فرهنگ و هنر

هشدار درباره تجمعات در مراسم ترحیم

در ماه های اخیر که شیوع همه گیر در کشور رخ داده است ، زندگی همه بسیار تغییر کرده است. تا حدی به دلیل تغییرات فرهنگی و فرهنگی؛ یکی از این تغییرات این بود که من نتوانستم سال جدید را ببینم ، در خانه سیزدهم بمانم و غیره.

طبق گزارش IRN2 با گذشت زمان ، علی رغم افزایش آمار کرونا ویروس ، ایمنی و دقت استفاده شهروندان از سیاست های بهداشتی برای مبارزه با ویروس کاهش یافته است. از یک سو ، این موضوع ممکن است مربوط به فرسودگی انسان برای طولانی شدن این شرایط باشد ، در حالی که از طرف دیگر ، بازگرداندن گسترده فعالیت ها و فعالیت ها است.

از جمله مسائل و رفتارهای پرخطر که در حال حاضر در معرض خطر زیادی در بین مردم و مسئولان قرار دارد ، می توان به افتتاح اکوسیستم ها و سالن هایی اشاره کرد که توزیع ویروس VV19 را تثبیت می کنند و آمار بیماران را افزایش می دهند. شرکت در مراسم تشییع جنازه و به ویژه تشییع جنازه یکی از زنجیره های بیماری است.

دکتر مسعود مردانی ، عضو ستاد علمی ادغام تاج ، در مصاحبه با IA. وی می گوید: “به نظر من ، شرکت در چنین مراسمی ضروری نیست ، زیرا فردی که شاهد مرگ هزاران نفر از مردم من در کشور از روزهای اول بیماری همه گیر کورون ویروس بوده است و می تواند فاتحه را بخواند بدون عذرخواهی از آن مرحوم.” .

وی افزود: “پس از برگزاری مراسم عزاداری در یکی از ولسوالی های چراماتیل و بختیاری ، تعداد زیادی از شرکت کنندگان به بیماری کورو ویروس آلوده شده اند.” معنی ندارد که قبل از مراسم یک تست روانشناسی داشته باشید.

این اپیدمیولوژیست با تأکید بر اینکه مراسمی مانند عزاداری و عروسی نباید در شرایط فعلی انجام شود ، افزود: موضوعات جدید در کشور افزایش یافته و بهتر است مجدداً برخی شغل ها و دفاتر تعطیل شود. و … بیایید فکر کنیم البته چنین مواردی بر عهده دستگاه اجرایی کورونا است و ما فقط نظر خود را ارائه می دهیم اما توصیه نمی کنیم در هر یک از مراسم عروسی ، عزاداری ، مسافرت غیر ضروری و غیره شرکت کنید.

دکتر مردانی با بیان اینکه افراد نزدیک به آن مرحوم با رعایت پروتکل بهداشت توانستند در این جشنواره شرکت کنند و گفت: “نکات بهداشتی و مسافت های اجتماعی برای انجام این مراسم در فضای باز وجود دارد و بازدیدکنندگان بسیار کمی دارند.” در این شرایط بسیاری را دعوت می کنیم عزیزان خود را دفن کنند. ما به همه افراد مشهور احترام می گذاریم ، اما باید از مردم بخواهیم که برای جلوگیری از تظاهرات در این مراسم شرکت نکنند. ممکن است برخی هنوز از عمق داستان آگاه نباشند و شاید نفهمند که چه میزان از ظرفیت کارمندان بیمارستان ما برای معالجه بیماران است.

بسیاری از جلسات مهم از طریق انجمن های اینترنتی و کنفرانس های ویدئویی برگزار می شود و برخی از افراد حتی می توانند از این انجمن ها برای شکستن زنجیره تاج گذاری استفاده کنند. از طرف دیگر ، ایده من ارائه ماسک برای افرادی است که می خواهند تاج گل بسازند یا تاج گل تهیه کنند ، نه ماسک برای افراد کم درآمد و کم درآمد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا