استان ها

هفته سیزدهم لیگ برتر| پرسپولیس تاوان VAR را از همنام خوزستانی می‌گیرد؟/ جدال هم‌تیمی‌های سابق استقلالی در آزادی

هفته سیزدهم لیگ برتر| پرسپولیس تاوان VAR را از همنام خوزستانی می‌گیرد؟  جدال هم‌تیمی‌های سابق استقلالی در آزادی

استقلال و پرسپولیس در جدال با حریفان شمالی و جنوبی به دنبال کسب ۳ امتیاز هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز پایانی هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان می‌رسد که تیم‌های استقلال و پرسپولیس به مصاف حریفان شمالی و جنوبی خود می‌روند.

استقلال خوزستانپرسپولیس

آبی‌های خوزستان از ۱۲ بازی این فصل خود ۸ شکست و ۴ تساوی کسب کرده‌اند و هنوز موفق نشده‌اند برابر تیمی برنده شوند. با این وجود سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان باقی مانده و مدیریت باشگاه حامی نفر اول کادرفنی تیمش است. تیمی که در انتهای جدول رده‌بندی است و مدعی اصلی سقوط به لیگ دسته یک شمرده می‌شود، در بازی فردا انگیزه زیادی دارد تا از حریف نامدار خود امتیاز بگیرد.

پرسپولیس پس از وداع تلخ با لیگ قهرمانان آسیا در مصاف با هوادار برنده شد اما در لحظات پایانی برتری را در دربی از دست داد تا برای ماندن در کورس قهرمانی به دنبال ۳ امتیاز بازی فردا خواهد بود. یحیی گل‌محمدی در این بازی وحید امیری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و زمان دقیق بازگشت مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی مشخص نیست. با این حال، انتظار از پرسپولیس ۲۱ امتیازی و رده سومی برتری در خانه تیم انتهای جدولی است.

تیم‌های استقلال خوزستان و پرسپولیس تا به حال ۱۰ بار مقابل هم صف‌آرایی کردند که سهم پرسپولیس ۶ پیروزی و سهم استقلال یک پیروزی بوده، ۳ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. 

استقلالنساجی مازندران

آبی‌پوشان در ۳ بازی پایانی خود برنده نشده‌اند و جایگاه مطمئنی که در صدر جدول داشتند متزلزل شده و در مصاف فردا خواسته هواداران تنها و تنها کسب حداکثر امتیاز مسابقه است. فقر گلزنی در تیم جواد نکونام عیان شده و باید دید در مصاف با تیم پانزدهم جدول طلسم پیروز نشدن استقلال شکسته خواهد شد یا باز هم آبی‌ها در کسب پیروزی ناکام می‌مانند.

محمدحسین مرادمند و ایمان سلیمی به دلیل مصدومیت و امید حامدی‌فر به خاطر محرومیت در بازی فردا غایب هستند و جواد نکونام در غیاب این بازیکنان هم موظف به کسب پیروزی است. در مقابل نساجی مازندران با سید مهدی رحمتی نتایج خوبی نگرفته و از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شده است. تیم ۹ امتیازی قائمشهر که نارضایتی هواداران را به وضوح حس کرده در دیدار با صدرنشین لیگ برتر به فکر امتیاز گرفتن است تا اندکی طرفداران را راضی کرده باشد.

استقلال و نساجی تا به حال ۲۳ دیدار برابر هم برگزار کرده‌اند که ۱۱ بازی را آبی‌پوشان تهران برده‌اند، ۳ بازی با پیروزی نماینده مازندران تمام شده و ۹ دیدار با تساوی خاتمه پیدا کرده است.

دکمه بازگشت به بالا