حوادث

کشف لاشه ۲ راس کل وحشی در دنا

آفتاب‌‌نیوز :

اسلام جاودان خرد صبح امروز چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: پس از شناسایی هویت متخلفین در یکی از روستاهای شهرستان دنا و با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی ضمن کشف و ضبط لاشه کَل وحشی برای متخلفین پرونده قضایی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به غروب سیزدهمین روز از خرداد ماه ۴۰۳ مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا متوجه صدای شلیک گلوله می شوند، اظهارکرد: مامورین با انجام اقدامات پایشی خود متخلفین را شناسایی می کنند اما با توجه به فرا رسیدن شب، متخلفین از فرصت سوء استفاده نموده و متواری می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مامورین هویت مکانی متخلفین را شناسایی و اقدامات قانونی لازم را در دستور کار خود قرار می دهند و در این راستا از منزل یکی از متخلفین بخشی از لاشه ۲ راس کل شکار شده کشف و ضبط شد.  

جاودان خرد با اشاره به برخورد قانونی با متخلفین زیست محیطی تصریح کرد: مطابق با قانون، خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری اجزاء حیات وحش زنده و ذبح شده جرم بوده و متخلفین زیست محیطی با تشکیل پرونده ای برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به جریمه حقوقی برای این متخلفان بیان کرد: مطابق قانون برای شکار یک راس کَل(پازن) ۲۵۰میلیون ریال قانون گذار جریمه لحاظ کرده و علاوه بر این جریمه نقدی، جریمه کیفری برای متخلف صادر می شود.

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا