مزایای یادگیری چرتکه برای کودکان

چرتکه چیست؟

یک ابزار محاسباتی می باشد که برای محاسبات چهار عمل اصلی استفاده می شود.که شامل جمع منها تقسیم ضرب می شود.چرتکه اساساً از چوب درست شده است و اجزای مختلف آن با چوب بامبو مجزا شده  و درست شده است قاب دورش،میله و لنگر. قاب دورش تقسیم می شود به میله های عمودی و قسمتهای افقی به دوقسمت بالایی و پایینی تقسیم می شوند.سه مدل چرتکه اصلی در دنیا وجود دارد:مدل چینی،ژاپنی و روسی. پس اگر شما هم می خواهید فرزندتان در زندگی موفق شود، آموزش چرتکه را از سنین کودکی شروع کنید. روش های مختلفی برای آموزش و محاسبات ریاضی وجود دارند. برخی از این روش ها کسل کننده  و برخی جذاب هستند.

چرتکه یکی از روش های جذاب برای یادگیری ریاضی ست که کودک شما را به یادگیری تشویق می کند. امروزه چرتکه در سراسر جهان محبوب شده و باعث آسان  شدن درک کودکان از ریاضی و محاسبات می شود. لباس پلیسی دخترانه باید از موادی ساخته شود که در برابر خطراتی مانند آتش و حرارت مقاوم باشد . چرتکه به عنوان پایه ای برای یادگیری زبان ریاضی محسوب می شود که تأثیر آن را می توان در مقاطع بالاتر همچون: ابتدایی و دبیرستان مشاهده کرد. دوران کودکی دوره ای مهم در زندگی هر فرد است. رشد ذهنی، عاطفی، جسمی و اجتماعی انسان در همین سنین ابتدایی در بالاترین حد خود قرار دارد. ریاضیات به دلیل پیچیدگی که در ساختار خود، از نظر دانش آموزان خسته کننده به نظر می رسد.

چرتکه برای کودکان: جدای یادگیری الفبا به کودکان، جایی که بچه ها یاد می گیرند که حروفات و صداها را تشخیص دهند شمارش بسیار مهم می شود  و برای کودکان لازم هست که از سن پایین شروع به یادگیری اعداد کنند.چه چیزی کار با چرتکه را جالب برای کودکان می کند؟کار عملی و گیرا بودن آن برای کودکان.همچنین چرتکه یک تجربه تصویری خلاقانه را ارائه می دهد که به بچه ها این امکان را می دهد که بچه ها راحت تر مفاهیم ریاضیات را متوجه شوند.به علاوه کار کردن با چرتکه مانند بازی کردن می باشد.یادگیری برای کودکان لذت بخش تر می باشد  چون به طور طبیعی بیشتر بچه ها علاقه مند هستند که با بازی یاد بگیرند.

چرتکه می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد برای خانواده هایی که می خواهند کودکشان اولین سیمبولهای اعداد و ریاضی را به کودکان یاد بدهند.براساس مطالعات بچه ها 30 درصد از انرژی خودشان را صرف بازی می کنند.بنابراین نکته مهم تلفیق یادگیری و بازی با یکدیگر می باشد. چرتکه شمارش را آسان می کند: چرتکه از سیستم دهگان استفاده می کند.خیلی از مربیان معتقدند که بچه هایی که با سیستم ده تایی کار می کنند خیلی راحت تر بعد ها با ریاضیات ارتباط می گیرند.استفاده از ابزار محاسباتی نه تنها به بچه ها کمک می کند تا راحت تر یاد بگیرند بلکه آنها را با انگیزه و مثبت در راستای یادگیریشون نگه می دارد.مفهوم اعداد در چرتکه سرگرم کننده و جذاب تر می باشد تا یادگیری با کاغذ و مداد.

چه طور چرتکه را برای کودکان استفاده کنیم: قبل از یادگیری چهار عمل اصلی به کودکان بهتر است آموزش چرتکه را با آنها شروع کنید. استفاده از لباس پلیس نیروی انتظامی بچه گانه برای افرادی که در شرایط آب و هوایی خاص فعالیت می‌کنند، اهمیت دارد . مزایای یادگیری چرتکه به کودکان: تقویت ذهن کودکان افزایش تحمل استرس و فشار عصبی افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس افزایش مهارت حل مساله فراهم کردن یادگیری ریاضیات در کودکان گسترش حافظه تصویری در کودکان به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کلاس چرتکه یک برنامه آموزشی است که به افراد، به ویژه کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا مهارت محاسباتی خود را تقویت کنند.

