برترین های کسب و کارعمومی

بلبرینگ چرخ جلو چیست؟

بلبرینگ چرخ قسمت اصلی مجموعه چرخ است که چرخ را به محور متصل می کند. این قطعه مجموعه ای از توپ ها یا مخروط های فولادی است که توسط یک حلقه فلزی به هم متصل شده اند.

بلبرینگ چرخ برای عملکرد مناسب خودرو، توپی، لاستیک و چرخ با اثر کاهش اصطکاک و عملکرد روان خودرو در جاده ضروری است.

این کمک می کند تا چرخ ها سریع تر، نرم تر و با اصطکاک کمتر بچرخند تا سرعت بالا و حرکت نرم را حفظ کنند. این قطعات در انواع خودرو، کامیون، سدان، کوپه، دوچرخه و هواپیما استفاده می شود.

یاتاقان ها بر روی یک قوس فلزی نصب می شوند و به طور محکم در داخل توپی چرخ قرار می گیرند که یک قطعه فلزی توخالی است که در مرکز چرخ تشکیل شده است. توپی وظیفه نگه داشتن پیچ ها و مهره هایی است که چرخ را به چرخ متصل می کند.

انواع مختلف صداهای ناشی از شکستگی بلبرینگ چرخ ها

اگر مشکوک هستید که چرخ آسیب دیده یا می دانید که صدا می دهد، مطمئن باشید، باید ماشین را برانید تا بفهمید چه زمانی صدا می آید و چه صدایی دارد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در یافتن منبع این مشکل کمک می کند.

اولین

هنگامی که یک پیچ در یاتاقان چرخ شکسته یا آسیب می بیند، صدا می تواند بسیار ملایم شروع شود و سپس به مرور زمان با ساییدگی بیشتر بلندتر می شود.

وقتی هنگام رانندگی با سطح جاده بسیار ناهموار برخورد می کنید، به نظر می رسد که لاستیک شما جیغ می کشد.

دومین

در حالی که ماشین را در جاده با سرعت کم حدود 40 مایل در ساعت رانندگی می کنید، ماشین را به آرامی از این سمت به سمت دیگر حرکت دهید و وزن ماشین را از این سمت به سمت دیگر منتقل کنید.

با سرعت زیاد از این سمت به سمت دیگر منحرف نشوید و خودرو را به آرامی از این سمت به سمت دیگر حرکت دهید. مراقب باشید که صدا در بلبرینگ چرخ بیشتر یا کمتر باشد.

اگر هنگام چرخش به یک طرف صدا بیشتر باشد، ممکن است بلبرینگ چرخ آسیب دیده در آن طرف باشد یا برعکس.

اگر احساس می‌کنید بلبرینگ‌های چرخ خودرو الکتنو شما آسیب دیده است، ابتدا بررسی کنید که آیا لاستیک‌هایتان در یک منطقه خاص آسیب دیده است یا خیر. و یک صدای متناوب وجود دارد که با افزایش سرعت بلندتر می شود.

این فرسودگی و ناهمواری سطح لاستیک را می توان به دلایل مختلفی مانند تراز نادرست چرخ ها، باد کردن نامناسب تایر، نامتعادل بودن چرخ ها و چرخ های خمیده یا آسیب دیده نسبت داد.

تراز نادرست چرخ ها می تواند ناشی از سیستم تعلیق باشد که مطابق با استانداردهای سازنده درست تنظیم نشده است. در نتیجه الگوهای مختلفی از ساییدگی نامناسب تایر و تراز چرخ ها ایجاد می شود.

پنج نشانه بد بودن لاستیک

برخی از علائم رایج وجود دارد که می توانید در اتومبیل خود برای تشخیص خرابی بلبرینگ چرخ جستجو کنید.

سایش ناهموار لاستیک

اولین نشانه بد بودن بلبرینگ چرخ، سایش ناهموار لاستیک است. این می تواند باعث شود که سایز تایر در مقایسه با سایر لاستیک های خودرو غیرعادی باشد.

به طور معمول، از آنجایی که تایرهای شما در مدت زمان طولانی استفاده یا به دلیل شرایط خاص رانندگی فرسوده می شوند، همه آنها از شرایط رانندگی مشابه و سایش مشابه بهره مند می شوند. اگر لاستیک ها به طور یکنواخت فرسوده نمی شوند، ممکن است به دلیل خرابی بلبرینگ چرخ ها باشد.

علت مشکل ممکن است به دلایل دیگری مانند نامرتب بودن چرخ ها، ناهماهنگی لاستیک ها و … شناخته شود، بنابراین تصور نکنید که این مشکل ناشی از خرابی چرخ است مگر اینکه علائم دیگری نیز در خودرو قابل مشاهده باشد. .

سر و صدا کردن

دومین نشانه بد بودن بلبرینگ چرخ، صدای سنگ زنی است. یکی از نشانه های رایج خرابی بلبرینگ چرخ ها در ماشین شما این است که لاستیک های شما صدای بلندی دارند.

این صدای سنگ زنی زمانی اتفاق می افتد که یاتاقان های چرخ روغن کاری و حرکت صاف خود را از دست می دهند و در عوض گرما و اصطکاک زیادی را در داخل بلبرینگ ایجاد می کنند.

وقتی این صدا را در ماشین خود می شنوید، مانند برخورد دو قطعه فلز به یکدیگر است. ممکن است این صدا را از یکی از بلبرینگ های چرخ به جای همه آنها بشنوید. وقتی جهت را تغییر می دهید یا می چرخید، صدا بیشتر محسوس می شود.

لرزش فرمان

هنگامی که مشکل بلبرینگ چرخ شما شدید باشد، فرمان شما شروع به لرزش می کند. زمانی که با سرعت کم رانندگی می کنید متوجه این لرزش فرمان خواهید شد و با پا گذاشتن روی پدال گاز و گاز دادن به خودرو مشکل بیشتر می شود. 1688

در حالی که ممکن است فکر کنید این علامت مربوط به لاستیک های ناهموار است، لاستیک های ناهموار باعث ایجاد لرزش در سرعت های بالا می شوند.

در هر صورت، وسیله نقلیه خود را نزد مکانیک ببرید و از او بخواهید مشکل را تشخیص دهد.

ماشین را به یک طرف بکشید

اگر بلبرینگ چرخ خودرو آسیب ببیند، چرخ ممکن است لرزش داشته باشد و به سمت یاتاقان آسیب دیده بکشد. اغلب در این مورد یاتاقان آسیب دیده، پوسیده و سوراخ می شود.

در واقع اگر لاستیک کامیون آسیب ببیند کار مشکل می شود. در این حالت از هیچ روش چرخشی صاف برای محافظت از سطوح فلزی در برابر خوردگی یا سایش شیمیایی مختلف استفاده نمی شود.

اگرچه این نشانه خرابی روتور ترمز یا کالیپر ترمز است، اما علت اصلی ممکن است بلبرینگ چرخ باشد که باعث از کار افتادن چرخ به دلیل سایش داخلی می شود.

حرکت بیش از حد چرخ

بر خلاف سایر علائم، تشخیص لرزش بیش از حد چرخ دشوارتر است زیرا باید ماشین خود را روی یک بالابر هیدرولیک قرار دهید یا هر دو چرخ را روی پایه ها بالا ببرید.

وقتی ماشین بالاست، یکی از چرخ های جلو را بگیرید و سعی کنید آن را بچرخانید تا ببینید چرخ چقدر بازی یا حرکت دارد. حالا این چرخش را در سمت دیگر محور تکرار کنید.

اگر چرخ ماشین هنگام تکان دادن به جلو و عقب حرکت کند، احتمالاً لاستیک شما خراب است. آج لاستیک سالم به این معنی است که لاستیک لرزش یا لرزش بیش از حد نخواهد داشت.

فرم را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و از مشاوره رایگان برای حل مشکل لاستیک خودرو خود بهره مند شوند.

در صورت تمایل به اخذ مدرک لیسانس به صورت حضوری می توانید به آدرس درج شده مراجعه نمایید. وستال با ارائه خدمات ارزنده با تکنسین های مجرب تجربه رضایت بخشی را در اختیار شما قرار می دهد.

دکمه بازگشت به بالا