دلیل کند شدن گوشی تلفن همراه

چرا گوشی اندروید من اینقدر کند است؟

دلایل احتمالی کند بودن گوشی های اندرویدی چیست؟ در اینجا رایج ترین دلایلی وجود دارد که باعث می شود سامسونگ یا سایر دستگاه های اندرویدی شما کند عمل کنند:

  • فعالیت پس‌زمینه: هرچه برنامه‌های بیشتری در پس‌زمینه اجرا کنید، سرعت کارها کندتر می‌شود. تلفن‌های قدیمی‌تر مخصوصاً برای انجام فعالیت‌های پس‌زمینه زیادی ساخته نشده‌اند، بنابراین برنامه‌هایی را که در حال اجرا هستید، محدود کنید.
  • تنظیمات ضعیف: برخی از تنظیمات برنامه می توانند عملکرد تلفن Android شما را کاهش دهند. ارزش بررسی تنظیمات برنامه های جداگانه را دارد – برای مثال اگر متوجه شدید مرورگر شما کند است .
  • شما از یک سیستم عامل قدیمی استفاده می کنید: برخی از نسخه های اندروید دارای اشکالات یا تنگناهایی هستند. اطمینان حاصل کنید که به‌روزرسانی‌ها را نصب کرده‌اید و آخرین نسخه اندروید را دارید تا به کارکرد روان گوشی شما کمک کند.
  • سخت افزار معیوب: یک مشکل سخت افزاری ممکن است گوشی شما را از رسیدن به سرعت کامل جلوگیری کند. ممکن است به دلیل داغ شدن بیش از حد ، نقص در CPU یا RAM یا خرابی باتری باشد.
  • فضای ذخیره سازی محدود: اگر فضای ذخیره سازی اندروید شما کم است، می تواند به کندی اجرا شود. مطمئن شوید که به طور مرتب برنامه ها و رسانه های خود را مرور می کنید تا هر چیزی را که نیاز ندارید حذف کنید.
  • بدافزار یا ویروس‌ها: بدافزارهایی مانند ویروس‌های تلفن می‌توانند باعث شوند که تلفن شما کند کار کند یا عملکرد نامنظم داشته باشد. هر گونه ویروسی که ممکن است بر عملکرد تأثیر بگذارد را بررسی و حذف کنید.

ضربه خوردن گوشی هم باعث کاهش سرعت آن میشود پیشنهاد میکنم برای جلوگیری از این مشکل از قاب و گلس استفاده کنید که میتوانید از فروشگاه های معتبر مثل تاچ تل تهیه کنید.

چرا سرعت گوشی های اندرویدی کاهش می یابد؟

کاهش سرعت گوشی های قدیمی در طول زمان طبیعی است زیرا برنامه ها و سیستم عامل های جدیدتر عملکرد مدل های قدیمی را تحت فشار قرار می دهند. به همین دلیل، ممکن است با گذشت زمان، گوشی اندرویدی شما به تدریج کمتر پاسخگو باشد یا به طور ناگهانی کند شود.

تاخیر و تأخیر در زمان بارگذاری نیز می‌تواند ناشی از پر شدن فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما باشد، و با کاهش تدریجی باتری، این فقط سرعت و سایر مشکلات عملکرد را تشدید می‌کند.

چگونه سرعت دستگاه اندرویدی خود را افزایش دهیم

برای افزایش سرعت دستگاه Android خود، با راه اندازی مجدد گوشی خود شروع کنید. سپس باید برنامه‌ها را پاکسازی کنید، فعالیت‌های غیرضروری پس‌زمینه را کاهش دهید و سایر عواملی را که می‌توانند باعث تاخیر دستگاه شما شوند را شناسایی کنید.

برای عیب‌یابی و رفع کندی تلفن اندرویدی، مراحل زیر را طی کنید:

1. گوشی خود را ریستارت کنید

گاهی اوقات گزینه ساده تمام چیزی است که لازم است. راه‌اندازی مجدد تلفن، حافظه آن را پاک می‌کند و به‌روزرسانی سریعی به آن می‌دهد که ممکن است به سرعت بخشیدن به کار کمک کند.