در کلاس چرتکه روش‌هایی برای انجام محاسبات پیچیده ۴ عمل اصلی آموزش داده می‌شود که مبنای آنها بر اساس ابزار سنتی و قدیمی چرتکه می‌باشد. این روزها مهارت چرتکه به یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین آموزش‌هایی تبدیل شده است که والدین برای فرزندان خود در نظر می‌گیرند. کلاس چرتکه معمولاً شامل آموزش مفاهیم پایه چرتکه، تمرینات و آزمون‌های ارزیابی است. آموزش مفاهیم پایه چرتکه شامل یادگیری نحوه استفاده از چرتکه و نحوه انجام محاسبات ساده است. تمرینات چرتکه کمک می‌کنند تا مهارت‌ها بهبود یابند. آزمون‌های ارزیابی نیز سبب پیشرفت و رفع نقاط ضعف می‌شوند.

کلاس‌های چرتکه برای افراد در هر سن و سطح از مهارتی مناسب هستند. کلاس‌های چرتکه برای کودکان می‌تواند به آنها کمک کند تا مهارت‌های محاسباتی خود را بهبود بخشند. همچنین این کلاس‌ها برای بزرگسالان می‌تواند به آنها کمک کند تا مهارت‌های محاسباتی خود را بهبود بخشند و همچنین مهارت‌های ذهنی خود را تقویت کنند. با مروری بر خاطرات سال‌های اولیه تحصیل، دشواری یادگیری ریاضی برای همه ما یادآوری می‌شود، چراکه حل مسائل آن نیازمند تفکر، تمرکز و خلاقیت است و گاهی اوقات مشکلات دانش آموزان در این درس به یک چالش اساسی تبدیل می شود. چرتکه برای کودکان روشی جذاب و جالب برای یادگیری مهارت ریاضی است.

امروزه استفاده از چرتکه برای آموزش چهار عمل اصلی (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) کودکان را به یادگیری این درس مشتاق‌تر کرده است. چرتکه یک ابزار محاسباتی ساده است که در زمان‌های قدیم تنها تجار و بازاریان از آن استفاده می­‌کردند اما امروزه با پی بردن به نقش آن در آسان شدن آموزش محاسبات به کودکان و حتی نوجوانان و پرورش ذهنی آنها، علاقه­‌مندی به آموزش چرتکه گسترش چشم­گیری داشته است. جالب است بدانید که تاثیر مثبت استفاده از چرتکه برای تقویت هوش، استعداد، تمرکز در دیدن ارقام و اعداد و ایجاد هماهنگی بین دو نیم­کره مغز نیز به اثبات رسیده و از سن پنج سالگی باتوجه به قدرت عالی مغز و تمرکز بالا بهترین زمان برای یادگیری مفاهیم جدید است.

چرتکه از یک قاب اصلی متصل به چندین میله عمودی با تعدادی مهره تشکیل شده است که به بالا و پایین حرکت می­‌کنند. فضای داخلی قاب با یک میله افقی به دو قسمت ردیف بالا و پایین تقسیم شده که هر ستون در قسمت یا ردیف بالا دارای یک مهره و در قسمت پایین دارای چهار مهره است. آشنایی با جدیدترین تکنولوژی‌ها و مواد استفاده شده در تولید لباس خلبانی بچه گانه اساسی است . هر مهره در قسمت بالا عدد پنج را نشان می دهد و هر مهره در قسمت پایین نشان دهنده عدد یک است. همه والدین دوست دارند فرزندانشان در زندگی پیشرفت کنند. طبق تحقیقات رشد مغز انسان در کودکی پتانسیل بیشتری دارد و هر کودک اطلاعات را به شکل های متفاوتی دریافت و پردازش می کند.

چرتکه یک ابزار محاسبات قدیمی ست که قدمت طولانی دارد. محاسبات اعداد و ارقام به وسیله چرتکه با سرعت بیشتری انجام می شود که تسهیل در محاسبات را فراهم می سازد. برخی از مدارس به آموزش چرتکه اهمیت بیشتری می دهند. با وجود اینکه چرتکه یک ابزار محاسباتی قدیمی ست امروزه آموزش آن در برخی مدارس وجود دارد. آموزش چرتکه به منظور کسب اهداف دیگری انجام می شود. تحقیقات زیادی در رابطه با تأثیر آموزش چرتکه بر روی ذهن و یادگیری کودکان انجام گرفته است. همچنین مقایسه بین گروهی از دانش آموزان که به صورت سنتی ریاضی را یاد گرفتند و نیز گروهی که ریاضی را به وسیله چرتکه یاد گرفتند انجام شد. نتیجه این تحقیق تأثیر مثبت چرتکه بر توانایی ذهنی کودکان بود.

دکمه بازگشت به بالا