استان ها

برگزاری آیین بزرگداشت ارتحال امام راحل در مصلی تبریز/ استکبارستیزی مهمترین ویژگی سیاسی حضرت امام(ره) بود

به گزارش دانا نیوز از تبریز، آیت الله جواد حاجی زاده نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در این آیین اظهار داشت: امام راحل نه تنها یک شخصیت سیاسی بلکه فقیه جامع الشرایط بود و همانند سایر فقها به عنوان مرجع و عالم دینی زحمات زیادی برای حفظ اسلام انجام داد.

وی اظهار کرد: امام راحل از نظر مسایل معرفتی، عارف و فیلسوف بود و بر مسایل غرفانی و فلسفی احاطه کامل داشت و اهل شب زنده داری، عبادت و تهجد( واژه‌ای قرآنی است به معنای شب‌خیزی برای خواندن نماز شب، قرائت قرآن، ذکر خدا و آمرزش‌طلبی) بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه امام خمینی (ره) را امام کرد، عبودیت وی بود، گفت: عبودیت انسان را به مرحله ای می رساند که قابلیت ارایه خدمات ارزشمندی را به مردم پیدا می کند و در لحظه آخر زندگی نیز نماز شب را فراموش نمی کند.

حجت الاسلام حاجی زاده، با بیان ویژگی های اخلاقی امام راحل، ادامه داد: وی شجاع و نترس بود و هیچ باک و هراسی از استکبار و دشمنان اسلام نداشت و به دنبال تحقق اسلام راستین و نجات محرومان و مستضعفان عالم از چنگال استکبار بود.

وی یادآور شد: امام راحل می فرمود که « یک موی سر این کوخ نشینان و شهید دادگان به همه کاخ ها و کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد.» و من برای خدمتگزاری آمده ام و بجای اینکه به من بگویید امام، بگویید خدمتگزار.

برگزاری آیین بزرگداشت ارتحال امام راحل در مصلی تبریز/ استکبارستیزی مهمترین ویژگی سیاسی حضرت امام(ره) بود

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهر با بیان اینکه همزمان با سالروز ارتحال امام راحل، اعضای مجلس خبرگان رهبری، آیت الله خامنه ای و شخصیتی مانند امام راحل را به رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب بهترین جایگزین برای رهبری کشور هستند و توانستند در طول مدیریت و رهبری خویش، مثل امام راحل کشور را اداره و به دنیا ارایه کنند.

وی همچنین با اشاره به انتخابات مهم پیش روی ریاست جمهوری، گفت: همان طور که مردم قهرمان ایران و آذربایجان شرقی تشییع «شهدای خدمت» را طوری باشکوه برگزار کردند که چشم جهانیان را خیره کرد، اکنون نیز در انتخاب رییس جمهور و مشارکت در انتخابات نیز با جهانیان و دشمنان انقلاب انگشت به دهان بمانند.

وی با بیان اینکه مردم با مشارکت و انتخاب خود رییس جمهوری شایسته را سرکار آورند گفت: از دیدگاه رهبری رییس جمهور شایسته دارای مدیریت، کفایت، لیاقت، باایمان، متدین، دلسوز، کارآمد و فداکار باشد در واقع مثل رییس جمهور شهید که از سفر مسکو بلافاصله سفرهای استانی و شهرستانی خود را دنبال کرده و برای خدمت به مردم استراحت نمی شناخت.

حاجی زاده در ادامه یاد و خاطره امام جمعه شهید تبریزرا گرامی داشت و گفت: آیت الله آل هاشم برای خدمت به مردم آرامش نداشت، عدالت خواه و ضد فساد بود، عملکرد جهادی داشت و معتقد به توانمندی های داخلی بود که باید رییس جمهور اینده نیز چنین صفاتی را داشته باشد.

46

دکمه بازگشت به بالا