علمی و پزشکی

پیوند کبد مینیاتوری انسان به موش‌ها

طبق این گزارش شفافیت و فکر کنید ، به جای محافظت از کبد ، پیوند کبد به دنبال کبد جدیدی است که از سلولهای پوستی خود رشد یافته است. دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ در ایالات متحده گامی بزرگ در جهت تحقق این ایده برداشته اند. آنها با موفقیت سلول های کوچک را از سلول های پوست انسان به موش منتقل کرده اند.

پیوند ارگانیک می تواند به نجات جان بیماران کمک کند ، اما موانعی وجود دارد که باید برطرف شوند. یكی از این موانع عدم وجود اهداكننده است و مانع دیگر سیستم ایمنی گیرنده در صورت دریافت بافتهای جدید امتناع از دریافت این بافت است.

ممکن است تولید یک ارگانیسم جایگزین که از سلولهای خود بیمار تولید شده باشد ، تولید شود. این کار می تواند زمانی انجام شود که بیمار به پیوند نیاز داشته باشد. سیستم ایمنی بدن سلولهای خود را به رسمیت می شناسد و دفع آن نمی کند.

محققان دانشگاه پیتسبورگ سلولهای خونی انسان را از سلولهای بنیادی استخراج می کنند و آنها را به موش منتقل می کنند. تمام سلولهای کبدی انسان در موشهای از دست رفته پیدا شد. بنابراین ، چارچوبی برای اتصال سلولهای جدید به آن و محافظت از ساختار اصلی ارگانیسم باقی می ماند.

سپس دانشمندان با انتقال حیوانات كوچك به پنج موش ، این وضعیت را به مدت چهار روز تجزیه و تحلیل كردند. مطالعات نشان می دهد که ارگانیسم های جدید در همه موش ها فعالیت می کنند.

دانشمندان معتقدند که این موجودات زنده حاوی اسیدهای بتنی و اورانیوم هستند. آنها همچنین پروتئین های موجود در خون موش ها را شناسایی کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که جریان خون در بافت همبستگی بین پنج موش همبستگی ضعیفی دارد و آزمایش به درستی انجام نشده است. موش ها همچنین برای مقاومت در برابر انتقال اندام ها طراحی شده اند ، بنابراین بنابراین این نتایج در حیوانات دیگر امیدوار کننده نیست.

“Alejandro Soto-Gutierrez ، نویسنده این پروژه می گوید:” هدف بلند مدت ما جایگزینی اهدا کنندگان عضو است. “

این مطالعه در مجله Cell Reports منتشر شده است.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا