اقتصادیبرترین های کسب و کار

راهنمای جامع انتخاب نایلون گلخانه

نایلون گلخانه مناسب‌ترین و از ضروری‌ترین پوشش برای گلخانه‌داران محسوب می‌شود. نایلون گلخانه دوپوش، در هر نوع شرایط آب‌وهوایی پایدار باقی می‌ماند و در مقایسه با سایر پوشش‌ها، قیمت مناسب‌تری دارد. همچنین با اضافه کردن سایر افزودنی‌ها، برخی خواص یا ویژگی آن می‌تواند به طور چشمگیری بهبود ‌یابد. جهت کسب شناخت و آگاهی در مورد انواع پلاستیک گلخانه و یا سفارش نایلون گلخانه کیلویی، در ادامه این مقاله از شرکت آذین پلاست کیمیا همراه ما باشید.

انتخاب پوشش مناسب برای محیط گلخانه

برای انتخاب پوشش مناسب برای گلخانه، باید تمام جنبه‌ها را بررسی کرد. مواردی چون نوع و ضخامت نایلون گلخانه دوپوش، کیفیت مواد، انعطاف پذیری نایلون و گارانتی آنها در کیفیت محصول نهایی تاثیر گذارند. نایلون‌های تک‌لایه برای نفوذپذیری نور مناسب هستند، در حالی که نایلون‌های چندلایه علاوه بر اینکه مقاومت حرارتی بیشتری دارند، از تغییرات دما نیز کاسته و عایق بهتری برای گیاهان ایجاد می‌کنند. همچنین ضخامت بالا معمولا برای شرایط سرد مناسب است در حالی که ضخامت کمتر برای مناطق گرم‌تر توصیه می‌شود.

انواع نایلون گلخانه و کاربرد آنها

نایلون گلخانه کیلویی انواع متفاوتی با هدف‌های گوناگون دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نایلون پلی اتیلن

این نایلون نسبت به سایر پوشش‌‌ها ارزان ‌تر است و معمولا به مدت یک تا دو سال دوام دارد و بعد از این مدت نیز می‌تواند تعمیر شود.

نایلون نفوذ پذیر

نایلون نفوذ پذیر به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش در کاشت گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع نایلون با افزایش نفوذپذیری نور، باعث ایجاد یک محیط روشن داخل گلخانه می‌شود و به گیاهان امکان جذب نور بهتری می‌دهد و رشد آن‌ها را تحریک می‌کند. این نایلون اکثر در مناطق کم نور یا در فصول با کمبود نور مفید است.

نایلون ضد گرما

نایلون ضد گرما برای مدیریت حرارت داخل گلخانه بسیار مؤثر است و جلوی جذب و انتقال حرارت از تابش خورشید به داخل گلخانه را می‌گیرد. پلاستیک گلخانه‌ای ضدگرما با ایجاد یک محیط متعادل و مناسب برای گیاهان، به بهبود عملکرد و رشد آن‌ها در شرایط دمایی حساس کمک می‌کند.

نایلون چندلایه

نایلون گلخانه‌ای چندلایه باعث بهبود عملکرد حرارتی و کنترل محیط در گلخانه می‌شود. این نایلون ویژگی‌هایی چون کنترل دما، نفوذپذیری نور و مقاومت در برابر شرایط جوی را دارد.

نایلون گلخانه دوپوش و مزایای آن

برای گرم نگه داشتن گلخانه راهکارهای متفاوتی وجود دارد که یکی از این راهکارها دوپوش کردن دیواره و سقف گلخانه است. در واقع در این روش، یک لایه هوا مثل عایق ایجاد کرده و از انتقال دما جلوگیری می‌کند. از دیگر مزایای نایلون گلخانه دوپوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • با استفاده از یک پلاستیک نازک و سبک می‌توانید با کمترین هزینه گلخانه را دوپوش کنید.
  • با دوپوش کردن گلخانه تمام رطوبت موجود در بین فضای دوپوش محفوظ می‌شود
  • اگر پوشش اول و دوم گلخانه را به صورت سر تا سری احداث کنید بازدهی بالاتری دریافت خواهید کرد.

افزودنی‌های نایلون گلخانه کیلویی

به منظور افزایش دوام و بهبود عملکرد، به پلاستیک گلخانه افزودنی‌هایی را اضافه کرده تا در محصول نهایی، ویژگی خاصی ایجاد کنیم. این افزودنی‌ها عبارتند از:

افزودنی ضد اشعه ماورای بنفش (Anti UV)

این افزودنی جزو مهم‌ترین افزودنی‌های موجود در پوشش پلاستیک گلخانه است که سبب می‌شود پلاستیک در برابر اشعه ماوراء بنفش دچار آسیب و پوسیدگی نشود. این ماده علاوه بر آن که گیاهان داخل گلخانه را از آسیب اشعه ماورای بنفش مصون نگه می‌دارد، موجب مقاومت پلاستیک در برابر پوسیدگی ناشی از اشعه ماورای بنفش موجود در نور خورشید می‌شود و عمر و دوام نایلون را افزایش می‌دهد. بسته به میزان آفتاب در منطقه شما، درصد این افزودنی تعیین می‌شود.

افزودنی مادون قرمز (IR)

این افزودنی سبب می‌شود اشعه مادون قرمز نتواند از نایلون خارج شود. همین موضوع باعث عدم ایجاد تغییرات دمایی می‌شود و گلخانه با کاهش دما مواجه نمی‌شود. در مناطقی که شدت سرما زیاد است وجود افزودنی مادون قرمز در نایلون‌های گلخانه ای باعث می‌شود بخشی از حرارت روز در پوشش گلخانه ذخیره شود و در شب از افت شدید دما و آسیب به محصولات جلوگیری شود.

افزودنی ضد مه (Anti Fog)

قطرات آبی که در اثر فتوسنتز گیاهان در سطح داخلی نایلون شکل می‌گیرد دارای چندین اثر منفی می‌باشد. این قطرات سبب می‌شوند تا تابش نور به گلخانه به صورت یکنواخت اتفاق نیفتد و گیاهان درون گلخانه دچار آفات و بیماری‌ها شوند. افزودن خاصیت ضد مه به نایلون عریض گلخانه ای موجب پیشگیری از چنین مواردی می‌شود.

افزودنی ضد باکتری (AB)

افزودنی ضد باکتری، رشد باکتری‌ها در محیط گلخانه کاهش می‌دهد که نتیجه این امر کاهش نیاز به استفاده از سموم، و  همچنین سالم تر ماندن محیط پرورش گیاهان است.

افزودنی اتیل ونیل استات (EVA)

افزودنی اتیل ونیل استات باعث جلوگیری از اتلاف انرژی و گرما، ایجاد انعطاف‌پذیری و ایجاد مقاومت می‌شود. این ماده در مناطقی که شدت وزش باد زیاد است به ترکیب نایلون افزوده می‌شود تا باعث افزایش استحکام و عمر آن گردد.

افزودنی LD

این افزودنی شفافیت نایلون گلخانه را افزایش می‌دهد و در نتیجه این موضوع، میزان پخش نور در گلخانه نیز بیشتر می‌شود و این به معنی شکست اشعه خورشید است. این موضوع باعث نوررسانی بهتر به گل‌ها و گیاهان گلخانه می‌شود و مانع سوختن برگ‌ها در اثر تابش مستقیم خورشید می‌شود.

علاوه بر افزودنی‌هایی که از آن‌ها نام بردیم، افزودنی‌های دیگری همچون پخش نور برای پخش یکنواخت نور در بخش‌های مختلف گلخانه، ضد‌الکتریسیته ساکن برای جلوگیری از جذب گرد و غبار، لیز‌کننده برای صیقلی شدن سطح نایلون، ضد‌چسبندگی برای ایجاد جریان هوا میان لایه‌های پوشش و جلوگیری از چسبندگی و آنتی‌اکسیدان برای افزایش استحکام در برابر کشش و ضربه نیز وجود دارند.

خرید نایلون گلخانه کیلویی

شما عزیزان باید در همان آغاز طراحی گلخانه به انتخاب نایلون گلخانه مناسب خود توجه کنید. از عوامل تاثیرگذار در قیمت پلاستیک گلخانه می‌توان به افزودنی مورد نظر، ضخامت نایلون، ابعاد گلخانه و مواد اولیه اشاره کرد. حال که با عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی نایلون گلخانه دوپوش آشنا شدیم، بهتر است در سفارش محصول خود دقت کنیم. با تماس با مشاوران شرکت آذین پلاست کیمیا، شما عزیزان می‌توانید علاوه بر مشاوره رایگان با کیفیت‌ترین و مناسب‌ترین نایلون گلخانه کیلویی را سفارش دهید تا متضرر نشوید.

جمع بندی

از موارد بسیار مهم و واجب برای گلخانه‌داران، انتخاب نایلون گلخانه مناسب است. نایلون گلخانه دوپوش، در گرم نگه داشتن گلخانه تاثیر بالایی دارد و به پرورش گیاهان و محصولات کمک می‌کند. همانطور که اشاره شد، می‌توانیم به پلاستیک گلخانه، افزودنی‌های متفاوتی اضافه کنیم تا ویژگی‌های خاصی در آن ایجاد شود. بنابراین، شما عزیزان در خرید نایلون گلخانه کیلویی باید دقت کافی را داشته باشید تا متضرر نشوید. با مشاوره رایگان با متخصصان شرکت آذین پلاست کیمیا می‌توانید نایلون گلخانه مناسب و مدنظر خود را با آگاهی کامل انتخاب کنید.

جهت خرید این محصول به صفحه زیر در سایت آذین پلاست کیمیا مراجعه فرمایید:

https://www.azinplast-kimia.com/نایلون-گلخانه/

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا