اقتصادیبرترین های کسب و کار

بررسی و معرفی بهترین دستگاه برای قهوه ترک

بهترین دستگاه برای قهوه ترک کدام است؟ دستگاه های زیادی برای تهیه قهوه ترک مورد استفاده قرر می گیرند. اما یکی از بهترین دستگاه برای تهیه قهوه ترک ، قهوه جوش ترک یا جزوه و یا ایبریک است. این دستگاه در بازار به صورت گازی یا برقی موجود است. البته دستگاه های برقی دیگری هم هستند که مخصوص تهیه قهوه ترک می باشند. ما در ادامه آنها را بررسی کرده ایم.

انواع بهترین دستگاه برای قهوه ترک

  • دستگاه قهوه ترک کاراجا
  • دستگاه قهوه ترک راسل
  • دستگاه قهوه ترک بکو beko
  • قهوه ساز ترک karaca
  • قهوه ساز ترک saachi
  • قهوه جوش برقی کورکماز
  • قهوه جوش برقی rabilux
  • قهوه جوش برقی هوشمند modex
  • قهوه جوش برای قهوه ترک از جنس مسی یا آلومینیومی

همه این دستگاه ها به منظور آماده سازی قهوه ترک مناسب هستند. اما بهترین نوع دستگاه بریا تهیه قهوه ترک قهوه جوش ترک است که اغلب از جنس مس می باشد.

بهترین قهوه برای قهوه ترک چیست؟

دانه های عربیکا بسیار مناسب برای تهیه قهوه ترک هستند. زیرا اسیدیته ملایم و طعم لطیف دارند. علاقه مندان به قهوه ترک، دانه های عربیکا را به دلیل طعم متعادل ترجیح می دهند که می توان با مجموعه ای از گل های معطر یا مواد منحصر به فرد تلفیق و دم کرد.

طرز تهیه قهوه ترک

مراحل تهیه قهوه ترک با استفاده ازدستگاه قهوه جوش ترک عبارت است از :

  • مرحله 1: یک قهوه انتخاب کنید. بهتر است قهوه مورد نظر خود از نوع عربیکا باشد.
  • مرحله 2: آن را بسیار خوب آسیاب کنید. آسیاب قهوه ترک باید بسیار ریز باشد. بنابراین فقط دستگاه آسیاب قهوه ترک قادر است چنین آسیابی را ایجاد کند.
  • مرحله 3: در این مرحله لازم است قهوه جوش را از آب پر کنید. این میزان وابسته به قهوه جوش شما و تعداد نفراتی که می خواهید قهوه ترک داشته باشید می تواند متفاوت باشد.
  • مرحله 4: باید زمانی که قهوه جوشیده شد و بالا آمد شلعه را کم کنید و اجازه دهید دوباره این اتفاق تکرار شود.
  • مرحله 5: قهوه آماده شده و شما می توانید از قهوه خود لذت ببرید!

 

 

بهترین دستگاه آسیاب برای قهوه ترک

قهوه ترک به دلیل آسیاب ریز و خاص نیازمند دستگاه آسیاب قهوه ترک است. زیرا هر آسیابی امکان آسیاب برای قهوه ترک را ندارد. بیشتر آسیاب ها با چنین قابلیتی از نوع آسیاب قهوه صنعتی هستند. همچنین، اغلب دستگاه های صنعتی قهوه نیز امکان آسیاب قهوه ترک را ندارند. زیرا این نوع آسیاب بسیار ریز و نرم است. اما بهترین دستگاه آسیاب برای قهوه ترک باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

  • فن خنک کنندگی در دستگاه آسیاب (بخصوص اگر میزان و حجم آسیاب زیاد است)
  • تنوع در ولوم و درجه بندی آسیاب قهوه ترک
  • یکدست بودن آسیاب قهوه
  • پرتی کمتر دستگاه آسیاب
  • تیغه های قدرتمند برای آسیاب
  • قیمت و خدمات پس از فروش مناسب

فن خنک کنندگی در دستگاه آسیاب (بخصوص اگر میزان و حجم آسیاب زیاد است)

همانطور می دانید دانه های قهوه سخت و مجکم هستند و برای آسیاب آنها در حد آسیاب قهوه ترک باید زمان و قدرت بیشتری صرف شود. الب آسیاب ها برای چنین آسیابی به شدت گرم می شوند. گرمای موتور و دستگاه می تواند بر روی آسیاب دانه های قهوه نیز اثرگذار باشد و آنها را از حالت طبیعی حارج کند. به بیان ساده تر بسوزاند. این مساله به شدت روی طعم و مزه قهوه تاثیر می گذارد. از این رو، بهتر است دستگاه آسیاب قهوه دارای فن قوی باشد که بتواند گرما را تعدیل کند و قهوه آسیاب شده را نسوزاند.

تنوع در ولوم و درجه بندی آسیاب قهوه ترک

یکی دیگر از ویژگی های بهترین دستگاه آسیاب برای قهوه ترک داشتن درجه بندی متنوع برای آسیاب قهوه ترک است. با توجه به نوع انتخاب شما برای آماده سازی قهوه ترک  که می تواند در قهوه جوش باشد و یا در یک دستگاه برقی میزان نوع آسیاب قهوه نیز متفاوت است. معمولاً آسیاب قهوه برای دم آوری قهوه با استفاده از دستگاه های گازی و یا قهوه جوش کمی درشت تر در نظر گرفته می شود. اما برای دم آوری قهوه در دستگاه های برقی آسیاب قهوه ریز تر در نظر گرفته می شود. به همین دلیل، آسیاب قهوه صنعتی باید بتواند در درجه بندی متنوع آسیاب قهوه ترک را انجام دهد. هر چه میزان درجه بندی زیاد باشد امکان تنوع آسیاب بیشتر خواهد بود.

یکدست بودن آسیاب قهوه 

مهم ترین نکته برای طعم و دم آوری عالی یک قهوه یکدست بودن آسیاب  قهوه است. اگر دانه های قهوه به صورت یکدست و یکنواخت آسیاب نشده باشند نمی توانید انتظار یک قهوه خوب ترک را داشته باشید. آسیاب هایی که می توانند به صورت یکنواخت بدون هیچ ریزی و درشتی همه دانه ها را آسیاب کنند بسیار برتر و بهتر از آسیاب هایی هستند که چنین ویژگی را ندارند.

پرتی کمتر دستگاه آسیاب 

هر چقدر پرتی دستگاه آسیاب قهوه کمتر باشد دستگاه بهتر است. دانه های قهوه به دلیل وارداتی بودن گران قیمت هستند و این مساله بخصوص برای کافی شاپ ها که دائماً در حال آسیاب قهوه هستند اهمیت ویژه ای دارد. از این رو، آسیاب قهوه ای که بتواند بدون هیچ پرتی قهوه ها را آسیاب کند جز دسته بهترین قرار می گیرد. زیرا اغلب آسیاب های قهوه صنعتی و خانگی پرتی در حدود 200 تا 300 گرم قهوه را دارند. اگر به صورت روزانه این میزان پرتی را حساب کنید احتمالاً به عدد بزرگی می رسید که مقرون به صرفه نیست! از این رو، عدم پرتی قهوه برای آسیاب های خانگی و به ویژه برای آسیاب های صنعتی یک فاکتور مهم است.

تیغه های قدرتمند برای آسیاب 

یکی دیگر از فاکتورهای مهم آسیاب قهوه صنعتی و خانگی تیغه های آن است. زیرا مهم ترین قطعه و ابزار برای آسیاب قهوه همین تیغه ها هستند. تیغه های در شکل ها و انواع مختلف در آسیاب های صنعتی و خانگی وجود دارند. جنس تیغه های می تواند از نوع سرامیکی، فولاد ضد زنگ، استیل باشد. علاوه بر این شکل تیغه ها می تواند به شکل چرخ دنده، تخت، مخروطی و … باشد. اغلب برای دستگاه های صنعتی قهوه از تیغه های تخت با جنس مقاوم استفاده می شود. تیغه ها باید بسیار مقاوم باشند و قابلیت آسیاب قهوه به صورت یکنواخت را داشته باشند.

آیا دستگاه آسیاب قهوه نیمه صنعتی برای قهوه ترک مناسب است؟ 

دقت کنید آسیاب قهوه نیمه صنعتی نسبت به دستگاه آسیاب قهوه صنعتی کوچک تر با امکانات کمتر است. اما برخی از آسیاب های نیمه صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که در عین کوچک بودن بسیار حرفه ای هستند و می توانند تمام نیازهای کاربران را پاسخ دهند. به همین دلیل، بسیاری از کافی شاپ های کوچک و متوسط ترجیح می دهند از آسیاب قهوه نیمه صنعتی حرفه ای که دارای قابلیت آسیاب قهوه ترک هستند با قیمت مناسب تر استفاده کنند. زیرا آسیاب های قهوه صنعتی به دلیل قدرت و امکانات بیشتر قیمت بسیار بالایی دارند.

قیمت و خدمات پس از فروش مناسب 

قیمت همیشه یک فاکتور مهم برای انتخاب است. برخی آسیاب های قهوه حتی با وجود امکانات محدود قیمت بالایی دارند. به همین دلیل برای انتخاب آسیاب قهوه ترک باید امکانات و ویژگی های آسیاب را به همراه قیمت منطقی در نظر داشته باشید. قطعاً هر چقدر میزان امکانات و ویژگی های آسیاب قهوه صنعتی بیشتر باشد قیمت بالاتر است. بعد از قیمت فاکتور خدمات پس از فروش هم اهمیت زیادی دارد. شاید بسیاری از خریداران به این مساله توجه نکنند اما بعد از مدتی نیازمند تعمیر و نگهداری می شوند و لازم است قطعات تعویض یا تعمیر شوند. مهم ترین اشکال این موضوع نبود قطعات و خدمات پس ازز فروش در بیشتر آسیاب های قهوه از برندهای خارجی است. از این رو پیشنهاد ما انتخاب آسیاب قهوه ایرانی با کیفیت است که بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد و ضمانت و خدمات پس از فروش را به شما ارائه دهد.

 

 

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا