تحقق وفاق ملی با انتخاب مسئولان باتجربه و دلسوزِ نظام

تحقق وفاق ملی با انتخاب مسئولان باتجربه و دلسوزِ نظام

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز از قزوین؛ «آیت الله عبدالکریم عابدینی» امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود اظهارکرد: امروز سالگرد افشاگری امام خمینی (ره) علیه پذیرش قانون ذلت بار کاپیتولاسیون است این رفتار امام راحل سیلی بسیار محکم و تاریخی بود که بر صورت استکبار صهیونیستی نواخته شد اگرچه قبلا از مدرس شیخ فضل الله نوری شهید دلواری و بزرگان و علمای دیگر سیلی خورده بودند اما این سیلی ماندگار و تاریخی شد و زیرساخت و شروع عملیات ضد استکباری در جهان اسلام و زیربنای مقاومت اسلامی شد که امروز ما شاهد آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: این سیلی برای دشمنان خیلی دردناک بود چون بر اساس این سیلی یک نظام درست شد و تفکر ولایت فقیه شکل گرفت و جهان اسلام در مقابل کفر و مستضعفان در مقابل مستکبران بسیج شدند از این جهت این حرکت و این سیلی اهمیت بسزایی دارد.

آیت الله عابدینی با تاکید بروفاق ملی اظهارکرد: برخی نسبت به انقلاب نامحرمند صداقت ندارند برای انقلاب هیچ قدمی برنداشته اند وفاداری خود را نسبت به انقلاب در هیچ زمانی ثابت نکرده اند در دوران دفاع مقدس به خود زحمت نداده اند در دفاع از ناموس و در دفاع از خاک وطن ایمانی و دینی در مقابل اشرار بعثی پای کار باشند در مقابل فتنه گران و اشرار لب فرو بستند و هیچ کجا چیزی از این ها دیده نشد همه این ها علائم نامحرمی با انقلاب است.

وی با بیان اینکه وفاق ملی با انتخاب مسئولان باتجربه و دلسوز نظام و انقلاب تحقق می یابد تأکید کرد: حال اگر این نامحرم استاندار فرماندار و وزیر شود یا هر پست کلیدی در این نظام بگیرد باعث ضایعات جبران ناپذیر خواهد شد این سفارش امام خمینی (ره) است اگر بنای ما بر این است که بر اساس وفاق حرکت کنیم باید بدانیم وفاق در همسایگی نفاق قرار دارد باید مراقب باشیم وفاق به نفاق منجر نشود باید برای مسئولیت ها از دلسوزان نظام و انقلاب واز مدیران باتجربه ای که صداقتشان در برهه های مکرر امتحانات ثابت شده استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ریشه اختلافات از کجاست؟ ریشه اختلافات این است که برخی از ما به جای اینکه به دنبال رضای خدا باشیم هوای نفس خود یا هوای نفس دیگران را دنبال می کنیم وقتی پای هوای نفس به میان آمد هر کس برای خودش خدایی می کند و حرف دیگران در گوشش نمی رود التزامات دینی را فراموش می کند و برای آن ها اهمیت قائل نمی شود.

آیت الله عابدینی افزود: اما اگر هوای نفس را زیر پا بگذاریم و کلام خدا رهنمودهای الهی آیات قرآنی اخلاص و ایمان را به کار بگیریم تبدیل به جامعه ای می شویم که خدای متعال در آیه ۱۰ سوره حجرات فرموده «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» یعنی جامعه ای که در آن مؤمنین با هم برادرند برای اینکه این مؤمنین به ریسمان خدا چنگ زده اند این ریسمان خدا قرآن اهل بیت (ع) ولی فقیه و رهبر مؤمن جامعه دینی است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر همه ما بیاییم با این ریسمان هماهنگ شویم در این صورت شکست ناپذیر خواهیم بود و همه چیز سر جای خود قرار خواهد گرفت امروز بیش از هر زمان دیگری به این پدافند غیرعامل یعنی اخوت انس الفت برادری و هماهنگی با یکدیگر نیازمندیم.

آیت الله عابدینی یادآور شد: آنچه که این روزها دل همه مؤمنین مسلمین و همه مستضعفان دنیا را به درد آورده شهادت مظلومانه سید هاشم صفی الدین بود این شخصیت بزرگ که پس از شهید سید حسن نصرالله به عنوان شخصیت بزرگ عرصه مقاومت شناخته می شد توسط رژیم منحوس صهیونیستی مظلومانه به شهادت رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در این ایام دکتر علی حیدری نیز در لبنان به شهادت رسیدند ایشان پزشک فداکاری بودند که در خوف و خطر لبنان در امر پزشکی و درمان در خدمت بندگان  نیازمند خدا بود وهمچنین شهادت بانوی شیرازی خانم معصومه کرباسی را داشتیم که همسرشان لبنانی بود پنج فرزند ایشان و هم مادر و هم پدرشان شهید شدند حتما خدای متعال زمینه کمالات بیشتری را برای این عزیزان تدارک دیده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: این برهه از زمان برای ما یک فرصت است بدانیم که خدا به ما نیازی ندارد ما خودمان احتیاج داریم که هر طور می توانیم به کمک نیازمندان جنگ زده در لبنان و غزه بشتابیم هر کس هر طور می تواند به این عزیزان کمک کند.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به در پیش بودن روز پدافند غیرعامل بیان کرد: حوزه پدافند غیرعامل تمام زیرساخت های فضای مجازی اجتماعی حراست مراقبت  را شامل می شود و وظیفه همه ما باید در نمازهای جمعه و مساجد در حوزه پدافند غیرعامل مشخص شود.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: همچنین روز نوجوان و بسیج دانش آموزی را در پیش داریم در چنین روزی شهید محمدحسین فهمیده به شهادت رسید جوانان امروز ما استعداهای بسیاری دارند این فرصت های بی نظیری را برای ما ایجاد می کند این هم می تواند در حوزه پدافند غیرعامل باشد که بیاییم از فرصت نوجوانان و جوانان استفاده کنیم.

46

دکمه بازگشت به بالا