کلید مینیاتوری هیوندای چیست؟

فیوز مینیاتوری یا قطع کننده مدار مینیاتوری که به اختصار MCB نامیده می شود، یک وسیله الکتریکی خانگی و صنعتی است که نقش محافظت در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار را ایفا می کند. به عبارت دیگر می توان گفت فیوز وسیله ای محافظ است که در وسایل و مدارهای الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد تا با عبور جریان بیش از حد از دستگاه مدار بسته شده و سایر وسایل آسیبی نبینند. فیوز مینیاتوری هیوندای یکی از محبوب ترین کلیدهای مینیاتوری است که این روزها مشتریان زیادی دارد. در این مقاله به بررسی کلید مینیاتوری هیوندای از زوایای مختلف می پردازیم

انواع فیوز مینیاتوری هیوندای و اجزای آن

به طور کلی فیوزهای مینیاتوری از جمله فیوز مینیاتوری هیوندای بر اساس سرعت عملکرد به دو دسته کند و سریع تقسیم می شوند. فیوزهای آهسته مینیاتوری پاسخ ملایم تری به جریان های بالا دارند و بعداً برق را قطع می کنند. با این حال، واکنش فیوزهای مینیاتوری کند عمل در برابر جریان اتصال کوتاه تقریباً آنی است. از طرفی فیوزهای مینیاتوری سریع الاثر بر خلاف انواع کند اثر، زمان خاموش شدن کمتری دارند و به همین دلیل بیشتر در مصارف نورپردازی مورد استفاده قرار می گیرند.

نوع فیوز مینیاتوری هیوندای از 9 قسمت تشکیل شده است، یعنی اهرم قطع و وصل، بدنه، اهرم متحرک، کنتاکت اصلی جریان خروجی، ترمینال های ورودی و خروجی، سیم پیچ، جرقه گیر، پیچ کالیبراسیون برد عملکرد و فلز دو فلزی. تشخیص جریان اضافه بر عهده بی متال است. این فلز در اثر گرمای شدید خم می شود و در اثر این خمش تماس فیوز کوتاه فعال می شود و در نهایت مدار قطع می شود.

مدل های مختلف فیوز مینی هیوندای

علاوه بر اینکه فیوزهای کوچک از نظر سرعت عملکرد در دو نوع مختلف قرار می گیرند، این دستگاه ها در مدل های زیادی موجود هستند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. نوع کلید، سفارشی سازی و سایر مشخصات سس های کوچک روی کلیدها ثبت می شود. زمان مورد نیاز برای برش این نوع از سریع ترین تا کندترین، Z، B، C و D است که هر کدام از این انواع نشان دهنده استفاده از فیوز کوچک ما است. فیوز کوچک نوع B: چراغ، موتور C، D: ترانسفورماتور، K: قدرت و Z: بسیار حساس.

ویژگی ها و کاربردهای فیوز مینیاتوری هیوندای

فیوزهای مینیاتوری هیوندای استاندارد IEC، ظاهر پایدار، رتبه ایمنی بالا و نصب آسان هستند. این فیوز مینیاتوری متعلق به سری سوئیچ فشار پایین می باشد. از این رو، این کلیدها جزء جدایی ناپذیر کنتاکتورها و کلیدهای مدار هستند. فیوزهای مینیاتوری هیوندای معمولاً برای محافظت از تابلوهای روشنایی کم جریان و کم مصرف، تابلوهای توزیع یا مدارهای کنترل و درایو تاسیسات الکتریکی استفاده می شوند. هیوندای کلیدهای مینی را در انواع صنعتی و خانگی و 4 نوع به فروش می رساند. این دسته که توسط هیوندای ساخته شده است، فیوزهای مینیاتوری را در بسته بندی های مختلف مانند کلیدهای مینیاتوری، کلیدهای مینیاتوری نجات، کلیدهای خشک ایزوله یا کلیدهای جداکننده مینیاتوری، مینی مدار شکن ها و غیره را در خود جای داده است.

نحوه تشخیص فیوز اصلی و تقلبی هیوندای

متاسفانه، گاهی اوقات فیوزهای کوچک هیوندای به دست مشتریان می رسد و باعث نارضایتی آنها و لطمه زدن به اعتبار شرکت می شود. فیوزهای تقلبی هیوندای ایرادات زیادی دارند. یکی از مشکلات این نوع فیوز این است که در زمان قطع به درستی کار نمی کند. بنابراین گاهی اوقات شما نمی توانید چراغ را خاموش کنید و در صورت لمس یک سیم برق بدون پوشش ممکن است دچار شوک الکتریکی شوید. از دیگر دلایل فیوزهای غیر اصل هیوندای می توان به آسیب به سیم کشی برق اشاره کرد. قطع نشدن کامل برق با این کلیدها می تواند به تجهیزات الکتریکی آسیب برساند و باعث آتش سوزی شود. پس از گفتن آن، شما باید یاد بگیرید که چگونه قابلیت اطمینان یک فیوز کوچک را بررسی کنید. وزن تفاوت در مواد و کیفیت ساخت چیزی است که فیوز مینی هیوندای اصلی را از تقلبی متمایز می کند. اما هر کاربر نمی تواند فیوزهای کوچک تقلبی و واقعی را تشخیص دهد. با این حال، این گروه از مشتریان به سمت تکمیل خرید خود از فروشگاه های اینترنتی معتبر و شناخته شده در زمینه مصالح ساختمانی برق هدایت می شوند. بنابراین علاوه بر تضمین اصالت کالا، از گارانتی نیز بهره مند خواهید شد.

نکاتی که در هنگام خرید بیمه میکرو هیوندای باید در نظر گرفت

از آنجایی که فیوز مینیاتوری هیوندای در انواع و مدل های زیادی موجود است و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند، در خرید این کلیدها باید به 3 فاکتور مهم توجه کنیم. حداکثر جریان، نوع فیوز یا منحنی شکست و حداکثر جریان لحظه ای یا اتصال کوتاه از عوامل موثر در انتخاب و تهیه فیوز مینیاتوری هیوندای محسوب می شوند.

فیوز مینیاتوری چیست؟

یکی از موارد مهم در انتخاب فیوز مینیاتوری که در پاراگراف قبل به آن اشاره کردیم، منحنی برش فیوز است که ممکن است برخی از کاربران آشنایی کاملی با آن نداشته باشند. منحنی شکست فیوز حداکثر زمان را نسبت به جریانی که به صورت لحظه ای متحمل می شود را نشان می دهد و کلید به این جریان واکنشی نشان نمی دهد. فیوزهای کوچک، از جمله فیوز مینیاتوری هیوندای، طبق منحنی قطع جریان C در مقابل جریان اضافه، در یک لحظه معین 5 تا 10 برابر جریان نامی قطع می کنند.

دکمه بازگشت به بالا