نحوه راه‌اندازی مجدد گوشی به این صورت است: دکمه روشن/خاموش (یا دکمه روشن/ خاموش و کاهش صدا در برخی از اندرویدها) را در سمت راست گوشی خود فشار داده و نگه دارید تا به منوی پاور دسترسی پیدا کنید و سپس روی Restart ضربه بزنید .

به طور کلی، شما باید حداقل هفته ای یک بار گوشی خود را ریستارت کنید. راه‌اندازی مجدد نرم‌افزار منظم منابعی را آزاد می‌کند که می‌توانند توسط برنامه‌ها و فرآیندهای پس‌زمینه گرفتار شوند و به حفظ عملکرد روان و سریع و جلوگیری از ایجاد مشکلات کمک می‌کنند.

2. فضا را آزاد کنید و برنامه های قدیمی را پاک کنید

بخش مهمی از افزایش سرعت گوشی، تمیز کردن اندروید برای خلاص شدن از شر برنامه‌ها و برنامه‌هایی است که به آن‌ها نیاز ندارید. همچنین به سازماندهی صفحه نمایش شما کمک می کند تا بتوانید به سرعت برنامه هایی را که استفاده می کنید پیدا کنید. اولین قدم حذف برنامه هایی است که دیگر استفاده نمی کنید.

به این صورت است: به تنظیمات > برنامه‌ها بروید ، روی برنامه‌ای که می‌خواهید حذف نصب کنید ضربه بزنید و سپس روی دکمه «حذف نصب» ضربه بزنید . این کار را برای هر یک از برنامه هایی که می خواهید حذف کنید تکرار کنید.

این کار کمی طول می کشد، اما ارزشش را دارد. هرچه تعداد برنامه‌های بیشتری را حذف کنید، فرآیندهای پس‌زمینه کمتری فضا، قدرت پردازش و مصرف باتری را مصرف می‌کنند و احتمال خراب شدن برنامه‌های شما کمتر می‌شود . پاسخگویی بیشتر تنها یکی از مزایای آن است.

اگر فضا مشکل است، استفاده از نسخه Lite برنامه های محبوب را در نظر بگیرید، که انیمیشن ها و تصاویر را کاهش می دهد و در عین حال عملکرد مشابهی را ارائه می دهد. این یک روش سریع برای صرفه جویی در فضا و قدرت پردازش است، اما حتما نسخه Lite را از یک منبع قابل اعتماد مانند فروشگاه Google Play دانلود کنید. راه دیگر برای ایجاد فضای بیشتر این است که حافظه پنهان دستگاه اندرویدی خود را پاک کنید.

برنامه های بلااستفاده را با Avast Cleanup برای اندروید به سرعت پاک کنید و حافظه پنهان را ذخیره کنید . به راحتی به شما می گوید از کدام برنامه ها به ندرت استفاده می کنید تا بتوانید آن ها را برای حذف انتخاب کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های کش نامرئی، حافظه‌های پنهان تبلیغات، باقیمانده‌های کلیپ‌بورد و موارد دیگر را با لمس یک دکمه تمیز کنید.

3. سرعت مرورگر گوشی را افزایش دهید

آیا برنامه های اندروید شما خوب اجرا می شوند اما مرورگر وب کند بارگذاری می شود؟ برای رفع کندی اتصال اینترنت در اندروید می توانید چند کار انجام دهید .

پاک کردن داده های مرور

پاک کردن داده‌های مرور خود در Chrome می‌تواند به صفحات وب با تأخیر و بارگذاری کند کمک کند. و پاک کردن حافظه پنهان تلفن شما یک راه آسان برای تعمیر مرورگر کند تلفن همراه است.

به این صورت است: برنامه Chrome را باز کنید و روی سه نقطه در گوشه بالا و سپس پاک کردن داده‌های مرور ضربه بزنید . در منوی کشویی All time را انتخاب کنید ، سپس روی Clear data ضربه بزنید.

بستن برگه ها

باز بودن تب های متعدد می تواند مرورگر گوشی شما را به سمت خزیدن کند کند. هرازگاهی برگه های باز خود را ببندید — همیشه می توانید صفحاتی را که می خواهید بعداً به آنها بازگردید نشانک گذاری کنید.

نحوه بستن برگه‌های غیرضروری به این صورت است: برنامه Chrome را باز کنید و روی نماد برگه ضربه بزنید (تعداد برگه‌هایی را که باز کرده‌اید نشان می‌دهد)، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید، سپس روی بستن همه برگه‌ها ضربه بزنید .

دلیل کند شدن گوشی تلفن همراه

به آخرین نسخه کروم به روز کنید

نسخه‌های قدیمی‌تر مرورگر کروم ممکن است دارای اشکال باشند یا کندتر از جدیدترین نسخه اجرا شوند. مطمئن شوید که آخرین نسخه مرورگر کروم را در تلفن Android خود دارید تا به سرعت مرور خود و دریافت هر گونه وصله امنیتی جدید کمک کند.

4. به روز رسانی سیستم عامل را بررسی کنید

باید به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را هنگام انتشار برای رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی، بهره‌مندی از ویژگی‌های جدید و حل مشکلاتی که می‌تواند منجر به کاهش عملکرد شود، اعمال کنید. ممکن است تلفن شما به‌روزرسانی خودکار انجام دهد یا ممکن است لازم باشد به‌صورت دستی به‌روزرسانی شود.

نحوه بررسی به‌روزرسانی‌ها به این صورت است: به تنظیمات > به‌روزرسانی نرم‌افزار (یا به‌روزرسانی‌کننده برنامه‌های سیستم) بروید. اگر به‌روزرسانی در دسترس است، روی دانلود و نصب ضربه بزنید .

5. انیمیشن های بیهوده و اضافی را خاموش کنید

اگر می‌خواهید برای سرعت بهینه‌سازی کنید، باید انیمیشن‌ها و دیگر شکل‌های «چشم شیرین» را کاهش دهید یا آن‌ها را به‌کلی غیرفعال کنید. آنها چرخه های غیرضروری GPU/CPU را هزینه می کنند و سرعت کار را کاهش می دهند، به خصوص در دستگاه های قدیمی. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که تمام ویژگی‌های شتاب سخت‌افزاری روشن هستند.

نحوه غیرفعال کردن انیمیشن‌ها و موارد اضافی به این صورت است: به تنظیمات > گزینه‌های برنامه‌نویس بروید ( اگر این گزینه را نمی‌بینید به بخش زیر مراجعه کنید) و همه گزینه‌های مرتبط با انیمیشن را تغییر دهید (مقیاس انیمیشن پنجره، مقیاس انیمیشن انتقال، و مقیاس مدت زمان انیماتور) به خاموش .

برای راهکار های بیشتر این ویدئو را در m.youtube.com مشاهده کنید.

6. گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

اگر همه آن راه حل ها را امتحان کردید و هیچ کمکی نکرد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که اسلحه های بزرگ را وارد کرده و اندروید را پاک کنید. توجه داشته باشید که این کار مدتی طول می کشد و تمام اطلاعات شما را از دستگاه پاک می کند. با این حال، باید گوشی شما را دوباره به کار بیاندازد، مثل اینکه مستقیماً از جعبه خارج شده است.

قبل از اینکه تلفن خود را پاک کنید، مطمئن شوید که همه چیز مورد نیاز خود را پشتیبان گرفته و در جایی ایمن ذخیره کرده اید.

نحوه بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه به این صورت است: به تنظیمات > مدیریت عمومی > بازنشانی بروید . سپس به پایین بروید و روی بازنشانی داده‌های کارخانه ضربه بزنید .

منبع : https://www.avast.com/c-how-to-speed-up-android

دکمه بازگشت به بالا