بین الملل

بیانیه کاخ کرملین درخصوص گفت‌وگوهای پوتین با سران منطقه

کاخ کرملین با صدور بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین با روسای‌جمهوری ایران، مصر و سوریه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، در بیانیه کاخ کرملین آمده است: ولادیمیر پوتین امروز با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر گفت‌وگوهای تلفنی داشت. طی این تماس تمرکزها بر روی تشدید تنش‌های سریع در درگیری میان اسرائیل و فلسطین بود. طرفین نگرانی عمیق خود را از افزایش شدید درگیری‌ها که منجر به افزایش فاجعه‌بار شمار کشته‌شدگان غیرنظامی و تعمیق بحران بشردوستانه در نوار غزه شده است، ابراز کردند. آن‌ها بر لزوم برقراری فوری آتش‌بس و متارکه‌ای بشردوستانه برای ارائه کمک به افراد نیازمند موافقت کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: رئیس‌جمهوری روسیه به نظرات و ارزیابی‌های همتایانش که بر شرایط جان‌فرسا در غزه و لزوم برداشتن محاصره جهت ارائه سریع مواد دارویی، غذایی و کالاهای اساسی اشاره داشتند، گوش سپرد. نگرانی‌های جدی در رابطه با احتمال تبدیل شدن این درگیری به جنگی منطقه‌ای ابراز شد.

کاخ کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین در پاسخ بر غیرقابل قبول بودن هرگونه استفاده از خشونت علیه غیرنظامیان تاکید، همدردی عمیق روسیه با خانواده و دوستان کسانی که در بیمارستان‌ها جان باخته‌اند را ابراز و آمادگی روسیه برای ارائه کمک‌های بشردوستانه را اعلام کرد.

مطابق با این بیانیه، پوتین ضمن اشاره بر آمادگی روسیه برای پایان دادن به درگیری‌ها و ثبات‌بخشی به شرایط اعلام کرد که پیش‌نویس طرحی پیشنهادی که خواستار آتش‌بس فوری و غیرسیاسی می‌شود را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده‌اند.

کرخ کرملین در ادامه نوشت: طرفین موافقت کردند که ریشه تشدید تنش‌های بی‌سابقه جاری در توقف مداوم روند صلح خاورمیانه نهفته است. به همین خاطر ولادیمیر پوتین بار دیگر بر موضع بنیادین خود مبنی بر ازسرگیری روند سیاسی برای رسیدن به راه‌حلی منصفانه و بادوام برای مسئله فلسطین درچارچوب قوانین بین‌الملل تاکید کرد تا زمینه برای ایجاد کشور مستقل فلسطین جهت هم‌زیستی با اسرائیل فراهم گردد.

در انتهای بیانیه آمده است: در گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری مصر مسائلی در رابطه با تسهیل تخلیه شهروندان روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع از سوی مصر انجام گرفت.

همچنین دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که او نیز گفت‌وگویی تلفنی با ولادیمیر پوتین داشته است.

با گذشت ۱۰ روز از شروع عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی، همچنان حملات هوایی و محاصره نوار غزه از سوی این رژیم ادامه یافته و بیش از یک میلیون نفر از مردم غزه – معادل تقریب نیمی از مجموع جمعیت این منطقه – بی‌خانمان شده‌اند.

غزه همچنین به دلیل جنایات صهیونیست‌ها در قطع جریان‌های برق‌، آب، غذا و سوخت درگیر یک بحران انسانی وخیم شده و اقلام پزشکی در آنجا نیز رو به اتمام هستند.

تعداد شهدای فلسطینی‌ در اثر حملات هوایی صهیونیست‌ها به غزه به ۲۸۰۸ نفر شامل ۷۵۰ کودک رسیده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا