حوادث

جداسازی دوقلو‌های به‌هم چسبیده در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس گروه جراحی کودکان بیمارستان نمازی شیراز امروز، ۲۶ خردادماه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: این دومین عمل برای جداسازی رقیه و ام‌البنین ۱۰ ماهه بود که با حضور ۴ جراح اطفال انجام شد.

علی بهادری با بیان اینکه دو قلوی مذکور در نواحی روده کوچک، لوزالمعده و اثنی عشر به هم چسبیده بودند، افزود: نخستین عمل در سه و نیم ماهگی این دوقلوها انجام شد که در آن عمل مشخص شد که این دو قلوها در چه نواحی با هم مشترک هستند لذا در مرحله اول تنها کبد این‌ها از هم جدا شد.

وی با تصریح اینکه طی سه روز گذشته دومین مرحله جداسازی این دو قلوها در بیمارستان نمازی آغاز شد و این‌ها از هم جدا شدند، افزود: امروز دستگاه تنفسی از یکی از کودکان جدا شده و طی یکی دو روز آینده هم دستگاه از کودک دیگر جدا خواهد شد.

بهادری در عین حال با ذکر این نکته که مرحله دیگری برای بازسازی دیواره شکم هر یک از دوقلوها به صورت مجزا در آینده انجام خواهد شد، گفت: موفقیت عمل جداسازی دوقلوهای به‌هم‌چسبیده به میزان اعضای مشترک برمی‌گردد و هرچه اعضای مشترک بیشتر باشد، خطر جداسازی بیشتر است.

رئیس گروه جراحی کودکان بیمارستان نمازی شیراز در عین حال در خصوص اینکه چرا عمل جداسازی طی دو مرحله انجام شد، گفت: نمی‌توان یک قل را فدای قل دیگر کرد و به همین دلیل جداسازی طی دو مرحله انجام شد.

وی در پایان دلیل به‌هم‌چسبیدگی دوقلوها را وجود دوقلوهای یک‌تخمکی به‌عنوان یک فرضیه ذکر کرد و گفت: اگر در بارداری زودتر از ۱۲ روز دوقلوها در رحم از هم جدا شوند، دو قلوی ازهم‌جدا هستند و اگر این‌گونه نباشد امکان چسبیدن آنها به هم وجود دارد.

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا