بین الملل

انهدام نفربر ۳ میلیون دلاری با راکت ارزان قیمت مقاومت

نفربر زرهی «تایگر» یکی از پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی است که این رژیم تولید آن را انقلابی در دنیای نفربرها دانسته و برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ از آن رونمایی کرد.

به گزارش دانا نیوز، این نفربر زرهی بیش از سه میلیون دلار قیمت دارد و به شکل تانک مرکاوا طراحی شده و قادر به حمل ۱۲ نفر و سه نفر اضافه در صندلی‌های جلویی است.

طبق گزارش صعیب العسا، خبرنگار شبکه الجزیره، این نفربر مجهز به مسلسل، خمپاره‌انداز، نارنجک‌انداز،  و بمب‌های دودزا است و قابلیت شلیک دو موشک را دارد.

به موجب گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، برآوردها حاکی از آن است که نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۲۹۰ خودروی زرهی از این نوع را در اختیار دارد.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس با وجود هزینه هنگفت و توانایی‌های بی‌نظیر این نفربر زرهی، روز گذشته توانست به یک راکت ضدزره ارزان قیمت یاسین ۱۰۵ آن را منهدم و منفجر کند. در این عملیات تمامی هشت نظامی سرنشین این نفربر زرهی کشته شده و در آتش سوختند.

انتهای پیام

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این نفربر زرهی بیش از ۳ میلیون دلار قیمت دارد و به شکل تانک مرکاوا طراحی شده و قادر به حمل ۱۲ نفر و ۳ نفر اضافه در صندلی‌های جلویی است.
طبق گزارش صعیب العسا خبرنگار شبکه الجزیره، این نفربر مجهز به مسلسل، خمپاره‌انداز، نارنجک‌انداز،  و بمب‌های دودزا است و قابلیت شلیک دو موشک را دارد.
برآوردها حاکی از آن است که نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۲۹۰ خودروی زرهی از این نوع را در اختیار دارد.
گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس با وجود هزینه هنگفت و توانایی‌های بی‌نظیر این نفربر زرهی، روز گذشته توانست به یک راکت ضدزره ارزان قیمت یاسین ۱۰۵ آن را منهدم و منفجر کند. در این عملیات تمامی ۸ نظامی سرنشین این نفربر زرهی کشته شده و در آتش سوختند.

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا