«رتبه بندی دفاتر اسناد» برای ایجاد رقابت و ارائه خدمات بهتر به مردم است

رییس کانون سردفتران و دفتر یاران گفت: رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات بهتر به مردم و ایجاد رقابت بین دفاتر اسنادرسمی انجام می شود.
علی خندانی در گفت وگو با دانا نیوز درباره اجرای رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی که قرار است تا پایان اردیبهشت ماه انجام شود گفت: در آیین نامه دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۴۰۰ که توسط رییس قوه قضاییه ابلاغ شده ماده ای به رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی اختصاص یافته است و طبق این آیین نامه دفاتر اسناد رسمی باید رتبه بندی شوند و در سند تحول هم به این موضوع اشاره شده است.
وی افزود: موضوع رتبه بندی در مراجع مختلف حتی برای قضات هم در حال انجام است؛ البته نه به شکل رتبه بندی اما عملکرد قضات هم ارزیابی می شود.
خندانی با بیان اینکه ما تابع قانون هستیم و برای اجرای رتبه بندی مشکلی نداریم گفت: در راستای نحوه و شکل و پارامترهای رتبه بندی با سازمان ثبت اسناد جلسات مفصلی داشتیم. برای رتبه بندی دفاتر چندین پارامتر را مدنظر داریم. یکی از پارامترها این است که سوابق انتظامی سردفتر و سوابق بازرسی که از آن دفترخانه انجام شده و گزارشات بازرسی که از عملکرد سردفتر تهیه شده است را مدنظر قرار می دهیم.
وی ادامه داد: نوع عملکرد و برخورد سردفتر با مراجعین و میزان دقت سردفتر در تنظیم اسناد و نیز رضایتمندی مراجعین به دفاتر بسیار مهم است که در بحث رتبه بندی مدنظر قرار می دهیم. رتبه ای برای هر سردفتر در این موارد در نظر گرفته شده و در سامانه ثبت الکترونیک درج می شود و به حمدالله تاکنون اتفاقات خوبی هم در این زمینه رقم خورده است و پارامترها تهیه شده و قرار است موضوع به صورت سامانه ای عملیاتی شود و در بازطراحی سامانه ثبت الکترونیک در اردیبهشت ماه رتبه بندی دفاتر عمدتا به صورت سالانه انجام می شود.
خندانی در پایان گفت: مردم می توانند به صورت پیامکی میزان رضایتمندی خود را از ارایه خدمات دفاتر اسناد رسمی اعلام کنند. رتبه بندی برای ارایه خدمات بهتر به مردم و نیز ایجاد رقابت بین دفاتر اسناد رسمی انجام می شود.
انتهای پیام