آمادگی کامل سودان برای همکاری و تعامل نزدیک با ایران

آمادگی کامل سودان برای همکاری و تعامل نزدیک با ایران

به گزارش دانا نیوز سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن تقدیر از سفر وزیر امور خارجه سودان به تهران، این حضور را نشانگر عزم و اراده جدی مقامات عالی سودان برای تقویت روابط بین دو کشور مسلمان دانست.

به نقل از دانا نیوز باقری استقرار و بازگشایی سفارتخانه‌ها و آغاز فعالیت سفرای دو کشور را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و آن را نشانگر عزم و اراده جدی مسئولان دو کشور برای آغاز مسیری درست در روند توسعه روابط دو کشور دانست و  ابراز اطمینان کرد که شاهد گشایش افق‌های جدیدی از توسعه روابط در عرصه دوجانبه و همچنین همکاری بین دو کشور در محافل بین المللی خواهیم بود.

باقری همچنین خواستار تقویت همفکری و هم افزایی جمهوری اسلامی ایران و سودان در محافل بین المللی در خصوص موضوعات مبتلا به دو کشور و جهان اسلام و ایجاد سازوکاری برای مقابله و محکومیت جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت و دفاع از حقوق مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه شد.

حسین عوض وزیر امور خارجه‌ سودان نیز در این دیدار با تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انتخاب رئیس جمهور جدید، برگزاری انتخابات در فضای امن و سالم و دمکراتیک و انتقال مسالمت آمیز قدرت در ایران را مایه مباهات و افتخار برای مردم ایران و جهان اسلام دانست.

وی با ابراز خرسندی از دومین سفرش به تهران در خلال دو ماه گذشته، بر اهتمام ویژه مقامات عالی کشورش برای پیگیری تقویت و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری دوست و مهم تاکید کرد.

حسین عوض از نقش دکتر امیرعبداللهیان وزیر خارجه شهید در پیگیری از سرگیری روابط بین تهران و خارطوم به نیکی یاد کرد و از تداوم این رویکرد تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه سودان همچنین با ارائه گزارشی از آخرین تحولات داخلی کشورش و روند فزاینده برقراری ثبات و امنیت در این کشور علیرغم دخالت‌های بیگانگان، از حمایت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سودان قدردانی کرد.

حسین عوض همچنین بر موضع مستقل، اصولی و ثابت کشورش در خصوص مساله فلسطین به عنوان موضوعی محوری و اساسی، بر مخالفت ملت سودان با  هرگونه نزدیکی و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همچنین تداوم قاطع حمایت دولت و مردم سودان از آرمان مردم فلسطین و حمایت از حقوق فلسطینیان در مجامع منطقه ای و جهانی تاکید کرد.

وی همچنین آمادگی کامل کشورش برای همکاری و تعامل نزدیک بین دو کشور در محافل بین المللی در حمایت متقابل دو کشور از یکدیگر را ابراز داشت.
 

311311

دکمه بازگشت به بالا