حوادث

گزارش حسابرسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران تأیید شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران گزارش حسابرسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران را با اکثریت آراء به تأیید رساندند.

به گزارش دانا نیوز، احمد صادقی در دویست و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه این سازمان کمترین بندهای توضیحی را در گزارشات حسابرسی دارد، گفت: بندهای موجود نیز یا در حال انجام و یا خارج از وظایف سازمان است.

صادقی با بیان اینکه باید در مورد تعیین تکلیف دعاوی له و علیه در رابطه با حادثه ساختمان پلاسکو در مراجع قضایی اقدام و گزارش آن ارائه شود، خاطرنشان کرد: البته این اقدام توسط سازمان مدیریت بحران انجام شده است.

وی ادامه داد: باید تکلیف پولشویی سازمان‌ها مشخص شود تا مشمول مجموعه‌ها نشود و شماره گذاری املاک نیز توسط اداره کل مجامع صورت بگیرد تا این املاک تعیین تکلیف شوند.

صادقی با تأکید بر رعایت مفاد اساسنامه بر اساس بندهای تکلیفی گزارشات حسابرسی، افزود: سازمان مکلف است نسبت به ایجاد سیستم شماره گذاری مناسب اموال برای تمام دارایی‌های خود اقدام کند و همچنین بر اساس ماده ۳۳ در راستای عملیاتی شدن دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی زیرساخت های لازم را فراهم کند.

علی نصیری مدیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران نیز با حضور در صحن شورای شهر تهران با بیان اینکه در بندهای تکلیفی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بسیاری از موارد انجام شده و در گزارش سال ۱۴۰۲ وجود نخواهد داشت، گفت: در حادثه پلاسکو نیز احکامی تعیین و برای سازمان آتش نشانی و شهرداری جرایمی تعیین شد. سازمان مدیریت بحران کمترین جریمه را به میزان ۱۵۰ میلیون تومان داشت که اقدامات آن انجام شده و از حسابرسی سال ۱۴۰۲ خارج می‌شود.

وی افزود: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران ملک خاصی ندارد؛ اما تکلیف شماره گذاری املاک در سازمان املاک انجام خواهد شد. مدارک و اسناد اموالی که در دوره قبل و دوره ششم خریداری شده، وجود دارد و موارد کاملاً مشخص است.

نصیری با بیان اینکه جلسات با نظم بیشتری در حال تشکیل است، تصریح کرد: بازپس گیری پایگاه‌های مدیریت بحران صورت گرفت و مقاوم سازی پل ها و ایمن سازی گودها و تکمیل تجهیزات آواربرداری با حمایت این دوره از مدیریت شهری انجام شد.

وی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۰ گزارش حسابرسی سازمان مطلوب و در سال ۱۴۰۱ منصفانه بود، خاطرنشان کرد: پولشویی از سازمان ها و شرکت ها فراتر است و باید در شهرداری تهران نرم افزارها تهیه و موارد بررسی شود و سازمان ها و شرکت ها نمی توانند این اقدام را انجام دهند. ما دوره هایی در این خصوص برگزار کردیم اما تا زیرساخت ها در شهرداری فراهم نشود، نمی توانیم کاری انجام دهیم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با اشاره به علت غیبت سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: ایشان تحت عمل جراحی قرار گرفته و آرزوی سلامتی و بهبود هرچه سریعتر برای ایشان داریم.

به گزارش دانا نیوز، نهایتا گزارش حسابرسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا