علمی و پزشکی

اسلحه جدید پلیس آمریکا که یادآور فیلم‌های آخرالزمانی است/ عکس

در اقدامی که ممکن است شما را به یاد آثار کلاسیک علمی تخیلی مانند The Terminator، Iron Man و Bloodrunner بیاندازد، پلیس سانفرانسیسکو درخواست مجوز برای استقرار ربات های پلیس در شرایط اضطراری کرده است. این اولین بار نیست که یک اداره پلیس ایالات متحده سیاست هایی را اتخاذ می کند که مردم را به یاد فیلم ها یا برنامه های تلویزیونی می اندازد.

سال گذشته، اداره پلیس نیویورک با Boston Dynamics قراردادی را برای ساخت یک سگ رباتیک شبیه به سگ Black Mirror منعقد کرد. پلیس نیویورک در نهایت به دلیل ترس عمومی و نگرانی در مورد تبعیض نژادی و فشار سیاسی، استفاده از این ربات را متوقف کرد.

Boston Dynamics یکی از چندین شرکت روباتیک است که متعهد شده است از اختراعات خود به عنوان سلاح استفاده کند. سگ های رباتیک این شرکت به شرکت هایی مانند DHL کمک می کنند تا بسته ها را مرتب کنند و تحویل دهند. اما اگرچه برخی از شرکت های معروف در این زمینه قول داده اند از ساخت ربات خودداری کنند، اما همه آنها این فرصت را نپذیرفته اند و برخی ادارات پلیس آمریکا خواهان استفاده از آنها هستند.

سلاح جدید پلیس آمریکا که یادآور فیلم ها/عکس های آخرالزمانی است

هر چقدر هم که دیستوپیک به نظر می رسد، ربات های پیشنهادی تفاوت های آشکاری با نمونه اولیه فیلم قفسه فلزی T-800 دارند. طبق دستورالعمل ها، ربات ها تنها زمانی به عنوان یک گزینه کشنده مورد استفاده قرار می گیرند که خطری قریب الوقوع برای جان اعضا یا افسران وجود داشته باشد یا پلیس سانفرانسیسکو نیروی انسانی کافی داشته باشد. ربات ها همچنین از راه دور کنترل می شوند و فقط افسران مجاز به کار با ربات ها هستند که نیاز به جلسات آموزشی ویژه دارند.

اگر این درخواست تایید شود، پلیس سانفرانسیسکو می تواند از 17 نمونه اولیه ربات پلیس فلزی که در اوایل سال جاری خریداری شده است استفاده کند. همه این ربات ها برای کشتن طراحی نشده اند، اما برخی برای خنثی کردن بمب ها و شناسایی مواد خطرناک طراحی شده اند تا اپراتور را از آسیب احتمالی نجات دهند. همچنین یک نمونه وجود دارد که اساساً به عنوان یک پهپاد جاسوسی کار می کند.

قانونگذاران باید در 29 نوامبر به این درخواست رأی دهند. اوکلند اخیراً مانند همسایه سانفرانسیسکو، پیشنهاد مشابهی از اداره پلیس خود را رد کرد. حتی اگر این ایده پذیرفته شود، باز هم حضور انسان برای کنترل ربات و تصمیمات آن ضروری خواهد بود. حداقل در آینده نزدیک بعید به نظر می رسد که استفاده از ربات های قاتل مجهز به هوش مصنوعی در قالب پلیس فلزی و مواردی از این دست رایج شود.

5858

دکمه بازگشت به بالا