فرهنگ و هنر

درخواست جهانی Aikoma برای پشتیبانی مالی از موزه ها پس از دوران تاج



“Ikum (جهان) ، نماینده موزه ها در سطح بین المللی ، از سیاستمداران و رهبران خواست تا با فراهم کردن بودجه حمایتی برای حفظ موزه ، به آنها کمک کنند تا به رسالت خود در ارائه خدمات حیاتی به نسل های آینده ادامه دهند.”

به گزارش دانا نیوز ، شورای بین المللی موزه (Ikum) بیانیه ای با تأکید بر لزوم بودجه برای کمک به موزه ها در هنگام وقوع تاج تأکید کرد.

در بیانیه شورای بین المللی موزه ها (Ikom World) روز پنجشنبه 14 آوریل که توسط گلنباحی گلساباهی فارسی منتشر شده است ، آمده است: “شورای بین المللی موزه های ایکوم بسیار ناراحت است و همبستگی خود را با مردم مبتلا به COVID-1 در سراسر جهان ابراز می کند.

ما همچنین از دست دادن جان خود عزاداریم و عمیقترین همدردی خود را برای کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند ابراز می کنیم. ما همچنین از متخصصان پزشکی که خستگی ناپذیر در جهت آگاهی از خطرات زندگی خود در خط مقدم این معضل و همچنین جامعه علمی بین المللی که در جستجوی معالجه خستگی ناپذیر هستند ، تشکر می کنیم.

دولت ها در سراسر جهان اقدامات لازم را برای جلوگیری از شیوع ویروس ، بستن مدارس و اماکن عمومی و پیروی از قوانین دقیق انجام داده اند. دو میلیارد نفر محدود به خانه های خود هستند و تعداد آنها در حال افزایش است. آنها نه تنها سلامتی خود بلکه معیشت آنها را می بینند.

با بسته شدن کارخانه ها ، مغازه ها و ممنوعیت سفر ، اقتصاد جهانی در آستانه رکود عمیق قرار دارد. بخش فرهنگی که تأثیر بسزایی در تعطیلی موزه ها ، کتابخانه ها ، سینما ها و تئاتر ها و غیره خواهد داشت با کمبود بزرگی روبرو خواهیم شد که احتمالاً بر کل منظر فرهنگی جوامع و کشورها تأثیر خواهد گذاشت.

با شناختن اینكه اولویت تأمین امنیت و امنیت اقتصادی جوامع است ، ما نسبت به آینده موزه ها و میراث فرهنگی ارزشمند آنها ابراز نگرانی می كنیم.

موزه ها بخش مهمی از هویت ملل و ملت ها و بخشی جدایی ناپذیر از جوامعی هستند که در آن خدمت می کنند. آنها مخازن دانش هستند که قرن ها تغذیه می کنند و نقش آنها در آینده بشریت مهم است ، به ویژه وقتی که بسیاری از عدم اطمینان در بسیاری از جنبه های زندگی امروز ما وجود داشته باشد.

بعضی اوقات موزه های موقت گاه کمبود بودجه بودند. بنابراین ، تعطیلات در روزهای آینده برگزار می شود.

در ایتالیا ، بخش فرهنگی قصد دارد سه میلیارد یورو را در سه ماه آینده از دست بدهد. در اسپانیا ، این بخش در ماه آوریل چیزی بیش از 5 میلیون یورو متحمل ضرر خواهد شد. طبق اعلام انجمن موزه های آمریکا ، یک سوم موزه ها در ایالات متحده آمریکا بازگشایی نخواهند شد.

هزاران کارگر موزه ، به ویژه متخصصان مستقل و آموزش دیده ، در آستانه از بین رفتن معیشت خود هستند ، یا این اتفاق افتاده است.

Ikum ، سخنگوی بین المللی موزه ، از سیاستگذاران و تصمیم گیرندگان خواست تا برای حفظ این موزه ، اقدام به جمع آوری کمک های مالی کنند تا موزه ها بتوانند در این دوره زنده بمانند و مأموریت آنها برای ارائه خدمات حیاتی به نسل های آینده ادامه یابد.

روند بازسازی جوامع ما پس از بحران COVID-1 طولانی و دشوار خواهد بود. موزه ها ، به عنوان مکانهای منحصر به فرد برای انتقال دانش و آموزش عمومی ، نقش مهمی در ترمیم و تقویت بافت اجتماعی جوامع آسیب دیده دارند. “ما برای اطمینان از آینده موزه ها با دولت های ملی ، منطقه ای ، سازمان های همکار و سایر سازمان های بین المللی همکاری خواهیم کرد.”

انتهای پیام


این نوشته از سایت بر اساس سامانه آنلاین، اقدام به انتشار خبر می نماید، به همین خاطر مسوولیت این مقاله بر عهده سایت های منبع بوده و سامانه بر خط دانا نیوز هیچ مسوولیتی در قبال نوشته های سایت نخواهد داشت.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا