فیلم استرچ چیست؟

یکی از پرکاربردترین انواع پلاستیک بسته بندی در صنایع فیلم استرچ بوده و دارای خاصیت کشسانی، چسبندگی و الاستیکی است. فیلم استرچ، نقش محافظت از محصول در برابر گرد و غبار، خط و خش را دارد. شما همراهان همیشگی شرکت کیهان پلاستیک همراه ما باشید تا به صورت جامع، نایلون استرچ را شرح دهیم.

فیلم استرچ  چیست؟

فیلم استرچ فیلم‌ پلاستیکی بسیار کشسانی است که معمولا از پلی‌اتیلن باچگالی کمِ خطی (LLDPE) ساخته شده است و به‌منظور بسته‌بندی به دور وسایل پیچیده می‌شود، امروزه در این صنعت تجاری برای بسته‌بندی بسیاری از اجناس از فیلم‌ها بسته بندی استفاده می‌کنند. قدرت الاستیک و چسبندگی بالای این روکش، عامل اصلی نگه‌داشت وسایل است که درمقابل ضربه و پارگی از مقاومت بالایی برخوردارند. به‌علاوه این این فیلم‌ها مقاومت بالایی دربرابر رطوبت و مواد شیمیایی دارند. فیلم‌های استرچ به صورت رنگی و همچنین به‌صورت شفاف در دسترس هستند و وزن بسیار کمی دارند.

خاصیت کششی فیلم استرچ

یکی از مهمترین ویژگی های فیلم استرچ به خاصیت کششی آن مربوط میشود و  میتوان با توجه به همین قابلیت آنرا در دور تا دور کالا کشیده و بسته بندی بسیار خوبی را انجام داد. خاصیت کششی فیلم استرچ و سلفون استرچ باعث میشود تا چندین محصول و کالا را به خوبی در کنار یکدیگر نگاه داشته بدون اینکه حرکت کرده و از کنار یکدیگر جدا شوند. خاصیت کششی فیلم استرچ یک مزیت دیگر را نیز برای آن همراه خواهد داشت و آن تمیز ماندن سطح محصول و کالا میباشد. دلیل تمیز ماندن سطح نیز چسبندگی بسیار خوب استرچ است که اجازه نفوذ گرد و غبار و آلودگی را به هیچ وجه نخواهد داد. خاصیت کششی فیلم استرچ به حدی است که حتی اگر با فشار زیاد هم نایلون کشیده شود از هم مشکلی برای آن بوجود نخواهد آمد.

تولید فیلم استرچ

فیلم استرچ یک محصول پلیمری است که برای بسته بندی و ایمن سازی محصولات به هنگام قرارگیری در انبار و یا ارسال به محل مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد. این پوشش هم چنین از اقلام بسته بندی شده در برابر گرد و خاک، ریزش احتمالی و آسـیب های محیطی محافظت می نماید. استرچ به معنای کشسان است که نشان می دهد این محصول قابلیت کشسانی دارد و می توان آن را محکم به دور کالای مورد نظر پیچید. این روش جایگزین بسیار خوبی برای روش های قدیمی بسته بندی می باشد و به کمک آن می توان اجناس را مقرون به صرفه تر، محکم تر و راحت تر از روش های سنتی ایمن سازی کرد. تولید فیلم استرچ مرغوب نیازمند توجه به فاکتورهایی است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

ضخامت: ضخامت نایلون استرچ معمولا بین 10 الی 50 میکرون می باشد.

تعداد لایه ها: فیلم استرچ اغلب به صورت چند لایه تولید می شود تا کیفیت نهایی کار بالا رود و قابلیت های مکانیکی نایلون بهبود یابد.

چسبندگی: فیلم استرچ مرغوب می بایست دارای چسبندگی متعادل باشد تا خوب دور تا دور محصول را احاطه کند و بسته بندی های مستحکمی را ایجاد کند.

کشسانی: حداقل قابلیت کش آمدن این فیلم ها باید تا ۳۰۰ درصد باشد تا ضمن صرفه اقتصادی در مصرف نایلون، در هنگام فرآیند کشش دچار پارگی نشوند.

خرید فیلم استرچ

در خط توليدفيلم استرچ ريخته گرى به روش کواکستروژن در چندین مرحله اساسى انجام می‌شود. ماده اوليه اصلى اين طرح يعنى گرانول پلاستيک پلى اتيلن خطى با وزن مخصوص پايين بايد از کيفيت خوبى برخوردار بوده و مطابق با استانداردهاى ذکر شده در فصل اول تست گردد. بعد از تولید نایلون استرچ بصورت صنعتی یا غذایی یا مبلی، برای استفاده راحت تر آن را به صورت رولی جمع می‌کنند. رول‌های استرچ معمولا به صورت 10 کیلویی سفارش داده می‌شوند که با توجه به نیاز مشتری می‌توان حجم رول را تغییر داد. این رول‌ها تا طول 1000 متر نیز قابل تولید هستند. قیمت نایلون استرچ رولی بر اساس فاکتورهایی از قبیل عرض، متراژ، ضخامت، استحکام کششی و سایر موارد مربوط به سفارشی سازی تعیین می‌شود. نوآوران کیهان پلاستیک پارسام مشاوره و پشتیبانی قبل از فروش و پس از فروش از لحظه استعلام قیمت فیلم استرچ مواد غذایی تا لحظه سفارشی سازی و رسید بسته بندی تحویلی به دست شما مشتری عزیز را می‌دهد و همکاران ما در تمام مراحل، در کنار شما هستند. قیمت استرچ غذایی به علت نوسنات شدید مواد اولیه دائما در حال تغییر است و قیمت فیلم استرچ مواد غذایی یا بهتر بگیم بیشتر استرچ‌های بسته بندی به طوری است که دائما در حال تغییر است و بعضی مواقع به صورت ساعتی بالا و پایین می‌شود. پس برای در یافت قیمت‌های روز استرچ غذایی با کیهان پلاستیک تماس بگیرید.

جمع بندی

همانطور که اشاره کریدم، فیلم استرچ بصورت رولی و برای بسته بندی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نایلون‌ها به خوبی سطح مورد نظر را پوشانده و اجازه ورود آلودگی را به محصول نمی‌دهد. در این مقاله سعی کردیم تا به صورت جامع برای شما همراهان همیشگی فیلم استرچ را شرح دهیم.

 

دکمه بازگشت به بالا