد. این تعداد بالای گره ها در هر متر مربع باعث افزایش نرمی و لطافت فرش می‌شود.

ارتفاع خاب فرش : تفاوت دیگری که بین فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه وجود دارد، ارتفاع خاب آنهاست. ارتفاع خاب فرش ۱۲۰۰ شانه بیشتر از فرش ۱۵۰۰ شانه است. در نتیجه ضخامت و نرمی در فرش 1200 شانه و ظرافت بافت در فرش 1500 شانه بیشتر خواهد بود.

وضوح طرح فرش : میزان وضوح طرح فرش در این دو مدل فرش نیز دلیل دیگر تفاوت آن ها است. فرش ۱۵۰۰ شانه وضوح طرح بیشتری نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه دارد. این بدان معناست که فرش ۱۵۰۰ شانه طرح های پرکار تر و زیباتری دارد.

قیمت فرش : قیمت فرش 1500 شانه به دلیل تعداد بالاتر گره ها و نرمی بیشتر معمولاً گران تر از فرش 1200 شانه می باشد. با این حال، همچنان هر دو نوع فرش دارای کیفیت بالا و قابلیت دیزاین مناسبی برای فضاهای داخلی هستند.

انتخاب فرش ۱۲۰۰ شانه یا فرش ۱۵۰۰ شانه

آشنایی کلی با مشخصات این دو محصول برای تصمیم گیری در خرید کافی نیست. پش از شناخت و کسب اطلاعات باید فاکتورهای شخصی را نیز در نظر گرفت. انتخاب بین فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • سلیقه شخصی در انتخاب فرش ماشینی
  • فضای مورد نظر در انتخاب بهترین سایز فرش
  • میزان بودجه برای خرید فرش ماشینی

سلیقه شخصی در انتخاب فرش ماشینی: مهم ترین عامل در انتخاب فرش سلیقه شما است. اگر طرحی از فرش 1200 شانه را پسندیده اید همان می تواند بهترین انتخاب باشد چرا که وقتی طرح و رنگ فرش را دوست داشته باشید از داشتن آن در دکوراسیون خانه خود لذت خواهید برد. شما می توانید از ایدهای جذاب فرش ماشینی پینترست را مشاهده کنید.

فضای مورد نظر در انتخاب بهترین سایز فرش: پر رفت و آمد بودن یا خلوت بودن محل هم عامل مهمی در تصمیم گیری است. اگر خانواده شما پرجمعیت و فضای موردنظرتان پرتردد است بهتر است از خرید فرش 1500 شانه که بسیار ظریف و ریز بافت است صرف نظر کنید.

میزان بودجه برای خرید فرش ماشینی: همان طور که قبلا هم گفته شد قیمت خرید فرش 1200 شانه کمتر از فرش 1500 شانه است و بهتر است قیمت کلی محصولات را پیش از انتخاب درنظر بگیرید.

نکاتی برای انتخاب فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه

در هنگام انتخاب فرش ۱۲۰۰ شانه یا فرش ۱۵۰۰ شانه پیشنهاد می کنیم به نکات زیر توجه کنید:

تراکم فرش ماشینی را بررسی کنید: تراکم فرش نشان‌دهنده تعداد گره‌ها در یک متر مربع فرش است. هر چه تراکم فرش بیشتر باشد، فرش ریزبافت‌تر و باکیفیت‌تر خواهد بود. بهترین راه برای اطمینان از اصل بودن در هنگام خرید اینترنتی فرش 1200 شانه و 1500 شانه از فروشگاهی معتبر مثل فرشخونه است.

بررسی طرح فرش ماشینی: طرح فرش باید با دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد. طرح های فرش 1500 شانه و 1200 شانه مجموعه ای از انواع نقشه های کلاسیک، سنتی و مدرن را در برمیگیرند که می توانید با توجه به سلیقه و البته ویژگی های منزل خود زیباترین و مناسب ترین طرح را انتخاب کنید.

اتیکت پشت فرش را بررسی کنید: برای اطمینان از اصالت و کیفیت محصول باید فرشی خریداری کنید که شناسنامه یا برچسب پشت فرش داشته باشد که هم ویژگی های آن مشخص باشد و هم در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید از پشتیبانی فروشنده استفاده کنید.

خرید فرش 1500 شانه و 1200 شانه از فروشگاه فرشخونه

فرش 1500 شانه و فرش 1200 شانه کاشان هر دو از محصولات نفیس و لوکس به شمار می روند. تفاوت اصلی بین این دو نوع فرش در تعداد گره ها در هر متر مربع است. همچنین، جنس با کیفیت بالا و طرح ها و الگوهای زیبا و متنوع، از ویژگی های مشترک این دو نوع فرش است.

شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، یکی از این دو نوع فرش را از فروشگاه اینترنتی فرش فرشخونه با قیمت مناسب و ضمانت خرید کنید و فضای داخلی خود را تا سال ها به زیبایی دیزاین کنید.

منبع: فرش 1200 شانه فرشخونه (https://farshkhooneh.com)

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا