اقتصادی

توسعه فناوری ساخت چسب دندانی در داخل کشور

محققان مرکز توسعه فناوری پلیمر فناوری دندانپزشکی را برای تولید این محصول در کشور توسعه داده اند. این چسب حاوی نانو ذراتی است که باعث تقویت چسب و بهبود عملکرد آن در دندانپزشکی می شود.

با توجه به ESA محمد آتای مدیر عامل شرکت فناوری گفت: “ما در حال کار بر روی قسمت های مختلف خمیردندان هستیم و در ارائه دستاوردهای مختلف در این زمینه موفق بوده ایم.” یکی از این محصولات خمیر دندان نانوکوپزیت است که از بندهای نانو استفاده می کند.

لین

وی گفت: خمیر دندان از خمیر دندان در دندانپزشکی استفاده می شود تا سیستم ایمنی بدن از بین نرود و جدا نشود. این چسب ها مقاومت و پایداری را افزایش می دهند و به عملکرد بهتر پوشش کمک می کنند.

یکی از اعضای دانشکده پژوهشکده پلیمر و پتروشیمی ، به نوبه خود ، گفت: “ما پس از توسعه این فناوری وارد مرحله صدور مجوز شده ایم. وی گفت: “تمام مراحل تولید به پایان رسیده است و ما به محض دریافت پروانه تولید را آغاز خواهیم کرد.”

دکتر آتای در مورد فواید این خمیردندان توضیح داد ، “این چسب از نانوذرات پیشرفته ای استفاده می کند که با گروه های اسید کربوکسیلیک پوشانده شده اند. این اجازه می دهد تا گروه با کلسیم سطح دندان ارتباط برقرار کرده و چسب را تقویت کنند. از طرف دیگر ، این نانوذرات خود مقاومت ساختار چسب را افزایش می دهند.

به گفته وی ، با توجه به ابعاد نانوذرات سیلیس استفاده شده در این چسب ها ، این ذرات به راحتی به سوراخ ها و کانال های سطح دندان نفوذ می کنند و به مقاومت چسب کمک می کنند.

مهندس پلیمر ، که دارای مدرک دکترای مهندسی پلیمر از موسسه تحقیقات پلیمر و پتروشیمی است ، گفت:

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا