ورزشی

سلطنت ۵۶ ساله والیبال برزیل پایان یافت

آفتاب‌‌نیوز :

در جریان دیدار نهایی مسابقات قهرمانی والیبال آمریکای جنوبی، دو تیم والیبال برزیل و آرژانتین به مصاف هم رفتند که در این بازی آرژانتین موفق شد با نتیجه قاطع ۳ بر صفر به پیروزی برسد و قهرمان این مسابقات شود.

این بازی در سه ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۲۲ به سود آرژانتین به پایان رسید تا والیبال برزیل همچنان روند بد روز‌های خود را ادامه دهد.

فدراسیون جهانی والیبال پس از شکست برزیل نوشت: آرژانتین برزیل را از تخت سلطنت خلع کرد و قهرمان آمریکای جنوبی شد. دومین پیروزی آرژانتین در مسابقات قهرمانی والیبال مردان آمریکای جنوبی به ۵۶ سال سلطه برزیل در این قاره پایان داد.

آرژانتینی‌ها که در مقابل تماشاگران برزیلی پر سر و صدا بازی کردند، هیچ شانسی به میزبان ندادند و چهارمین مسابقه خود در این مسابقات را پیروز شدند و عنوان تاریخی را از آن خود کردند. در پایان این مسابقات کلمبیا سوم شد و شیلی در رده چهارم و پرو در رده پنجم قرار گرفت.

فدراسیون جهانی نوشت: آرژانتین اولین قهرمانی قاره‌ای خود را در سال ۱۹۶۴ به دست آورد، تنها دوره‌ای که برزیل در آن بازی نکرد. والیبال برزیل در هر یک از ۲۸ رویداد قاره‌ای که از سال ۱۹۶۷ برگزار شده است، مقام قهرمانی را کسب کرده بود. آرژانتین و برزیل هر دو تلاش خواهند کرد بلیت‌های خود را برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس در مسابقات مقدماتی المپیک پاریس که از ۳۰ سپتامبر تا ۸ اکتبر برگزاری می‌شود، رزرو کنند.

لوسیانو وینسنتین ۲۳ ساله از آرژانتین در پایان این مسابقات به عنوان MVP انتخاب شد.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا