حوادث

تداوم بارش‌های پراکنده در تهران طی امروز/ بارش برف نیم‌متری در تهران صحت دارد؟

آفتاب‌‌نیوز :

مازیار غلامی درباره وضعیت جوی تهران تا پایان هفته اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی تا ظهر امروز(۲۵ دی) با گذر موج بارشی، وضعیت جوی استان آسمان نیمه‌ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده و وزش باد شدید، در نیمه‌شمالی استان بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود و از فردا (۲۶ دی) شرایط جوی پایدار مورد انتظار است.

وی افزود: از روز سه‌شنبه تا جمعه( ۲۶ تا ۲۹ دی) آسمان صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر همچنین از بعد از ظهر دوشنبه تا سه‌شنبه به‌ویژه در بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید، هوای آفتابی و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل هواشناسی استان تهران کاهش یا افزایش محسوس دما مورد انتظار نیست و تنها طی امشب کمینه دمای هوا تا ۴ درجه سانتیگراد ممکن است کاهش یابد اما دمای روزانه تغییر چندانی نخواهد نکرد بنابراین هیچ بارشی تا پنجشنبه استان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد تنها پنجشنبه شب بارش‌های پراکنده‌ای تهران را درگیر می‌کند. در واقع حاکمیت پایداری جوی به گونه‌ای است که چهارشنبه و پنجشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را برای تهران ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برخی ادعاها و اخبار منتشر شده در فضای مجازی که از بارش برف نیم متری در تهران خبر می‌دهند، صحت ندارند و تا پنجشنبه شب بارندگی نخواهیم داشت.

به گفته مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران براساس داده‌های هواشناسی، آسمان تهران فردا( ۲۶ دی ) کمی ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای  ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۲۷ دی) کمی ابری و به‌تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای  ۹ و حداکثر دمای ۱۵  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

غلامی در پایان گفت: ایستگاه توچال با کمینه دمای ۹- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا